Το Toyota C-HR βρίσκεται χρόνια στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων στα μικρομεσαία SUV στην Ελλάδα, αφού διαθέτει αρκετά σημαντικά πλεονεκτήματα. Μεταξύ αυτών είναι ο πολύ μοντέρνος του σχεδιασμός, η χαμηλή κατανάλωση και οι πολύ συμφέρουσες τιμές με το δημοφιλή κινητήρα 1.8 Hybrid. Ειδικά στην πρώτη έκδοση είναι με διαφορά το φθηνότερο C-SUV full hybrid, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα ισχύει για πάντα, δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα συνεχώς ακριβαίνουν, ενώ σε λίγο καιρό θα λανσαριστεί το εντελώς νέο, δεύτερης γενιάς C-HR. Τα αποκαλυπτήριά του μετρούν λίγες μέρες και θα πραγματοποιηθούν στις 26 Ιουνίου.
Toyota C-HR από 26.420 ευρώ
Η τιμή αυτή παραμένει η χαμηλότερη που υπάρχει σε μικρομεσαίο SUV με φουλ υβριδικό κινητήρα, παρόλο που έχει αυξηθεί, όπως άλλωστε ισχύει με όλα τα αυτοκίνητα. Ενδεικτικά τον περσινό Ιούλιο κόστιζε το ίδιο μοντέλο (1.8 Hybrid C-Enter) από 24.970 ευρώ, ενώ πριν δύο χρόνια στοίχιζε από 24.070 ευρώ. Οπότε όποιος σκοπεύει να αποκτήσει ένα νέο Toyota C-HR 1.8 Hybrid στην αρχική του έκδοση με τιμή από 26.420 ευρώ, καλό είναι να το επισπεύσει. Παρότι βασικό μοντέλο, στον εξοπλισμό του ανήκουν όλα τα στοιχεία ανέσεων, ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού και διάφορα αξεσουάρ. Συγκεκριμένα διαθέτει: 7 αερόσακους • Αποφυγή πρόσκρουσης • Έλεγχο διατήρησης λωρίδας • Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας • Αυτόματη λειτουργία προβολέων • Προβολείς ομίχλης • Οθόνη 8 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Διζωνικό κλιματισμό • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες • Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ. στην πόλη
Από τα πολύ σημαντικά ατού του Toyota C-HR είναι η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση βενζίνης, χάρη στο αποδοτικό του υβριδικό σύνολο. Σε μεικτές πραγματικές συνθήκες βρίσκεται χωρίς προσπάθεια στα 5,8 λτ./100 χλμ., ενώ σε αστικές διαδρομές όπου κινείται αρκετά με ρεύμα πέφτει στα 4,5 λτ./100 χλμ. Ο full hybrid κινητήρας με τη συνδυαστική ισχύ των 122 ίππων αποτελείται από τον 1.800άρη βενζινοκινητήρα των 98 ίππων και 142 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 73 ίππων και 163 Nm ροπής. Αυτό αντλεί ενέργεια από την μπαταρία ιόντων λιθίου των 207,2V, η οποία φορτίζει με την ανάκτηση ενέργειας και τη βοήθεια του θερμικού μοτέρ. Οι επιδόσεις είναι καλές (0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δλ.), ενώ με εκπομπές CO2 110 γρ./χλμ. έχει πάσο ελευθέρας στο Δακτύλιο και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Αρνητικό γνώρισμα αποτελεί το βουητό του κινητήρα βενζίνης όταν πιέζεται και ανεβάζει στροφές, λόγω του e-CVT κιβωτίου ταχυτήτων.
Από την άλλη πλευρά το e-CVT σε συνδυασμό με την ηλεκτρική κίνηση στις χαμηλές ταχύτητες κάνουν πιο άνετη την οδήγηση. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις (διπλά ψαλίδια πίσω) είναι σχετικά σφιχτές σε ρύθμιση, όμως κρατούν εκτός καμπίνας το μεγαλύτερο μέρος των παρασιτικών θορύβων και κραδασμών. Η σταθερότητά που επιδεικνύει είναι πολύ καλή σε κάθε περίπτωση, ωστόσο όσοι θέλουν πιο σπορτίφ αίσθηση δεν θα καλυφθούν από την οδήγηση με «γκάζι – φρένο» και δίχως τη δυνατότητα αλλαγών ταχυτήτων, όπως συμβαίνει σε άλλα αυτόματα, ακόμα και CVT.
Σύγχρονο και ποιοτικό εσωτερικό
Παρά τα χρόνια που μετράει το Toyota C-HR (παρουσιάστηκε το Μάρτιο του 2016), διατηρείται ακόμα «φρέσκο» σχεδιαστικά και στο εσωτερικό του με τη μινιμάλ αισθητική. Η ψηλά τοποθετημένη οθόνη των 8 ιντσών του infotainment, τα λίγα φυσικά χειριστήρια και οι ρέουσες καμπύλες συνθέτουν μια μοντέρνα εικόνα. Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής, ολόκληρο το ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό, όπως και ένα μέρος των εμπρός θυρών. Στο σημείο που μειονεκτεί έναντι άλλων μικρομεσαίων SUV είναι οι χώροι. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια είναι επαρκής, αλλά αντίστοιχος με μικρών SUV, ενώ τα πολύ μικρά παράθυρα δημιουργούν μια κλειστοφοβική αίσθηση, ειδικά στα παιδιά. Αντίστοιχα και ο χώρος αποσκευών των 377 λίτρων είναι λίγος για C-SUV, αφού Β-SUV χωράνε περισσότερες αποσκευές.