Χρόνια τώρα, από τα πρώτα στοιχεία (αν όχι το πρώτο) που ρωτάει κανείς για ένα αυτοκίνητο, είναι το πόσο «καίει». Λογικό, γιατί αποτελεί το βασικότερο έξοδο για κάθε οδηγό, ειδικά όταν διανύει αρκετά χιλιόμετρα. Πόσο δε μάλλον τα τελευταία χρόνια που η βενζίνη βρίσκεται συνέχεια στα ύψη και έχει παγιωθεί στα 1,8+ ευρώ το λίτρο. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα οι καταναλώσεις έχουν μειωθεί μέσω διαφόρων νέων τεχνολογιών που εφαρμόζονται, μεταξύ των οποίων είναι και ο εξηλεκτρισμός. Αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας υπάρχουν πολλά, όπως είναι και στην πιο δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV. Σε αυτή υπάρχουν πολλές προτάσεις με 1.000άρια (ή 1.2 λτ.) turbo μοτέρ, μεταξύ των οποίων ένα μοτέρ προσφέρει τη χαμηλότερη κατανάλωση (με βάση τη δοκιμή), σε συνδυασμό με πολύ καλή απόδοση και επιδόσεις. Ποιο είναι αυτό;
To best seller μοντέλο της Ford, το Puma 1.0 EcoBoost mHEV 125 PS. Ο πολυβραβευμένος 3κύλινδρος turbo κινητήρας ενσωματώνει ήπιο υβριδικό σύστημα, αποτελούμενο από μια γεννήτρια – ηλεκτροκινητήρα ισχύος 16 ίππων και μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία 48 Volt που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ο 1.0 EcoBoost αποδίδει 125 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής στις 1.400-4.500 σ.α.λ., όμως φτάνει τα 200 Nm με overboost και τα 210 Nm με το e-assist στις 1.750 σ.α.λ. Επιπλέον διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου σε χαμηλά φορτία και διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων. Όλες αυτές οι τεχνολογίες εξασφαλίζουν εντυπωσιακό τράβηγμα από τις πολύ χαμηλές στροφές, ενώ από εκεί μέχρι τις 6.000 σ.α.λ. δεν παρατηρείται το παραμικρό κόμπιασμα.
Τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 9,8 δευτερόλεπτα και η τελική αγγίζει τα 191 χλμ./ώρα , ενώ τα 130 χλμ./ώρα ισοδυναμούν σε 2.800 σ.α.λ. με 6η ταχύτητα. Η μέση τιμή κατανάλωσης βρέθηκε στη δοκιμή στα 6,7 λίτρα/100 χλμ. και με εκπομπές CO2 στα 122 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Ο 1.0 EcoBoost mHEV 125 PS ταιριάζει ιδανικά στο αμάξωμα του Ford Puma με το στιβαρό πλαίσιο και τις σφιχτά σεταρισμένες αναρτήσεις (κυρίως στο ST-Line). Ο οδηγός απολαμβάνει εξαιρετική αίσθηση από τα χειριστήρια (τιμόνι, φρένα, κιβώτιο) και πολύ ζυγισμένες αντιδράσεις.
Το Ford Puma είναι ευχάριστο και στο να το βλέπει κανείς, αφού διαθέτει δυναμισμό στο καλοσμιλεμένο αμάξωμα των 4.186 χλστ. μήκους. Μοντέρνο παρουσιάζεται και το εσωτερικό του μικρού «αιλουροειδούς», όπου η ποιότητα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, με τα υλικά που χρησιμοποιούνται στο ταμπλό να είναι στιβαρά και επενδυμένα με μια λεπτή στρώση μαλακού υλικού. Η οθόνη αφής των 8 ιντσών είναι στάνταρ και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών τοποθετείται από το ST-Line και άνω. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβάτες, ενώ το πορτ μπαγκάζ φτάνει τα 456 λίτρα, εκ των οποίων τα 80 λίτρα αποτελούν μέρος του MegaBox.
H απόκτηση του Puma συνοδεύεται τώρα με διάφορα προνόμια αγοράς, μέσω του προγράμματος Ford Blue Days, όπως είναι 2,99% επιτόκιο, προκαταβολή από 4.799 ευρώ, 8 χρόνια εγγύηση και όφελος 1.000 ευρώ. Οι τιμές ξεκινούν από τις 23.995 ευρώ για την έκδοση Titanium, με τον εξής εξοπλισμό:
- 6 αερόσακοι
- Σύστημα αποφυγής σύγκρουσης
- Σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων
- Προβολείς Εστιασμένης Δέσμης LED Και Φώτα Ημέρας LED
- Αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας προβολέων
- Προβολείς ομίχλης LED
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
- Σύστημα πλοήγησης
- Air Condition
- Εξωτερικοί καθρέφτες ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Drive Modes (Normal, Eco, Sport, Slippery & Trail)