Με την εισαγωγή του Arkana, η Renault έκανε πιο προσιτή από ποτέ την απόκτηση ενός κουπέ SUV, το οποίο παράλληλα με μήκος 4.568 χλστ. αποτελεί το μεγαλύτερο μικρομεσαίο SUV. Παρά όμως τα μοναδικά αυτά γνωρίσματά του για την κατηγορία του, προσφέρεται σε χαμηλότερη τιμή έναντι άλλων C-SUV παραπλήσιου μεγέθους.
Με τιμή από 28.980 ευρώ
Πιο αναλυτικά, η πρώτη έκδοση 1.3 TCe 140 hp MHEV EDC Expression με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κοστίζει από 28.980 ευρώ, συνοδευόμενη με τον παρακάτω εξοπλισμό:
- 6 αερόσακους
- Αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης
- Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
- Αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας
- Σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος
- Αυτόματος κλιματισμός
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες
- Αισθητήρες φωτός και βροχής
- Προβολείς LED
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Η επόμενη έκδοση Dynamic είναι ακριβότερη κατά 2.560 ευρώ, όμως και πάλι το ποσό των 31.540 ευρώ είναι πολύ ανταγωνιστικό για τα νέα δεδομένα τιμών της κατηγορίας των «μεγάλων» C-SUV. Επιπλέον της Expression περιλαμβάνονται τα εξής:
- Σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων και διασταυρούμενης πίσω κυκλοφορίας
- Adaptive Cruise Control
- Σύστημα πολυμέσων Easy Link 9,3 ιντσών με πλοήγηση & Ελληνική χαρτογράφηση
- Πίνακας οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη 7 ιντσών
- Λειτουργία Auto-Hold στο ηλεκτρικό χειρόφρενο & σύστημα Renault Multi-Sense
- Hλεκτροχρωμικός εσωτερικός καθρέφτης
- Sportive υφασμάτινη/TEP επένδυση καθισμάτων
- Αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο με 2 ποτηροθήκες
- Φιμέ πίσω κρύσταλλα
- Ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών
Αποδοτικός κινητήρας – πολύ καλό πάτημα
To 1.300άρι 4κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο των 140 ίππων με το ήπιο υβριδικό σύστημα και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 ταχυτήτων, είναι κατάλληλο για όλες τις περιστάσεις. Στη πράξη λειτουργεί ραφιναρισμένα, με την αρκετή ροπή να συμβάλλει στο δυνατό τράβηγμα από το χαμηλό φάσμα στροφών και σε συνδυασμό με το 7άρι EDC. Ανάλογα το πρόγραμμα που θα επιλέξει ο οδηγός (Eco, Sport & My Sense), μεταβάλλεται η απόκριση κινητήρα – κιβωτίου. Το Arkana προσφέρει και σβέλτες επιδόσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ.) και εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ.), ενώ στο ταξίδι η 7η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.200 σ.α.λ.). Όσον αφορά την κατανάλωση, στη δοκιμή βρέθηκε στα 7,5 λτ./100 χλμ. και με εκπομπές CO2 από 132 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 84 ευρώ. Παράλληλα το Arkana εμφανίζεται ισορροπημένο και σε οδική συμπεριφορά, αφού συνδυάζει κατάλληλα αυξημένα επίπεδα ανέσεων με πολύ καλή σταθερότητα. Είναι ιδιαίτερα ευθύβολο ακόμα και σε πολύ γρήγορους ρυθμούς, που φτάνει χωρίς οι επιβάτες να το αντιλαμβάνονται.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.333 |
Ταχύτητες | 7 EDC |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 140/4.500-6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 260/1.750-3.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 205 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 7,5 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 132-138 |
Βάρος (κιλά) | 1.336 |
*Κατανάλωση δοκιμής |
Ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό
Την ολοκληρωμένη εικόνα του Arkana συμπληρώνει και το προσεγμένο συνολικά εσωτερικό του. Αρχικά διακρίνεται για τα ποιοτικά μαλακά υλικά σε αρκετές επιφάνειες, το σύγχρονο σχεδιασμό και τη στιβαρή του κατασκευή. Οι επιβάτες κάθονται ψηλά και το μόνο μείον είναι η μέτρια ορατότητα προς τα πίσω. Στο παρκάρισμα όμως δεν υπάρχει πρόβλημα, μιας και υπάρχει η κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες. Στις ανέσεις που απολαμβάνουν οι φιλοξενούμενοι του Arkana συμβάλλει και η ευρυχωρία της καμπίνας. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια, ωφέλιμο πλάτος αλλά και ύψος, ενώ ο χώρος αποσκευών των 513 λίτρων προσφέρεται για πολύ φόρτωμα αποσκευών.