Θέση κεντρικού επιθετικού έχει το Kia Stonic στην ομάδα της Kia στην Ελλάδα, καθώς έχει «σκοράρει» τις περισσότερες πωλήσεις από όλα τα μοντέλα της μάρκας. Συγκεκριμένα, τους πρώτους 10 μήνες του 2022 έχει φτάσει τις 1.644 ταξινομήσεις και βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της δημοφιλέστατης κατηγορίας των μικρών SUV, με μερίδιο αγοράς στο 7,4%.
Ανάμεσα στις εκδόσεις του, αυτές με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων είναι από τις πλέον ολοκληρωμένες, καθώς διατίθενται και σε χαμηλότερες τιμές από την πλειοψηφία του ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα το αρχικό Stonic 1.0 T-GDi 100 PS GL Inmotion εκκινεί στις 19.340 ευρώ, συνοδευόμενο με τον εξής εξοπλισμό: 6 αερόσακους, οθόνη αφής 8 ιντσών, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες και air condition.
Στη μεσαία έκδοση GL Optimum η τιμή του ανεβαίνει κατά 1.000 ευρώ (20.340 ευρώ) και επιπλέον διαθέτει ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, φώτα LED, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, cruise control, κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός και πίσω θύρα USB. Όσοι θέλουν ακόμα περισσότερα, συν πιο σπορτίφ εμφάνιση, τότε το εικονιζόμενο GT-Line θα τους καλύψει όλες τις ανάγκες. Πιο αναλυτικά, πρόσθετα του GL Optimum εξοπλίζεται με αυτόνομη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, προβολείς ομίχλης και Full LED φώτα εμπρός. Μοναδικά στοιχεία του GT-Line αποτελούν ακόμα οι διαφορετικού σχεδιασμού προφυλακτήρες και μάσκα, οι 17άρες ζάντες, οι επενδύσεις καθισμάτων με συνθετικό δέρμα και ύφασμα, το sport δερμάτινο τιμόνι με λογότυπο GT line, τα sport μεταλλικά πεντάλ και η επένδυση ταμπλό τύπου ανθρακονημάτων.
Ανεξαρτήτως έκδοσης, ο 1.0 Turbo κινητήρας με τους 100 ίππους και τα 172 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ., ταιριάζει ιδανικά στο κόμπακτ SUV των 4.140 χλστ. μήκους και βάρους 1.195 κιλών. Το μηχανικό αυτό σύνολο εκπλήσσει ευχάριστα αμέσως με την προθυμία και σπιρτάδα του, δίνοντας την αίσθηση ότι έχει περισσότερη δύναμη από αυτή που ανακοινώνει η Kia. Ούτε στιγμή δεν θα λείψει από τον οδηγό το γκάζι, καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει άνετα, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ.), όσο και εν κινήσει. Παράλληλα δεν ενοχλεί με ανεπιθύμητους θορύβους ή δονήσεις και διατηρεί τη μέση κατανάλωση σε λογικά επίπεδα (7,3 λτ./100 χλμ.). Οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 122-133 γρ./χλμ., που σημαίνει ότι τα τέλη κυκλοφορίας είναι μεταξύ 0-85 ευρώ.
Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς, τα πρώτα στοιχεία που λαμβάνει θετικά ο οδηγός είναι η φιλικότητα στους χειρισμούς και η ευελιξία στην πόλη. Οι αναρτήσεις είναι όσο χρειάζονται σφιχτές σε ρύθμιση για να περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές, ενώ παράλληλα να κάνουν άνετη την καθημερινή χρήση.
Αναφορικά με το εσωτερικό του Stonic, όλα βρίσκονται εκεί που τα περιμένει ο οδηγός και δεν ψάχνεται με χειριστήρια αφής για όλες τις βασικές και απαραίτητες λειτουργίες. Η κεντρική οθόνη των 8 ιντσών είναι ευκρινής και εύχρηστη, αφού ενσωματώνει και φυσικούς διακόπτες. Τα σκληρά πλαστικά που το απαρτίζουν εμφανίζουν στιβαρή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα, με το GT-Line να είναι σαφώς πιο ενδιαφέρον οπτικά. Στην καμπίνα του Stonic θα χωρέσουν άνετα τέσσερις ενήλικες, με το χώρο αποσκευών των 352 λίτρων να είναι αρκετός για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου.