Το πρώτο σε πωλήσεις φέτος (και πέρυσι) μικρομεσαίο SUV στην Ελλάδα, το Peugeot 3008, έγινε πιο προσιτό με την προσθήκη της αρχικής έκδοσης 1.2 PureTech 130 Active Pack. Διατίθεται στην τιμή των 27.900 ευρώ, η οποία βρίσκεται αρκετά πιο κάτω από το μέσο όρο των 30.000 ευρώ που ξεκινούν αντίστοιχα SUV, χωρίς παράλληλα να του λείπει απολύτως τίποτα. Όσοι πάλι έχουν την ευχέρεια να διαθέσουν περισσότερα χρήματα, τότε οι επιλογές είναι πολλές σε επίπεδα εξοπλισμού και κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, hybrid και plug-in hybrid.
Το ποσό των 27.900 ευρώ είναι χαμηλό για Peugeot 3008 και μας γυρίζει αρκετά χρόνια πίσω, σχεδόν από όταν λανσαρίστηκε. Ωστόσο ο εξοπλισμός του είναι πληρέστατος σε όλα τα επίπεδα, όπως σε συστήματα ασφαλείας, ανέσεων, συνδεσιμότητας κ.λπ. Διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση οδικής σήμανσης, οθόνη αφής 8 ιντσών με λειτουργία Mirror Screen (Apple Carplay/Android Auto) και αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων. Στάνταρ είναι ακόμα τα LED φώτα εμπρός & πίσω, ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, διζωνικός κλιματισμός, 17άρες ζάντες αλουμινίου κ.λπ.
Το πλουσιοπάροχο και με premium στοιχεία Peugeot 3008, εμφανίζεται γενναιόδωρο και στο μοντέρνο εσωτερικό του, τόσο σε ποιότητα, όσο και σε χώρους. Όλα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας, με το μαλακό πλαστικό να έχει τον πρώτο λόγο στο ταμπλό και σε επιμέρους επιφάνειες. Ανωτέρου επιπέδου είναι ο διάκοσμος, ενώ σημείο αναφοράς αποτελεί το i-cockpit με τις ψηφιακές οθόνες, το μικρής διαμέτρου τιμόνι και τους διακόπτες στην κονσόλα που μοιάζουν με πλήκτρα. Οι φιλοξενούμενοι πέρα από την πολυτέλεια της καμπίνας θα απολαύσουν και τους εξαιρετικούς χώρους, μιας όλοι θα κάτσουν άνετα. Για τις αποσκευές έχουν στη διάθεσή τους ένα μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ 520 λίτρων, το οποίο φτάνει τα 1.482 λίτρα, αν πέσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.
Τα αβαντάζ του Peugeot 3008 συνεχίζονται και στο δρόμο, όπου εμφανίζεται ευχάριστο και ξεκούραστο. Οι μηχανικοί της γαλλικής φίρμας έχουν πετύχει ένα ιδανικό συνδυασμό κρατήματος και άνεσης, χωρίς να αφήσουν αμέτοχο τον οδηγό. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος φιλτράρονται άκρως ικανοποιητικά, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα υψηλή σταθερότητα σε γρήγορες ταχύτητες και ακρίβεια στη συμπεριφορά παρά τα 219 χλστ. απόστασης από το έδαφος. Ακόμα και σε «στριφτερή» διαδρομή το 3008 θα ακολουθήσει πιστά τις εντολές του οδηγού και θα τον εντυπωσιάσει με την ακρίβεια στους χειρισμούς και την ουδετερότητά του. Επαρκής για το αμάξωμα του 3008 είναι ο 1.200άρης turbo κινητήρας των 130 ίππων και 230 Nm ροπής, ο οποίος δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι έχει περισσότερα κυβικά εκατοστά. Γεγονός που αποτυπώνεται και στις επιδόσεις, αφού χρειάζεται 9,5 δλ. για να φτάσε τα πρώτα 100 χλμ./ώρα. Παράλληλα το μοτέρ αυτό είναι ελαστικό από τις χαμηλές στροφές και εμφανίζει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 130/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 230/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,5 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 188 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 6,1 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 138 |
*Εργοστασιακή |