Είναι πλέον γνωστό, ότι οι τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων συνεχώς αυξάνονται, με κάποια να ανεβαίνουν λίγα και λογικά χρήματα, ενώ άλλα εκτοξεύονται κατά μερικές χιλιάδες ευρώ. Και δεν αναφερόμαστε σε πανάκριβα μοντέλα πολυτελείας, αλλά σε ευρείας αποδοχής αυτοκίνητα, όπως είναι και τα μικρομεσαία SUV/Crossover.
Παρόλα αυτά, ένα πάρα πολύ αξιόλογο μικρομεσαίο Crossover, όχι μόνο δεν ακρίβυνε, αλλά αντιθέτως η τιμή του μειώθηκε σημαντικά συγκριτικά με την περίοδο που λανσαρίστηκε. Συν του ότι αναβαθμίστηκε σε εξοπλισμό και μηχανολογικά, αποκτώντας νέο και πιο δυνατό κινητήρα, μαζί με την προσθήκη ήπιου υβριδικού συστήματος.
Το χαρισματικό αυτό μοντέλο είναι το Kia XCeed. Πριν από δύο χρόνια, τον Ιανουάριο του 2020 όταν ανακοινώθηκαν οι τιμές του, το 1.4 T-GDi 140 PS Premium ξεκινούσε από τις 24.090 ευρώ. Τώρα, το 1.5 T-GDi 160 PS LX Optimum iMT 48V Hybrid εκκινεί από τις 22.890 ευρώ με περισσότερο εξοπλισμό, όπως είναι και η προσθήκη του αυτόματου κλιματισμού, που είχε πριν η πιο ακριβή έκδοση του XCeed (η Platinum των 25.990 ευρώ). Πιο προσιτό από ποτέ είναι αυτή την περίοδο το XCeed και με το αυτόματο κιβώτιο 7DCT, καθώς προσφέρεται στην τιμή των 24.990 ευρώ. Άκρως συμφέρουσα αγορά είναι και η ντίζελ έκδοση 1.6 CRDi 136 PS iMT 48V Hybrid, με τιμή από 24.990 ευρώ (από 27.590 ευρώ πριν χωρίς Clima).
Σε κάθε περίπτωση το Kia XCeed από την πρώτη έκδοση Optimum περιλαμβάνει όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως είναι 6 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, αυτοματισμό μεγάλης σκάλας προβολέων και κάμερα οπισθοπορείας. Στάνταρ είναι ακόμα η οθόνη αφής 8 ιντσών, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, Full LED φώτα, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός και 16 ιντσών ζάντες αλουμινίου.
Σημεία αναφοράς του XCeed αποτελούν ο δυναμικός σχεδιασμός του αμαξώματός του και το πολύ προσεγμένο σε ποιότητα εσωτερικό του. Σε αυτό θα φιλοξενηθούν δίχως παραχωρήσεις οι επιβάτες, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 380 λίτρα.
Στα θετικά του στοιχεία ανήκουν ακόμα η πολύ καλή οδική του συμπεριφορά, καθώς δίνει την αίσθηση ενός πολύ καλά στημένου χάτσμπακ, ανεξαρτήτως διαδρομής. Παράλληλα, ο 1.500άρης κινητήρας των 160 ίππων και 253 Nm ροπής συνδυάζει δύναμη, ραφιναρισμένη λειτουργία και γρήγορες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ.), με κατανάλωση 5,9-6,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 134-146 γρ./χλμ.