Για την αγορά ενός καινούργιου μικρομεσαίου SUV και ειδικά όσων τοποθετούνται στο άνω άκρο της κατηγορίας σε διαστάσεις (π.χ. 4,5 μ. μήκος) θα πρέπει να υπολογίζει κανείς τουλάχιστον 30.000 ευρώ και άνω. Αν μάλιστα στα απαιτούμενα είναι και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τότε ο προϋπολογισμός ανεβαίνει κατά περίπου 2.000 ευρώ. Εξαίρεση στον κανόνα αποτελεί το Renault Arkana, αφού παρά το γεγονός ότι είναι από τα πιο μεγάλα C-SUV με τύπου κουπέ αμάξωμα, διαθέτει στάνταρ αυτόματο κιβώτιο και ήπια υβριδική τεχνολογία, η τιμή του είναι με διαφορά η χαμηλότερη.
Με αυτά τα χαρακτηριστικά θα περίμενε κανείς μια τιμή εκκίνησης της τάξης των 32.000 ευρώ, με βάση τα δεδομένα ανταγωνιστικών μοντέλων. Όμως το γαλλικό SUV ξεκινά από μόνο 26.900 ευρώ στην έκδοση evolution mild hybrid 140 EDC, τιμή που μοιάζει απίστευτη για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Ακόμα και στην πιο πλούσια έκδοση techno με τον ίδιο κινητήρα και τιμή από 29.900 ευρώ παραμένει πιο προσιτό από την πλειοψηφία των άμεσων αντιπάλων του.
Από το αρχικό κιόλας Arkana evolution ο εξοπλισμός δεν εμφανίζει κάποια έλλειψη. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών, οθόνη οδηγού 7 ιντσών, Adaptive Cruise Control με Stop&Go, πλοήγηση, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αισθητήρες φωτός & βροχής, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά 215/60 R17. Στην έκδοση techno προστίθενται σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου και προειδοποίηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, πίσω υποβραχιόνιο, εσωτερικός καθρέπτης αυτόματης σκίασης, Renault Multi-Sense, οθόνη οδηγού 10,2 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 9,3 ιντσών, ασύρματη φόρτιση κινητού, φιμέ πίσω κρύσταλλα, διαφορετικές επενδύσεις και 18άρες ζάντες αλουμινίου.
Το Arkana με το δυναμικού σχεδιασμού τύπου κουπέ SUV αμάξωμα είναι από τα μακρύτερα C-SUV με μήκος 4.568 χλστ. Το πλάτος του είναι 1.821 χλστ., το ύψος 1.567 χλστ. και το μακρύ μεταξόνιο είναι 2.720 χλστ. Διαστάσεις οι οποίες έχουν αξιοποιηθεί και ως προς την εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, τόσο για τις άνετες μετακινήσεις όλων των επιβατών, όσο και για τη μεταφορά πολλών αποσκευών στο μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 513 λίτρων. Προσοχή έχει δώσει η Renault και στην κατασκευή του εσωτερικού μέσω της χρήσης μαλακών υλικών σε πολλές επιφάνειες του ταμπλό και των πάνελ των θυρών, σε συνδυασμό με πολύ καλό φινίρισμα και συναρμογή.
Την κίνηση του Arkana των 26.900 ευρώ αναλαμβάνει το mild hybrid 12V, 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 1.333 κ.εκ. Η μέγιστη ισχύς του φτάνει τους 140 ίππους στις 4.500-6.000 σ.α.λ. και τα 260 Nm ροπής στις 1.750-3.000 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC7 και με paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τη ραφιναρισμένη λειτουργία, το δυνατό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και τη θετική απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 9,8 δλ., ενώ επιταχύνει γοργά και εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ.). Όσον αφορά την κατανάλωση σε μεικτή χρήση, στη δοκιμή βρέθηκε στα 7,5 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 130 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 83 ευρώ. Το Arkana αποσπά θετικές κριτικές και ως προς την πολύ ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά. Παρά τον αυξημένο συνολικό του όγκο και την αρκετή απόσταση από το έδαφος των 200 χιλιοστών, εμφανίζει αξιοζήλευτη σταθερότητα στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, ενώ στις στροφές δεν θα πει «όχι» σε πιο πιεσμένους ρυθμούς, μιας και οι αντιδράσεις του είναι προοδευτικές, ελεγχόμενες και χωρίς ανεπιθύμητες «παρενέργειες».