Τα SUV έχουν κατακλύσει την αγορά του αυτοκινήτου σε παγκόσμιο επίπεδο, αφού αποτελούν τα αγαπημένα μοντέλα κάθε φύλου και ηλικίας. Πριν από μια 10ετία υπήρχαν και πάλι αρκετά SUV (πάνω από 50 διαφορετικά μοντέλα μαζί με τα 4×4), ωστόσο το μερίδιο αγοράς τους στην Ελλάδα βρίσκονταν λίγο πιο πάνω από το 6%. Τώρα είναι πάνω από 70 τα SUV που διατίθενται στην εγχώρια αγορά, με μερίδιο που αγγίζει το 45%. Σχεδόν 1 στα 2 αυτοκίνητα που πωλούνται είναι SUV!
Ανάμεσα σε αυτά, το νέο SUV που έχει ξετρελάνει τους Έλληνες, είναι το Peugeot 2008. Το γαλλικό μοντέλο βρέθηκε για πρώτη φορά στην πρώτη θέση των ταξινομήσεων (στην Ελλάδα) το 2020 στην κατηγορία των B-SUV, κάνοντας τη μεγάλη ανατροπή. Μια επιτυχημένη πορεία που αναμένεται να συνεχίσει και το 2021. Ήδη τον Ιανουάριο τοποθετήθηκε ξανά στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, δείχνοντας πως ο «λέοντας» έχει όλα τα φόντα για να γίνει ξανά ο βασιλιάς της κατηγορίας. Ποιοι είναι όμως οι παράγοντες που έχουν συμβάλλει στην επιτυχία του και στην προτίμηση που του δείχνει το αγοραστικό κοινό; Η απάντηση είναι «πολλοί».
Σχεδίαση που μαγνητίζει τα βλέμματα
Ένας από αυτούς τους παράγοντες, είναι ο ακαταμάχητος σχεδιασμός του. Καταρχήν, το νέο Peugeot 2008 με μήκος 4.300 χλστ. μεγάλωσε κατά 14 εκατοστά και πλησίασε πολύ τα C-SUV. Αυτό σημαίνει ότι εξυπηρετεί όσους αναζητούν ένα μεγαλύτερο B-SUV για θέμα χώρων ή ένα μικρότερο C-SUV για να είναι πιο ευέλικτο. Το δυναμικό εμπρός άκρο του αμαξώματός του με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τα LED ημέρας α λα χαυλιόδοντες, δημιουργούν μια άκρως επιθετική όψη. Τα πλαϊνά του χαρακτηρίζονται από τις ανάγλυφες επιφάνειες στις πόρτες και το τοξοειδές σχήμα του πλαισίου των παραθύρων. Πίσω κυριαρχούν τα ψηλά τοποθετημένα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, τα οποία δένουν αρμονικά με το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και τη γραμμή της οροφής.
Εσωτερικό μεγαλύτερου αυτοκινήτου
Τις εντυπώσεις κλέβει και το εσωτερικό του νέου Peugeot 2008 με τον πολύ μοντέρνο σχεδιασμό και την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Το νέας γενιάς Peugeot i-Cockpit ταμπλό χωρίζεται σε τρία επίπεδα: Το πάνω μέρος αποτελείται από παχύ μαλακό υλικό, όπως και το μεσαίο με όψη που θυμίζει ανθρακόνημα. Συνολικά η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη και παραπέμπει σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Στο μεσαίο μέρος κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7 ιντσών (10 ιντσών στις πιο ακριβές εκδόσεις), ενώ πιο κάτω είναι τοποθετημένοι οι διακόπτες αεροπορικού τύπου. Στο τρίτο επίπεδο του ταμπλό βρίσκονται διάφορες πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα, θύρες USB, βάση για ασύρματη φόρτιση και δύο ποτηροθήκες. Σημείο αναφοράς αποτελεί και ο τρισδιάστατος ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη των 10 ιντσών. Εκτός από το μοναδικό του ντιζάιν, την υψηλή τεχνολογία και την προσεγμένη ποιότητα, η καμπίνα του 2008 είναι «γενναιόδωρη» και σε χώρους. Αυτό σημαίνει ότι τέσσερις ενήλικοι θα φιλοξενηθούν με άνεση, με το χώρο αποσκευών να βρίσκεται στα 405 λίτρα (434 με κιτ επισκευής ελαστικού).
Ντίζελ, βενζίνη και ηλεκτρικό
Το 2008 διατίθενται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων, ενώ εκτός των παραδοσιακών βενζίνης και πετρελαίου, περιλαμβάνει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Στα μηχανικά σύνολα βενζίνης συναντάμε τον 3κύλινδρο turbo 1.2 PureTech 100, 130 και 155, σε τιμές που ξεκινούν από τις 20.100 ευρώ. Ο ντίζελ 1.5 BlueHDi έχει δύο εκδόσεις ισχύος 110 και 130 (από 22.100 ευρώ), ενώ το ηλεκτρικό 2008 αποδίδει 136 ίππους. Όλα τα μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με πολλές εκδόσεις εξοπλισμού, οι οποίες είναι σε θέση να καλύψουν με το παραπάνω και σε κάθε επίπεδο τον αγοραστή. Επίσης, οι πιο ισχυροί κινητήρες εσωτερικής καύσης προσφέρονται και με το αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων.
Ιδανικός συνδυασμός άνεσης και κρατήματος
Η Peugeot έχει ισχυρή παράδοση και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς των αυτοκινήτων της, συνδυάζοντας με πολύ ισορροπημένο τρόπο την άνεση με το κράτημα. Τον κανόνα ακολουθεί πιστά και το Peugeot 2008, αφού ο τρόπος που πατάει στο δρόμο και η γενικότερη αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό τον κερδίζουν αμέσως. Οι αναρτήσεις φιλτράρουν αποτελεσματικά τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, προσφέροντας παράλληλα χαμηλό θόρυβο κύλισης. Την ίδια στιγμή, ο οδηγός δεν θα νιώσει «άβολα» στις στροφές (λόγω του ψηλού αμαξώματος) και είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες επιτυχημένου τρίπτυχου πλαισίου – κινητήρα – αναρτήσεων. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές, η πρόσφυση αυξημένη και οι αντιδράσεις του εύκολα ελεγχόμενες και ουδέτερες, ακόμα και όταν ξεφύγει από τους οικογενειακούς ρυθμούς. Ταυτόχρονα, το μικρής διαμέτρου τιμόνι με το σωστό βάρος και την αμεσότητα, δίνουν την αίσθηση στον οδηγό ότι βρίσκεται σε ένα καλοστημένο χάτσμπακ, παρά σε ένα SUV.