Ποιο 4×4 SUV τα δίνει όλα στα λιγότερα λεφτά;

Όλοι όσοι σκοπεύουν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο έχουν υψηλές απαιτήσεις, γιατί καλούνται να δαπανήσουν αρκετά περισσότερα λεφτά από όσα χρειάζονταν πριν από λίγα χρόνια. Παράλληλα οι ανάγκες έχουν αυξηθεί και σε επίπεδο εξοπλισμού, αφού δε νοείται πλέον νέο μοντέλο που να μη διαθέτει όλα τα γνωστά συστήματα ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού και ανέσεων. Πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για μικρομεσαίο SUV, το οποίο ο ενδιαφερόμενος θέλει να έχει και τετρακίνηση. Ποιο είναι το μοντέλο που τα προσφέρει όλα αυτά με τα λιγότερα χρήματα;

Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129 HP 4WD

Suzuki S-cross, το Suv με πολύ καλή τετρακίνηση

Η απάντηση είναι το Suzuki S-Cross στην έκδοση με τον 1.400άρη Boosterjet 48V Hybrid κινητήρα και την τετρακίνηση Allgrip. Πωλείται στην τιμή των 27.880 ευρώ και διαθέτει τα πάντα από την πρώτη έκδοση GL+: 7 αερόσακους • Αυτόνομη πέδηση • Διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας • Αναγνώριση τυφλού σημείου • Υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας • Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας • Φώτα LED • Αισθητήρες φωτός και βροχής • Οθόνη 7 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω • Adaptive cruise control • Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός  Διζωνικός κλιματισμός • Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Σημαντικό ατού η τετρακίνηση

Αρκετοί έχουν την εντύπωση ότι η τετρακίνηση χρειάζεται μόνο για εκτός δρόμου και ότι στην άσφαλτο είναι περιττή. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν ισχύει σε καμία περίπτωση, πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για τους ελληνικούς δρόμους, οι οποίοι σε πολλά σημεία γλιστράνε, χωρίς να έχει βρέξει.

Το Allgrpip είναι ένα σύστημα αυτόματης τετρακίνησης, αποτελούμενο από κεντρικό ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη και με τέσσερις κατ’ επιλογήν λειτουργίες, μέσω του χειριστηρίου στην κεντρική κονσόλα. To πρόγραμμα Auto είναι κατάλληλο για τις καθημερινές συνθήκες αλλά και για διαδρομές με στροφές. Με το που θα διαγνώσει τάση γλιστρήματος, στέλνει ροπή και στον πίσω άξονα και έτσι αυξάνεται σημαντικά η πρόσφυση. Από εκεί και πέρα το Snow είναι για χιόνι, χώμα και όλες γενικά τις ολισθηρές επιφάνειες, το Lock κατανέμει τη μέγιστη ροπή στους πίσω τροχούς και στο Sport το γκάζι έχει πιο άμεση απόκριση και μεταφέρεται περισσότερη ροπή πίσω. Παρότι δεν πρόκειται για σκληροτράχηλο off road, το 4κίνητο S-Cross εντυπωσιάζει με το πάτημά του στο χώμα, αφού η ανάρτηση ισοπεδώνει τις διάφορες ανωμαλίες και πέτρες. Τα όρια θέτουν πιο πολύ τα ασφάλτινα ελαστικά και η τα 175 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος.

Του πάει πολύ ο 1.400άρης Boosterjet

O 4κύλινδρος turbo των 1.4 λτ. με το ήπιο υβριδικό σύστημα και την απόδοση των 129 ίππων και 235 Nm ροπής, είναι ιδανικός για το αμάξωμα των 1,3 τόνων του Suzuki S-Cross. Τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας συν την σωστή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου, συνθέτουν ένα σύνολο που κινεί σβέλτα στο S-Cross και συγκρατεί την κατανάλωση σε πολύ λογικά επίπεδα (7,6 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή). Στο ταξίδι τα 130 χλμ./ώρα διατηρούνται με χαρακτηριστική ευκολία και τις στροφές χαμηλά (2.700 σ.α.λ.), ενώ το μοτέρ σε κάθε περίπτωση έχει δύναμη και δέχεται την επιπλέον βοήθεια των 14 ίππων και 53 Nm ροπής από το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.373
Ταχύτητες 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 129/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 235/2.000-3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,2
Τελική (χλμ./ώρα) 195
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) 7,8
CO2 (γρ./χλμ.) 132
*Δοκιμής
Ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό

Το Suzuki S-Cross θα καλύψει χωρίς παραχωρήσεις τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ατόμων, παρά το γεγονός ότι είναι από τα πιο μικρά σε μήκος μικρομεσαία SUV (4,3 μέτρα). Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλια των πιο ψηλών, ενώ ένας τρίτος φιλοξενούμενος στη μέση θα χωρέσει εφόσον πρόκειται για άτομα κανονικής σωματικής διάπλασης. Αρκετός είναι και ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων με τα επίπεδα πλαϊνά τοιχώματα και τις θήκες. Το εσωτερικό του S-Cross διακρίνεται ακόμα για την προσεγμένη συνολικά κατασκευή του, τη βολική θέση οδήγησης και την αρκετά καλή εργονομία.

Get it on Google Play Download on the App Store