Τα μικρά SUV βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των πωλήσεων στην Ελλάδα, σπάζοντας φέτος κάθε προηγούμενο ρεκόρ. Το πρώτο 7μηνο του 2024 το μερίδιό τους έχει φτάσει το εντυπωσιακό 30,51%, ανοίγοντας και άλλο τη ψαλίδα με τα supermini (24,93%). Αναμενόμενο θα λέγαμε, γιατί τα B-SUV είναι πολύ πιο πρακτικά και ευρύχωρα από τα αντίστοιχα μικρά χάτσμπακ, ακόμα και από μικρομεσαία 5θυρα, τα οποία κατά βάση είναι ακριβότερα.
Τα μικρά SUV που πωλούνται στην εγχώρια αγορά είναι πολλά, καλύπτοντας όποια ανάγκη του πελάτη και αν είναι αυτή. Ένας από τους βασικούς τομείς που εξετάζει κανείς, ειδικά όταν πρόκειται για το αυτοκίνητο της οικογένειας, είναι οι χώροι, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές. Όταν μάλιστα υπάρχει και παιδικό καθισματάκι τα SUV εξυπηρετούν ακόμα πιο πολύ, λόγω της πιο ψηλής θέσης του καθίσματος και του περισσότερου ωφέλιμου ύψους, γιατί ο γονιός δεν χρειάζεται να σκύβει και να στριμώχνεται. Αν η καμπίνα του αυτοκινήτου έχει γενικότερα αρκετή «άπλα», τότε είναι ακόμα καλύτερα για όλους.
Το νέο μικρό SUV που τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας -και- σε χώρους, είναι το νέο Hyundai Kona. Όχι μόνο είναι από τα πιο ευρύχωρα B-SUV, αλλά συγκρίνεται και με μικρομεσαία SUV, από τα οποία προσφέρεται σε πιο προσιτές τιμές. Έτσι καλύπτει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις μεταφορικές ανάγκες, δίχως ο πελάτης να δαπανήσει πάρα πολλά χρήματα. Στο εμπρός τμήμα της καμπίνας, ο οδηγός και ο συνεπιβάτης κάθονται πολύ άνετα και νιώθουν ακόμα ευχάριστα λόγω του απλού και λειτουργικού σχεδιασμού του ταμπλό με τις ευθείες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες. Στο πίσω κάθισμα η άπλα για τα πόδια «δεν υπάρχει», αφού ακόμα και ψηλός να κάτσει, δεν πρόκειται να παραπονεθεί για τον αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Μέχρι πέντε ενήλικες θα βολευτούν με απίστευτη άνεση, χάρη και στο αρκετό διαθέσιμο πλάτος. Όσο για το πορτ μπαγκάζ, τα 466 λίτρα τοποθετούν το Kona απευθείας στην κορυφή της κατηγορίας, χωρίς να υπολογίζεται ο επιπλέον χώρος κάτω από το δάπεδο, όπου είναι τοποθετημένη η μπαταρία του 48V Hybrid.
Τις ανέσεις που απολαμβάνουν όλοι οι φιλοξενούμενοι του Kona σε κάθε διαδρομή, ενισχύουν οι χαμηλοί εξωγενείς θόρυβοι μηχανικοί και αεροδυναμικοί (Cd: 0,27), η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η απορροφητικότητα των αναρτήσεων. Η τραχύτητα του οδοστρώματος αφήνει αδιάφορο το Kona, κρατώντας σχεδόν τα πάντα εκτός εσωτερικού. Γεγονός που αν μη τι άλλο είναι βασικό πλεονέκτημα για τους γεμάτους ανωμαλίες, λακκούβες και σπασίματα δρόμους. Παράλληλα, το Kona είναι πολύ ξεκούραστο στο ταξίδι στην εθνική οδό, ενώ παρά το οικογενειακό του προφίλ, ανταπεξέρχεται και στην πιεσμένη οδήγηση σε στροφές.
Στη βάση της γκάμας των κινητήρων του νέου Hyundai Kona βρίσκεται ο 1.0 T-GDI 120 PS 48V Hybrid, σε τιμές που ξεκινούν από μόνο 23.990 ευρώ (με την έκπτωση των 1.300 ευρώ). Και λέμε «μόνο» γιατί είναι το πιο ευρύχωρο και μεγάλο B-SUV (μήκος 4.355 χλστ.), ενώ από την αρχική έκδοση Premium εξοπλίζεται με όλα τα συστήματα ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού, συνδεσιμότητας και διάφορα ακόμα αξεσουάρ. Για το κοινό που θέλει πολύ περισσότερη δύναμη υπάρχει το μηχανικό σύνολο 1.6 T-GDI 198 PS, με τιμή από 28.490 ευρώ στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Distinctive. Ιδιαίτερα αξιόλογο είναι και το φουλ υβριδικό Kona 1.6 141 PS 6DCT Hybrid (από 31.890 ευρώ), ενώ για το αμιγώς ηλεκτρικό ισχύουν εκπτώσεις 9.000 ευρώ από τη Hyundai, για στοκ μοντέλα.