Σε πολλές περιπτώσεις οι έννοιες σπορ και ευρυχωρία δεν είναι πάνε μαζί κι ειδικά όταν μιλάμε για αυτοκίνητα που ανήκουν στην SUV κατηγορία. Αλλά επειδή το αγοραστικό κοινό είναι απαιτητικό, οι κατασκευαστές προσπαθούν να τα προσφέρουν όλα σε ένα πακέτο.
Μια πολύ δημοφιλής εταιρεία μας καταθέτει τη νέα της πρόταση, ένα σπορτίφ μικρομεσαίο coupe SUV όπου πέρα από την ξεχωριστή εμφάνισή του, διακρίνεται και με τους άφθονους χώρους επιβατών και αποσκευών. Η νέα αγοραστική επιλογή προέρχεται από τη Renault και πρόκειται για νέο Arkana, ένα σαγηνευτικό coupe SUV με σπορ D.N.A. μαζί με αυξημένες ανέσεις, χάρη και στις πληθωρικές του διαστάσεις. Συνδυασμός που έχει όλα τα φόντα για να κατακτήσει τα πλήθη κι ειδικά όσους θέλουν ένα SUV που ξεφεύγει από τα τετριμμένα και θα τους παρέχει μοναδικές οδηγικές εμπειρίες.
Δεν του λείπει τίποτα!
Ένα ακόμα μεγάλο ατού του Renault Arkana είναι ο πλούσιος εξοπλισμός που συνοδεύει το γαλλικό SUV, το οποίο διατίθεται αποκλειστικά με υβριδικά μηχανικά σύνολα βενζίνης, το 1.3 TCe 140 hp EDC Mild Hybrid και το 1.6 E-TECH 145 hp Hybrid. Οι τιμές τους στην αρχική έκδοση Expression ξεκινούν από 25.290 και 29.390 ευρώ, αντίστοιχα. Με τον κινητήρα 1.3 TCe των 140 ίππων ενσωματώνει τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Σύστημα αυτόνομης πέδησης με αναγνώριση πεζών & δικύκλων
- Σύστημα διατήρησης λωρίδας
- Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων οδικής κυκλοφορίας,
- Infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος
- Αυτόματο κλιματισμό
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους & αναδιπλούμενους καθρέπτες
- Αισθητήρες φωτεινότητας & βροχής
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
- Κάρτα Renault Handsfree
- Προβολείς LED και πολλά ακόμα.
Το κάτι παραπάνω δίνει η πιο πλούσια έκδοση Dynamic (από 27.790 ευρώ το 1.3 TCe και από 31.890 ευρώ με τον E-TECH κινητήρα) που προσφέρει ακόμα:
- Adaptive cruise control
- Συστήματα αναγνώρισης εμποδίου κατά την οπισθοπορεία και έλεγχο των τυφλών γωνιών
- Πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών
- Δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων
- Σύστημα πολυμέσων 9,3 ιντσών με Navi
- Φιμέ κρύσταλλα
- Ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών
Με mild hybrid & πλήρως υβριδικά μηχανικά σύνολα!
Με την ηλεκτροκίνηση να καλπάζει, η ενδιάμεση λύση των υβριδικών κινητήρων φαντάζει ιδανική, ώστε να μην γίνεται καμία έκπτωση στις επιδόσεις, αλλά και να διατηρείται η κατανάλωση καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα. Αυτή την τεχνολογία ενστερνίζεται και το Arkana με την αποδοτική γκάμα κινητήρων. Η αρχή γίνεται με τον 1.3 TCe των 140 ίππων και των 260 Nm ροπής, ο οποίος διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων. Όπως ανακοινώνει η Renault η μέση κατανάλωση φτάνει στα 5,8 – 6,1 λτ./100 χλμ., με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 132-138 γρ./χλμ. Η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,8 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει στα 205 χλμ./ώρα.
