Για την απόκτηση ενός καινούργιου καινούργιου αυτοκινήτου και ειδικά SUV που να καλύπτει εύκολα τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας 4 ατόμων, απαιτούνται πλέον πιο πολλά χρήματα από ποτέ άλλοτε. Οι συνεχόμενες ανατιμήσεις έχουν ανεβάσει τα ποσά σε κάθε μάρκα και μοντέλο με αποτέλεσμα κάποιοι αναγκαστικά να στρέφονται στο μεταχειρισμένο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Πλήρως εξοπλισμένο Hyundai Bayon από 18.840 ευρώ
Ιδανική λύση στην ακρίβεια αλλά και στις καθυστερήσεις των παραδόσεων, αποτελεί το Hyundai Bayon. Με τιμή που ξεκινά από 18.840 ευρώ παραμένει ένα από τα πιο προσιτά αυτοκίνητα στην κατηγορία του, ενώ από την στιγμή της παραγγελίας ο αγοραστής θα το έχει στα χέρια του σε 3 μήνες. Το ποσό αυτό αφορά την πρώτη έκδοση 1.2 MPI 84 hp Exclusive, η οποία είναι σε θέση να εξυπηρετήσει όσους θέλουν ένα καινούργιο και εγγυημένο μικρό SUV (5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων) για τις καθημερινές αστικές τους μετακινήσεις, αλλά να κάνουν και τα ταξίδια τους.
Παρότι πρόκειται για το αρχικό μοντέλο στην γκάμα του Bayon, δεν λείπει κάτι από τον εξοπλισμό του, τόσο σε ασφάλεια, όσο και σε ανέσεις. Αναλυτικά διαθέτει τα εξής στάνταρ:
- 6 αερόσακους
- Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας
- Αναγνώριση οδικών σημάτων
- Φώτα ημέρας και θέσεως τεχνολογίας LED
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων
- Infotainment με οθόνη 8 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Aircondition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Συναγερμός και αναδιπλούμενο κλειδί με τηλεχειρισμό
- Δερμάτινη επένδυση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων
- Κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος
- Ρυθμιστής ταχύτητας (Cruise Control)
Στιβαρό και ευρύχωρο εσωτερικό
Από τα βασικά πλεονεκτήματα του Hyundai Bayon είναι οι άνετοι χώροι του, παρά το γεγονός ότι είναι ελάχιστα πιο μακρύ από ένα supermini (μήκος 4.180 χιλιοστά). Στο πίσω τμήμα του εσωτερικού του θα φιλοξενηθούν δύο ενήλικα άτομα και ένα παιδί χωρίς να στριμωχτούν, αφού διαθέτει αρκετό πλάτος, αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών των 411 λίτρων με το πλατύ άνοιγμα να διευκολύνει τη φορτο-εκφόρτωση. Επίσης, η εταζέρα μπορεί να αφαιρεθεί και να τοποθετηθεί σε ράγες που υπάρχουν στα πλευρικά τοιχώματα.
Από πλευράς κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι συμπαγή και πολύ καλά μονταρισμένα, με αποτέλεσμα να μην ακούγονται τριγμοί, ούτε σε οδοστρώματα με ρωγμές. Ο οδηγός μαζί με το συνοδηγό κάθονται σε καθίσματα αναπαυτικά με ενισχυμένη πλευρική στήριξη και η πιο ψηλή τους θέση (όπως και στο πίσω κάθισμα) μαζί με τα πολλά παράθυρα ευνοούν την ορατότητα. Κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει σε εργονομία, ενώ ο χειρισμός της οθόνης των 8 ιντσών του infotainment είναι εύκολος, τόσο μέσω της αφής, όσο και με τα φυσικά χειριστήρια.
Επαρκής και «λιτοδίαιτος» ο 1.200άρης κινητήρας
Το Bayon είναι από τα ελάχιστα πλέον αυτοκίνητα ειδικά στην κατηγορία των SUV, όπου διατίθεται με κινητήρα άνευ turbo. Παρά την πληθώρα των turbo downsized, κάποιοι αγοραστές αναζητούν πιο απλές τεχνολογίες με ατμοσφαιρική «αναπνοή» και δίχως την προσθήκη υβριδικών συστημάτων. Το 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1.197 κ.εκ. με την ισχύ των 84 ίππων και 118 Nm ροπής έχει βασικό σύμμαχο το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο με την κοντή κλιμάκωση. Γεγονός που ευνοεί την ελαστικότητα και το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, όπως και τη διατήρηση σβέλτων ρυθμών στην εθνική οδό. Παράλληλα εμφανίζει χαμηλή κατανάλωση (6,5 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή) και περιορισμένες εκπομπές CO2, από 124 γρ./χλμ. (79 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Ξεκούραστο στην οδήγηση
Από ένα αυτοκίνητο που είναι «εργαλείο» για τις αστικές μετακινήσεις και τις ανάγκες μιας οικογένειας γενικότερα, ο οδηγός θέλει ευκολία και άνεση. Το Hyundai Bayon τα καταφέρνει πολύ καλά σε κάθε περίπτωση, εκμεταλλευόμενο τις μαζεμένες του διαστάσεις, τις κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις, το στιβαρό του πλαίσιο και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (165 χλστ.). Οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων φιλτράρονται αποτελεσματικά, ο θόρυβος κύλισης είναι χαμηλός και ο οδηγός λαμβάνει να συμπαγή αίσθηση. Υψηλό είναι το αίσθημα της ασφάλειας και σε πιο απαιτητικές επαρχιακές διαδρομές με στροφές, στις οποίες το Bayon παρουσιάζει μικρές κλίσεις, πατάει με σιγουριά και με μπόλικη πρόσφυση από τους τροχούς. Σύμμαχοι του οδηγού είναι το άμεσο τιμόνι (2,7 στροφές από άκρη σε άκρη) και τα δυνατά φρένα με δίσκους και στους πίσω τροχούς.