Ο καλύτερος συνδυασμός για τους χιλιάδες οδηγούς που μετακινούνται καθημερινά στις πόλεις, είναι κόμπακτ υπερυψωμένο αμάξωμα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Μικρό σε διαστάσεις για να ελίσσεται και να παρκάρει εύκολα, πιο ψηλό για καλύτερη ορατότητα και πιο εύκολη είσοδο και έξοδο από την καμπίνα και αυτόματο για περισσότερη άνεση και ευκολία στην οδήγηση. Ναι, αλλά δεν απαιτούνται πολλά λεφτά απαιτούνται για ένα τέτοιο SUV;
Στην περίπτωση του Kia Stonic, η απάντηση είναι «όχι» και για την ακρίβεια τα λιγότερα και με διαφορά από οποιοδήποτε άλλο μικρό αυτόματο SUV. Συγκεκριμένα προσφέρεται με τον αποδοτικό κινητήρα 1.0 T-GDI 100 hp και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (7DCT) στην απίστευτα χαμηλή τιμή των 21.440 ευρώ! Συν του ότι ο κάτοχός του απολαμβάνει για 5 χρόνια δωρεάν service και καλύπτεται με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση. Το ποσό των 21.440 ευρώ είναι σε πολλές περιπτώσεις χαμηλότερο και από πολλών μικρών χάτσμπακ με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Όσο για τον εξοπλισμό, στο βασικό μοντέλο GL Inmotion ανήκουν 6 αερόσακοι, οθόνη infotainment 8 ιντσών, σύνδεση μέσω Smartphone με Android Auto ή Apple CarPlay, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικοί καθρέφτες, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, air condition και επιλογή Drive Mode. Με 1.000 ευρώ παραπάνω και τιμή από 22.440 ευρώ προσφέρεται στην επόμενη έκδοση GL Optimum, ενώ και πάλι στοιχίζει λιγότερα λεφτά από κάθε άλλο μικρό αυτόματο SUV. Πρόσθετα εξοπλίζεται με cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, πίσω θύρα USB, κεντρικό υποβραχιόνιο, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, φώτα LED, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου.
Το σπορτίφ σχεδιασμού Stonic έχει μήκος 4.140 χλστ., πλάτος 1.760 χλστ., ύψος 1.520 χλστ., μεταξόνιο 2.580 χλστ. και απόσταση από το έδαφος 165 χλστ. (με τους τροχούς των 15 ιντσών). Κοινώς είναι ιδανικό για αστική χρήση, αλλά και για να εξυπηρετήσει τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι είναι αρκετός, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων με το πλατύ άνοιγμα και τα επίπεδα πλευρικά τοιχώματα είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο. Το εσωτερικό του Stonic διακρίνεται και για την πολύ καλή εργονομία του, όπως και για την στιβαρή του κατασκευή.
Ο οδηγός του Stonic 1.0 T-GDI 100 hp 7DCT θα μείνει πολύ ευχαριστημένος από την απόδοση του κινητήρα σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο και το στήσιμό του στο δρόμο. Από τη μια πλευρά θα βολέψει πάρα πολύ στην πόλη και από την άλλη είναι σε θέση να πραγματοποιήσει ταξίδια με άνεση και ασφάλεια. Το μηχανικό σύνολο με την ισχύ των 100 ίππων και τη ροπή των 172 Nm από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. εξασφαλίζει «σπιρτάδα» με γρήγορες επιταχύνσεις όποτε απαιτηθεί και πολιτισμένη λειτουργία. Το 7άρι DCT ανεβάζει και κατεβάζει άμεσα και ομαλά ταχύτητες, τόσο στην αυτόματη λειτουργία, όσο και στη χειροκίνητη με τη μετακίνηση του λεβιέ. Επίσης, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τις επιλογές Eco, Normal και Sport μέσω του Drive Mode, οι οποίες μεταβάλλουν την απόκριση στο γκάζι και τις στροφές που γίνονται οι αλλαγές ταχυτήτων. Συνολικά είναι ένα πολύ ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, με τις αναρτήσεις του να εξασφαλίζουν πολύ καλή σταθερότητα στις ευθείες και στις στροφές, χωρίς παράλληλα να ενοχλούνται οι επιβάτες από τις ανωμαλίες των δρόμων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Ταχύτητες | 7DCT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/4.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,7 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 180 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* | 5,2 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 119 |
*Εργοστασιακή |