Premium SUV υπάρχουν πολλά. Premium SUV σε νορμάλ τιμή, ελάχιστα. SUV που να κάνουν πραγματικότητα το όνειρο της απόκτησης καινούργιου Audi ή premium γερμανικού αυτοκινήτου γενικότερα, μόνο ένα. To Q2 Inspire είναι όχι μόνο το πιο προσιτό νέο Audi, αλλά ταυτόχρονα ο πιο οικονομικός τρόπος να πάρει κάποιος καινούργιο SUV από τη διαχρονική executive τριπλέτα της Γερμανίας (Audi, BMW, Mercedes).
Το μικρότερο SUV των τεσσάρων κύκλων ξεκινά στη χώρα μας από 25.980 ευρώ στην έκδοση 1.0 TFSI 116 PS Inspire, με εξοπλισμό που διαθέτει τα πάντα. Έχουμε και λέμε: 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, Audi connect Navigation & Infotainment Plus, πλήρως ψηφιακός πίνακα οργάνων, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κάμερα οπισθοπορείας, εμπρός κεντρικό υποβραχιόνιο, αισθητήρα φώτων/βροχής, προβολείς LED, δερμάτινο σπορ τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 215/60 και πολλά ακόμη.
Το Q2 δεν ξεπερνά τα 4.208 χλστ. σε μήκος, (πλάτος 1.794 χλστ., ύψος 1.503 χλστ. και μεταξόνιο 2.589 χλστ.), ωστόσο δείχνει μεγαλύτερο από ό,τι είναι χάρη στη σχεδίαση του αμαξώματος, που είναι γεμάτη έντονες ακμές και νεύρα που το διατρέχουν από άκρη σε άκρη. Αίσθηση πιο μεγάλου SUV δίνει και στο εσωτερικό του, λόγω και της ανώτερης ποιότητας κατασκευής. Το αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο το άνω τμήμα του ταμπλό, η γεροδεμένη συναρμογή και το πολύ καλό φινίρισμα παραπέμπουν σε μικρομεσαία SUV. Οι ψηφιακές οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων δίνουν την απαραίτητη τεχνολογική νότα, ενώ ο οδηγός θα βολευτεί εύκολα στη θέση του. Το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους επιβάτες, μιας και τέσσερα άτομα θα φιλοξενηθούν χωρίς πρόβλημα, ακόμα και αν πρόκειται για πιο ψηλούς, διότι έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί και με το παραπάνω με τα 405 λίτρα, τα οποία φτάνουν τα 1.050 λίτρα με επίπεδη διαμόρφωση, εφόσον αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Την κίνηση του Q2 Inspire αναλαμβάνει αποκλειστικά ο γνωστός και μη εξαιρετέος τρικύλινδρος τούρμπο του 1.0 λίτρου, με απόδοση 116 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και τη ροπή των 200 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Ο 1.0 TFSI συνεργάζεται με εύχρηστο και μεστής κλιμάκωσης χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (αυτόματο S tronic μόνο το 1.5 TFSI 150 HP). To μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει είναι γεμάτο από τις στροφές που αποδίδεται κυρίως η ροπή και άνω, ανεβάζει πρόθυμα ρυθμούς μέχρι ψηλά και παρέχει σβέλτες επιδόσεις με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 197 χλμ./ώρα. Η πολύ καλή ηχομόνωση κρατά εκτός καμπίνας τους όποιους παρασιτικούς θορύβους και δύσκολα θα αντιληφθούν οι επιβάτες ότι πρόκειται για κινητήρα με τρεις κυλίνδρους. Η κατανάλωση σε μεικτές πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στην περιοχή των 7,5 λίτρων/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 130 γρ./χλμ. (83 ευρώ τα τέλη κυκλοφορίας).
Στο δρόμο το μικρότερο Audi δίνει στον οδηγό το αίσθημα της ασφάλειας και της στιβαρότητας, χάρη στη γεροδεμένη γενικότερα κατασκευή του αυτοκινήτου. Παράλληλα, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η αποτελεσματική ηχομόνωση συνάδουν με τον πολυτελή χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι αναρτήσεις του περνούν με ποιοτικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος και ελέγχουν αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος, εξασφαλίζοντας υψηλή σταθερότητα. Οι κλίσεις που παρουσιάζει στις στροφές είναι μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα, ενώ το τιμόνι με την στάνταρ προοδευτική υποβοήθηση (progressive steering ) γίνεται πιο άμεσο, όσο αυξάνεται η γωνία στο στρίψιμο, προκειμένου να μεταφέρει περισσότερη αμεσότητα, αίσθηση και βάρος. Σύμμαχος του οδηγού σε κάθε περίπτωση είναι τα αποτελεσματικά και με θετική αίσθηση φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς.