Οι περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές ενός καινούργιου αυτοκινήτου αναζητούν κυρίως κάποιο μικρό ή μικρομεσαίο SUV, σε καλή τιμή, ευρύχωρο, φουλ εξοπλισμένο και με όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση. Πλέον οι πιο πολλές επιλογές αφορούν μοντέλα με κινητήρες βενζίνης (συν ήπια υβριδικά συστήματα), μιας και τα πιο οικονομικά σε καύσιμο ντίζελ, έχουν περιοριστεί. Ωστόσο, υπάρχει και η εναλλακτική πρόταση του φυσικού αερίου, για μέγιστη οικονομία σε κόστος μετακίνησης.
Το SUV με CNG, το οποίο πληροί όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις, είναι το Skoda Kamiq G-TEC. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 19.500 ευρώ, ενώ υπάρχουν και ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα μέσω της online παραγγελίας, με επιπλέον όφελος από την άτοκη χρηματοδότηση και με πρώτη δόση σε 4 μήνες. Από την αρχική έκδοση Ambition διαθέτει φουλ στάνταρ εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας όπως είναι 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, φώτα LED, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Στάνταρ είναι ακόμα διζωνικός κλιματισμός, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με δερμάτινη επένδυση, κάμερα οπισθοπορείας και 16άρες ζάντες αλουμινίου.
Οικονομία στο maximum
Κάτω από το εμπρός ανάγλυφο καπό του κόμπακτ SUV της Skoda των 4.241 χλστ. μήκους φιλοξενείται ο 3κύλινδρος turbo 1.0 TSI, όμως έχει δεχτεί τις απαραίτητες μετατροπές για να χρησιμοποιεί ως καύσιμο και το φυσικό αέριο. Η απόδοσή του φτάνει τους 90 ίππους στις 4.000-5.500 σ.α.λ. και η ροπή αγγίζει τα 160 Nm στις 1.800-3.800 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, το Kamiq G-TEC επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 δλ., φτάνει τα 179 χλμ./ώρα τελικής, η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι 3,4-4,1 κιλά/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 94,1-113 γρ./χλμ. (0 τέλη κυκλοφορίας). Με τιμή φυσικού αερίου στα 0,834 ευρώ/κιλό, το Kamiq «καίει» μεταξύ 2,8-3,4 ευρώ/100 χλμ., που σημαίνει ότι με 10 ευρώ μπορεί να διανύσει από 294 έως 357 χλμ. Η αποθήκευση του φυσικού αερίσου γίνεται σε 3 δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 13,8 κιλών, οι οποίες φουλάρουν με μόλις 11,5 ευρώ. Σε περίπτωση που δεν γίνει ανεφοδιασμός και αδειάσουν, υπάρχει και ένα βοηθητικό ρεζερβουάρ 9 λίτρων για τη βενζίνη.
Ευρύχωρο εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα
Στο εσωτερικό του Kamiq G-TEC δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις με τους κινητήρες αμιγώς βενζίνης. Η μόνη διαφορά εντοπίζεται στον πίνακα οργάνων, όπου στη θέση του δείκτη θερμοκρασίας έχει τοποθετηθεί ο δείκτης του φυσικού αερίου. Κατά τα γνωστά, η σχεδίαση είναι σύγχρονη και την ποιότητα αναβαθμίζει σημαντικά το αφρώδες υλικό που είναι κατασκευασμένο το πάνω μέρος του ταμπλό. Ο οδηγός θα νιώσει αμέσως άνετα, ενώ πολλές λειτουργίες ελέγχονται μέσω της οθόνης του infotainment. Στον τομέα των χώρων, η καμπίνα έχει παραμείνει ίδια και απαράλλακτη, κάτι που συνεπάγεται ότι τέσσερα άτομα θα φιλοξενηθούν δίχως καμία παραχώρηση. Μόνο το πορτ μπαγκάζ έχει μικρύνει στα 278 λτ., λόγω του ότι οι δεξαμενές του CNG που βρίσκονται πλήρως καλυμμένες κάτω από το δάπεδο έχουν κλέψει χώρο.