Κορυφαίος στην γκάμα είναι ο νέος κινητήρας E–TECH Hybrid με τη συνδυαστική ισχύ των 145 ίππων. Σε αυτή την επιλογή συνταιριάζει έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λτ. 91 ίππων και δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα 49 ίππων κι ένα 20 ίππων HSG (High-Voltage Starter Generator). Αυτά αντλούν ενέργεια από την μπαταρία των 1,2 kWh που βρίσκεται στο δάπεδο του χώρου αποσκευών και παρέχει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία για έως και 3 χλμ. (με ταχύτητα έως και 75 χλμ./ώρα). Σύμφωνα με τη Renault καλύπτει περίπου το 80% των μετακινήσεων μέσα στην πόλη, γιατί είναι αυτοφορτιζόμενη. Με το εν λόγω μηχανικό σύνολο, το νέο Arkana E–TECH Hybrid έχει μέση κατανάλωση 4,9 – 5,2 λτ./100 χλμ. και 112-117 γρ./χλμ. εκπομπές CO2. Έτσι ο κάτοχος του Arkana επωφελείται από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο. Τέλος, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 172 χλμ./ώρα.
Μοναδικός σχεδιασμός εντός κι εκτός!
Τα καλά νέα για το Renault Arkana συνεχίζονται και με το σχεδιασμό του. Αρχής γενομένης με την εξωτερική εικόνα του γαλλικού SUV. Στο εμπρός μέρος του θα σας ενθουσιάσουν τα πλήρως LED φωτιστικά σώματα σχήματος «C», ενώ το πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο του Arkana είναι ο σχεδιασμός της οροφής κι ο τρόπος με τον οποίο χαμηλώνει προς τα πίσω, καταλήγοντας σε μια αεροτομή. Πίσω, τα φωτιστικά σώματα αξιοποιούν και αυτά την υπογραφή «C» με μία λωρίδα που τα ενώνει νοητά! Το Arkana βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B και έχει μήκος 4.568 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ., ύψος 1.571 χλστ. και μεταξόνιο 2.720 χλστ. Κι ως γνήσιο SUV, θα σας δώσει την ευκαιρία να πατήσετε και λίγο εκτός ασφάλτου, χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 200 χλστ.!
Οι σχεδιαστές της γαλλικής μάρκας βέβαια φρόντισαν να επιμεληθούν με το παραπάνω και την καμπίνα του Renault Arkana. Οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν ένα εσωτερικό υψηλής ποιότητας και τεχνολογίας, με μαλακά υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες, πολυτελές φινίρισμα και με προσεγμένη συναρμογή. Στη κεντρική κονσόλα φιλοξενείται η κεντρική οθόνη αφής 7 ή 9,3 ιντσών (ανάλογα την έκδοση), με την έξτρα πληροφόρηση του οδηγού να εξασφαλίζει ο έγχρωμος πίνακας οργάνων των 4,2, 7, ή 10.2 ιντσών! Παρά το σπορ προφίλ του, το Renault Arkana διακρίνεται και με την ευρυχωρία του, φιλοξενώντας με άνεση τους επιβαίνοντες του. Για τις αποσκευές τους έχουν στη διάθεσή τους το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 513 λίτρων (480 λίτρα για την έκδοση E-TECH Hybrid με κιτ επισκευής ελαστικού).
Επιβλητικό σε κάθε είδους διαδρομή!
Λένε ότι η πρώτη εντύπωση μετράει και στην περίπτωση του Renault Arkana ισχύει στο 100%, αφού σου δείχνει ότι είναι ένα μικρομεσαίο SUV με πολλές οδηγικές αρετές. Από τα πρώτα μέτρα ξεχωρίζει με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και γενικότερα με το αρχοντικό του πάτημα. Φτάνει με άνεση ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, όντας αθόρυβο κι εμπνέοντας ασφάλεια σε κάθε διαδρομή. Η ψηλή θέση οδήγησης, οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) και το στιβαρό πλαίσιο χαρίζουν στο κουπέ SUV αμάξωμα πολύ καλή σταθερότητα, ακόμα και σε γρήγορες ταχύτητες. Συνολικά είναι ένα αυτοκίνητο που γεμίζει σιγουριά τον οδηγό του, ενώ παράλληλα είναι εύκολο στους χειρισμούς και δεν θα τον κουράσει, χάρη και στο στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.