Την καρδιά και το μυαλό των αγοραστών καινούργιων αυτοκινήτων έχουν πάρει τα SUV, γεγονός που αποτυπώνεται και στις πωλήσεις. Το πρώτο 5μηνο του 2021, η κατηγορία των SUV στην Ελλάδα συγκέντρωσε το 45,25% των ταξινομήσεων, με τα μικρά SUV και τα μικρομεσαία SUV να χωρίζονται από μια ανάσα (μερίδιο 20,37% και 20,86% αντίστοιχα).
Στα B-SUV, μία από τις δημοφιλέστερες προτάσεις επί σειρά ετών αποτελεί το Suzuki Vitara. Μετά την τελευταία ανανέωση δέχτηκε βελτιώσεις στην ποιότητα, αλλαγές στον σχεδιασμό και τοποθετήθηκε νέος κινητήρας με υβριδική τεχνολογία. Παρά τις αναβαθμίσεις και τα αξιόλογα συνολικά του χαρακτηριστικά, το Vitara διατήρησε τις πολύ ανταγωνιστικές του τιμές, οι οποίες ξεκινούν από μόλις 16.990 ευρώ για την αρχική έκδοση GL 1.4 Boosterjet Hybrid 2WD. Όμως, όσοι αναζητούν ένα πληρέστατο Vitara με φουλ εξοπλισμό και τετρακίνηση, τότε το μοντέλο GL+ 1.4 Boosterjet Hybrid AllGrip στις 22.070 ευρώ, είναι αυτό που θα τους καλύψει πλήρως, σε κάθε επίπεδο και για κίνηση σε όλα τα τερέν.
Ξεκινώντας από τον εξοπλισμό, η συγκεκριμένη έκδοση του 4κίνητου Vitara διαθέτει όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως είναι 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, αναγνώριση τυφλού σημείου, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας και υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας. Στάνταρ είναι ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, αυτόματος κλιματισμός, adaptive cruise control, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και προβολείς LED.
Εκτός από πλούσια εξοπλισμένη, η καμπίνα του Vitara διαθέτει προσεγμένη ποιότητα, με μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό και στιβαρή συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, απολαμβάνει πολύ καλή ορατότητα και έχει στη διάθεσή του πλήθος θηκών. Παρά τις κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις (μήκος 4.175 χλστ.), στο εσωτερικό του θα βολευτούν δίχως παραχωρήσεις τέσσερα ενήλικα άτομα, ενώ αρκετό είναι το πορτ μπαγκάζ των 375 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του, ανήκουν ο κινητήρας 1.4 Boosterjet Hybrid, ισχύος 129 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και με ροπή 235 Nm ροπή στις 2.000-3.000 σ.α.λ. Διακρίνεται εξ αρχής για την ιδιαίτερα πολιτισμένη του λειτουργία και το τράβηγμα από τις πολύ χαμηλές στροφές, αφού με 1.000 σ.α.λ. και 3η ταχύτητα στο κιβώτιο το μοτέρ τραβάει χωρίς δισταγμούς και κομπιάσματα. Επίσης ανεβάζει εύκολα ρυθμούς και επιταχύνει γοργά (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.) το αμάξωμα των 1.245 κιλών. Σε συνδυασμό και με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 κρατιούνται σε χαμηλά επίπεδα (5,8 λτ./100 χλμ. και 131 γρ./χλμ. με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις).
Στο δρόμο, το Vitara εμφανίζεται ευχάριστο, χάρη στον πολύ καλό συνδυασμό του ελαστικού και αποδοτικού κινητήρα και της ανάρτησης με την σφιχτή ρύθμιση. Η τελευταία κοντρολάρει το αμάξωμα, αν και σε διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν λείπουν οι αναπηδήσεις. Εκτός ασφάλτου είναι σε θέση να κινηθεί και σε πιο δύσβατες διαδρομές. Σε αυτό συμβάλλουν η αποτελεσματική τετρακίνηση AllGrip και τα 185 χλστ. της απόστασης από το έδαφος. Η τετρακίνηση περιλαμβάνει τις επιλογές Auto (αυτόματη μετάδοση και πίσω), Sport για περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, Snow για ενισχυμένη πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες και Lock για συνεχόμενη κατανομή περισσότερης ροπής στους πίσω τροχούς. Τέλος, για τις απότομες καταβάσεις αρκεί το πάτημα του διακόπτη Hill Descent Control και το Vitara φρενάρει από μόνο του, επιτρέποντας καλύτερο χειρισμό στον οδηγό του.