Η αναζήτηση προσιτού νέου αυτοκινήτου, που να καλύπτει όλες τις ανάγκες μιας οικογένειας, έχει εξελιχθεί σε κυνήγι θησαυρού. Ανατιμήσεις επί ανατιμήσεων, και κάπως έτσι έχουμε φτάσει σε σημείο να μην φτάνουν 20.000 ευρώ για να αγοράσεις καλοεξοπλισμένο σουπερμίνι, όχι μικρομεσαίο ή SUV. Ευτυχώς, όμως, υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις στον κανόνα των «φαρμακερών» τιμών, που προσφέρουν ασύγκριτο value for money και τραβάνε σαν μαγνήτης τον κόσμο στις αντιπροσωπείες.
Το μικρό SUV που αποτελεί best buy πρόταση στην κατηγορία του, δεν είναι άλλο από το Bayon 1.0 T-GDi 100 hp. Η τιμή των 20.240 ευρώ είναι η καλύτερη που μπορεί να βρει κανείς συγκριτικά με άλλα μικρά SUV αντίστοιχης ισχύος, δεδομένου ότι είναι και φουλ εξοπλισμένο από την πρώτη έκδοση Exclusive. Για την αμέσως επόμενη Premium δε, που κοστολογείται μόλις 800 ευρώ παραπάνω, ίσως έχουμε να κάνουμε με την καλύτερη πρόταση της αγοράς. Γιατί; Διότι με μόλις 21.040 ευρώ αποκτάς υπερπλήρες crossover για όλη την οικογένεια, με τούρμπο κινητήρα κιόλας. Ανεξαρτήτως έκδοσης μάλιστα, το Bayon συνοδεύεται με την εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών/απεριορίστων χιλιομέτρων.
Στον εξοπλισμό του Bayon 1.0 T-GDi 100 hp Premium ανήκουν τα εξής:
• 6 αερόσακοι
• Αυτόματο φρενάρισμα
• Διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας
• Αναγνώριση οδικών σημάτων
• Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων
• Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
• Οθόνη infotainment 8 ιντσών
• Ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών
• Κάμερα οπισθοπορείας
• Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
• Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω
• Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι/θερμαινόμενοι/αναδιπλούμενοι καθρέπτες
• Αυτόματος κλιματισμός
• Ατμοσφαιρικός φωτισμός
• Σκούρα πίσω τζάμια
• Κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός
• Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Με μήκος 4.180 χλστ. το Bayon είναι ελάχιστα μακρύτερο από την πλειοψηφία των τετράμετρων μικρών 5θυρων αυτοκινήτων. Παρόλα αυτά οι γενναιόδωροι χώροι του προκαλούν αμέσως μεγάλη εντύπωση, παρά τις συμπαγείς εξωτερικές του διαστάσεις. Μπροστά ο οδηγός και ο συνεπιβάτης κάθονται σαν να βρίσκονται σε μικρομεσαίο χάτσμπακ, ενώ στο πίσω κάθισμα θα χωρέσουν δύο ενήλικα άτομα και ένα παιδί χωρίς στρίμωγμα, γιατί έχει αρκετό πλάτος, αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι και το πορτμπαγκάζ των 411 λίτρων. Αν χρειαστεί περισσότερος χώρος, τότε πολύ εύκολα αφαιρείται η εταζέρα και τοποθετείται στις ράγες που βρίσκονται στα πλαϊνά τοιχώματα, πίσω από την πλάτη του πίσω καθίσματος, συν ότι κάτω από το δάπεδο υπάρχει επιπλέον χώρος για το φαρμακείο, πυροσβεστήρα και διάφορα μικροαντικείμενα.
Από πλευράς κατασκευής, τα σκληρά αλλά συμπαγή πλαστικά στο ταμπλό δείχνουν λες και είναι πακτωμένα στο αμάξωμα, αφού δεν κουνιέται τίποτα, ούτε ακούγεται κάποιος ενοχλητικός τριγμός, ακόμα και σε «κατσαρά» οδοστρώματα. Παράλληλα το εσωτερικό του Bayon διακρίνεται για την πολύ καλή εργονομία και τα αναπαυτικά εμπρός καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη.
Οι περισσότεροι που επιλέγουν ένα B-SUV, έχουν στο νου τους την κίνηση κυρίως εντός πόλεων, με «σφήνες» ταξιδιών. Συνεπώς ψάχνουν ευελιξία και ευκολία στους χειρισμούς (βλέπε παρκάρισμα), αλλά και ευχέρεια στον αυτοκινητόδρομο ή τις στροφές των επαρχιακών δρόμων. Το Bayon κάνει ιδανικά τη σούμα όλων των ζητούμενων, παντρεύοντας έναν κύκλο στροφής 10 μέτρων με άνεση και κράτημα. Κάπως έτσι ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τα αποθέματα ισχύος του 1.000άρη τρικύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ, που παράγει 100 άλογα και 172 Nm ροπής. Στην πράξη δίνει την αίσθηση ότι έχει περισσότερη δύναμη, καθώς διατηρεί στην εθνική οδό γρήγορους ρυθμούς χωρίς να κοπιάζει (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.), ενώ επιταχύνει σβέλτα και εν κινήσει σε προσπεράσεις.
Ταυτόχρονα η κατανάλωση βρίσκεται σε πολύ λογικά επίπεδα, στα 7,5 λίτρα/100 σε μεικτή χρήση ή λίγο πιο πάνω από τα 6,0 λίτρα/100 χλμ. στο ταξίδι. Κερασάκι στην οικονομοτεχνική τούρτα, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας που εξασφαλίζουν τα 118 γρ./χλμ. CO2/χλμ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 998 κ.εκ. • Ισχύς: 100 hp/4.500-6.000 σ.α.λ. • Ροπή: 172 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ. • 0-100 χλμ./ώρα: 10,7 δλ. • Τελική ταχύτητα: 183 χλμ./ώρα • Κατανάλωση δοκιμής: 7,5 λτ./100 χλμ. • Εκπομπές CO2: 118 γρ./χλμ. • Τέλη κυκλοφορίας: 0