«Σπορ Μπίλι» το Kia Stonic 1.0T GT-Line

Το Kia Stonic λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 2018 και έκτοτε έχει γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή Kia, καθώς και της κατηγορίας των μικρών SUV γενικότερα. Επίτευγμα που οφείλεται σε μια ποικιλία προσόντων του κορεατικού crossover, το οποίο καταφέρνει να συνδυάζει δεκάδες αρετές σε ένα ελκυστικό, εμφανισιακά και αγοραστικά, πακέτο. Από τις καλύτερες επιλογές της γκάμας, που τα κάνει όλα και συμφέρει -σαν το βαλιτσάκι του Σπορ Μπίλι ένα πράγμα- το 1.0Τ GT-Line.

Στην τιμή των 22.840 ευρώ, το Stonic 1.0T 100ps GT-Line προσφέρει σπορ εμφάνιση, ολοκληρωμένο χαρακτήρα και πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει -μεταξύ πολλών άλλων- 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, αισθητήρες φώτων, αυτόματο κλιματισμό, 17άρες ζάντες, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών. Παράλληλα, όπως σε όλα τα Kia, στις παροχές δεσπόζουν τα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και τα 5 χρόνια δωρεάν service.

Το κορυφαίο και πιο σπορ Stonic ξεχωρίζει εξωτερικά και εσωτερικά από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, χάρις στην πιο σπορτίφ εικόνα του. Στο αμάξωμα, τη διαφορά κάνουν ο εμπρός προφυλακτήρας με τους 3 αεραγωγούς και το χρωμιωμένο κάτω μέρος, τα Full LED φώτα, οι ενσωματωμένοι προβολείς ομίχλης, οι δύο απολήξεις εξατμίσεων, ο χρωμιωμένος διαχύτης και οι 17άρες ζάντες, που περιβάλλονται από ελαστικά διαστάσεων 205/55.

Περνώντας στην καμπίνα, διακρίνουμε αμέσως τις επενδύσεις από συνθετικό δέρμα και ύφασμα στα καθίσματα, το σπορ δερμάτινο τιμόνι με το λογότυπο «GT-Line» , τις διακοσμητικές απομιμήσεις ανθρακονημάτων στο ταμπλό και τα σπορ αλουμινένια πεντάλ. Παράλληλα, το μοντέρνο εσωτερικό του Stonic κερδίζει τις εντυπώσεις με τη στιβαρή συναρμογή των σκληρών πλαστικών του και την πολύ καλή εργονομία. Από πλευράς χώρων, μια τετραμελής οικογένεια θα φιλοξενηθεί δίχως παραχωρήσεις, έχοντας στη διάθεσή της ένα αρκετά σεβαστό πορτ μπαγκάζ 352 λίτρων.

 

Στην οδήγηση, τα πρώτα στοιχεία που εκτιμώνται αμέσως από τον οδηγό είναι η φιλικότητα στους χειρισμούς και η ευελιξία στους αστικούς δρόμους. Η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή πρέπει για τις στροφές, περιορίζοντας τις κλίσεις υπό πίεση, αλλά δεν παραλείπει την απόσβεση των ανωμαλιών στις καθημερινές περιηγήσεις εντός πόλης. Η ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά επισφραγίζει τον all around χαρακτήρα του Stonic GT Line, παντρεύοντας ιδανικά την απορρόφηση κραδασμών με τη σιγουριά και την ασφάλεια του πατήματος, όταν οι ρυθμοί ανέβουν. Το B-SUV της Kia «καταπίνει» εύκολα χιλιόμετρα στην εθνική οδό, ενώ είναι σε θέση να ικανοποιήσει και τις ορέξεις ενός πιο σβέλτου οδηγού σε μια στριφτερή διαδρομή. Πολύ καλά και τα φρένα, με δυνατό «δάγκωμα» και μεστή αίσθηση από το πεντάλ.

Ο τρικύλινδρος 1.000άρης turbo των 100 ίππων και 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ. είναι ό,τι πρέπει για τα 1.195 κιλά του αμαξώματος, προσδίδοντας πολύ καλές επιδόσεις (10,7 δλ. το 0-100 χλμ./ώρα, 183 χλμ./ώρα τελική) και συνδυάζοντάς τες με χαμηλή κατανάλωση, που ανακοινώνεται στα 5,4-5,9 λίτρα/100 χλμ (6,7-7,1 λίτρα/100 χλμ. στην πραγματικότητα, και πάλι πολύ καλά νούμερα). Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο αποτελεί τον καλύτερο «Έτερος Εγώ» του κινητήρα, παρέχοντας σωστή κλιμάκωση και ακόμα καλύτερη αίσθηση. Για όσους θέλουν αυτόματο, υπάρχει το 7άρι DCT διπλού συμπλέκτη αλλά μόνο με την έκδοση των 120 ίππων, στις 25.740 ευρώ, ενώ διατίθεται και 48βολτη υβριδική εκδοχή του 1.0Τ 100 PS (23.540 ευρώ). Στο σκέλος της Εφορίας τώρα, τα 122-133 γρ./χλμ. CO2 επιβαρύνουν τον αγοραστή με 78,08-85,12 ευρώ τελών κυκλοφορίας.

Get it on Google Play Download on the App Store