Πάμε για κλείσιμο του 2025, καλό 2026 να έχουμε, και η τιμή της βενζίνης δεν λέει να πέσει με τίποτα. Σταθερά και αμετάκλητα πάνω από το 1,7 ευρώ/λίτρο πανελλαδικά η 95άρα, κοντά στα 2 ευρώ (1,962)/λίτρο η 100άρα κι έχει ο Θεός. Ευτυχώς, έχουμε και αυτοκίνητα που μπορούν να φέρνουν βόλτα την ελληνική πραγματικότητα, προστατεύοντας την τσέπη και την ψυχική μας υγεία. Από τους καλύτερους «γιατρούς», το Renault Captur ECO-G 100.

Ο συνδυασμός του ολιγαρκή 1.0 TCe με δεξαμενή LPG λύνει τα χέρια και δένει το πορτοφόλι του υποψήφιου αγοραστή, ο οποίος μπορεί να αποκτήσει πληρέστατο B-SUV έναντι 22.400 ευρώ. Και προσιτό στην αγορά, δηλαδή, και σωτήριο στη χρήση, και ακριβότερο κατά μόλις 500 ευρώ από το αμιγώς βενζίνης Captur 1.0 TCe 90. Συνεπώς το bi-fuel αποτελεί μονόδρομο, αφενός γιατί η απόσβεση των επιπλέον χρημάτων γίνεται γρήγορα, αφετέρου γιατί αυξάνεται η απόδοση και η συνολική αυτονομία με το LPG. Πολύ σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι το κιτ LPG καλύπτεται πλήρως από την εργοστασιακή εγγύηση των 5 ετών/100.000 χλμ., ενώ η συντήρηση γίνεται με βάση το χρονοδιάγραμμα του κατασκευαστή και δεν απαιτείται έξτρα σέρβις.
Ο διττός τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος του 1.0 λίτρου αποτελεί εγνωσμένης αξίας σύνολο, καθώς τοποθετείται σε πολλά μοντέλα της Renault και της Dacia. Με την επιλογή του LPG (με το πάτημα του διακόπτη στο ταμπλό) η απόδοση φτάνει τους 100 ίππους στις 4.800-5.000 σ.α.λ. και 170 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Σε αστικές συνθήκες ή σε ρυθμούς ταξιδιού με κανονικές ταχύτητες, ο οδηγός δε νιώθει ότι του λείπει δύναμη, αφού μέχρι λίγο πιο πάνω από τις μεσαίες στροφές διαθέτει το απαιτούμενο τράβηγμα. Σε αυτό συμβάλλει και το πυκνής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων που δεν αφήνει κενά. Μόνο σε υψηλές στροφές το μοτέρ δείχνει ότι δεν έχει δύναμη, αλλά δεν υπάρχει λόγος να το δουλεύεις τόσο ψηλά.
Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 13,0 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 173 χλμ./ώρα, με κατανάλωση LPG σε μεικτές πραγματικές συνθήκες 8,5 λτ./100 χλμ. Με τρέχουσα μέση τιμή LPG 0,969 ευρώ/λίτρο., τα 100 χιλιόμετρα στοιχίζουν λίγο πάνω από 8 ευρώ ή λιγότερα σε συνθήκες ταξιδιού όπου μειώνεται η κατανάλωση. Με τη χρήση βενζίνης αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής, επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 14,3 δλ. και καταναλώνει 6,5 λίτρα/100 χλμ. Ωστόσο, με τιμή βενζίνης στα 1,765 ευρώ/λίτρο το κόστος αυξάνεται στα 11,5 ευρώ ανά 100 χλμ. Όσο για την αποθήκευση των δύο καυσίμων, υπάρχει ένα ρεζερβουάρ 40 λίτρων για το LPG κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών και ένα ακόμα 48 λίτρων για τη βενζίνη, εξασφαλίζοντας συνδυαστικά πάνω από 1.200 χλμ. αυτονομίας.

Το όμορφα αμάξωμα του Captur είναι ταυτόχρονα ευέλικτο σε διαστάσεις (μήκος 4.239 χλστ., πλάτος 1.797 χλστ., ύψος 1.575 χλστ. και μεταξόνιο 2.639 χλστ), αλλά στο εσωτερικό βρίσκεις τεράστιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Μεγάλου ατού το συρόμενο κατά 16 χλστ. πίσω κάθισμα, που μεταβάλλει τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ με μια απλή κίνηση, από τα 484 στα 616 λίτρα. Ταυτόχρονα η καμπίνα του γαλλικού B-SUV διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, χαρακτηριστικό που συμβάλλουν τα μαλακά υλικά σε μεγάλο μέρος του ταμπλό και της κονσόλας, και την εργονομία με την ιδιαίτερα εύχρηστη οθόνη 10,4 ιντσών του infotainment.
Στο δρόμο, το Captur εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή σταθερότητα υπό όλες τις συνθήκες, διατηρώντας παράλληλα ξεκούραστους τους επιβάτες του. Ανεξαρτήτως διαδρομής εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια, καθώς ταξιδεύει άνετα στους αυτοκινητόδρομους, ενώ στις στροφές η πρόσφυση είναι αρκετή και οι κλίσεις του αμαξώματος διατηρούνται σε λογικά πλαίσια. Το υπερυψωμένο αμάξωμα με τα 169 χλστ. απόστασης από το έδαφος δίνει τη δυνατότητα κίνησης σε κακοτράχαλους χωματόδρομους, συν του ότι με τις πολλές γυάλινες επιφάνειες ενισχύεται η περιμετρική ορατότητα.






























































