Η ακρίβεια έχει γίνει φόβος και τρόμος του καταναλωτικού κοινού, σε κάθε κατηγορία της αγοράς. Τα αυτοκίνητα δεν γίνεται να εξαιρεθούν, αλλά περισσότερο σε αίσθηση. Οι αντιπροσωπείες κάνουν συνεχώς εκπτώσεις και προσφορές, έχοντας φτάσει σε σημείο να προσφέρουν SUV για λιγότερο από 24.000 ευρώ! Ποιος τα έχει καταφέρει τόσο καλά;
Ποιος άλλος; Η Hyundai! Η κορεατική μάρκα ανακοίνωσε νέες μειώσεις τιμών σε όλα της τα μοντέλα, περιλαμβανομένου του ολοκαίνουργιου Kona. Μέχρι πρότινος η τιμή εκκίνησης οριζόταν στις 25.290 ευρώ, ωστόσο κατόπιν «κουρέματος» 1.300 ευρώ στη βασική έκδοση 1.0 T-GDI 120 PS 48V Hybrid Premium, ο τιμοκατάλογος πλέον ανοίγει στις 23.990 ευρώ ( 1.000 ευρώ έκπτωση ισχύει και για τις εκδόσεις Distinctive και N Line με τον 1.000άρη turbo κινητήρα). Μια τιμή που καθιστά τη δεύτερη γενιά Kona ως μια από τις πιο ακαταμάχητες προτάσεις αγοράς νέου αυτοκινήτου, ειδικά όταν λάβουμε υπόψη πως μιλάμε για το μεγαλύτερο B-SUV που κυκλοφορεί.
Και μάλιστα με εξοπλισμό που μόνο «βασικό» δεν μπορείς να τον πεις. Έχουμε και λέμε:
- 7 αερόσακοι
- Αυτόματο φρενάρισμα
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- Κάμερα παρακολούθησης κατάστασης οδηγού
- Full LED φώτα εμπρός
- Αυτόματη λειτουργία φώτων
- Οθόνη πολυμέσων και πλοήγησης 12,3 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω
- Όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες
- Air condition
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Όλα αυτά στο -με διαφορά- πιο φουτουριστικό σχήμα που ντύνει SUV, αλλά και στο πιο «καλοθρεμμένο» του B-Segment. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά Kona, το νέο μοντέλο έχει σημαντική αύξηση σε όλες τις διαστάσεις. Το μήκος φτάνει πλέον τα 4.350 χλστ. (+175 χλστ.), το μεταξόνιο τα 2.660 χλστ. (+60 χλστ.), το πλάτος τα 1.825 χλστ. (+25 χλστ.) και το ύψος τα 1.570 χλστ. Με τέτοια αύξηση στο μπόι, που φέρνουν το Kona MK2 στις παρυφές των C-SUV, αναμενόμενα και οι προσφερόμενοι χώροι παραπέμπουν σε μοντέλο της ακριβώς από πάνω κατηγορίας.
Πέντε ενήλικες θα βολευτούν «αρχοντικά», αφού στο πίσω κάθισμα υπάρχει πολύς αέρας για τα πόδια και το κεφάλι των πιο ψηλών. Αντίστοιχα κορυφαία είναι και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, που ανέρχεται σε 466 λίτρα και διακρίνεται παράλληλα για την κανονικότητα του σχήματος. Την ολοκληρωμένη εικόνα του συμπληρώνει και η «ψηφιακότητα» του ταμπλό, με την οθόνη των 12,3 ιντσών να κερδίζει τα βλέμματα στην κορυφή, ενώ η πολύ γεροδεμένη κατασκευή αποτελεί ένα ακόμα θετικό γνώρισμα του εσωτερικού.
Εξαιρετικά θετική αίσθηση αφήνει ο εγνωσμένης αξίας τρικύλινδρος τούρμπο των 998 κ.εκ., που παράγει 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 200 Nm στις 2.000-3.500 σ.α..λ. Ο 1.0 T-GDI εξασφαλίζει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ., τελική 180 χλμ./ώρα), σε συνδυασμό με εξίσου καλή εικόνα στην κατανάλωση (5,5-5,9 λίτρα/100 χλμ. εργοστασιακή, 8,1 λίτρα/100 χλμ. στη δοκιμή). Τα προτερήματα του Kona συνεχίζονται και τις εκπομπές ρύπων, όπου τα 125 γρ. CO2/χλμ. κρατούν τα τέλη κυκλοφορίας στα 80 ευρώ.
Ένας ακόμα τομέας που εντυπωσιάζει το νέο Kona, είναι το πάτημά του στο δρόμο, σε σημείο να συναγωνίζεται premium προτάσεις. Το στιβαρό πλαίσιο, η προσοχή στην ηχομόνωση και οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις ταιριάζουν με απόλυτη ισορροπία την άνεση, με το κράτημα και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Στις ευθείες είναι εξαιρετικά ευθύβολο, ενώ και σε στροφή με το αυτοκίνητο πιεσμένο, οι κλίσεις μένουν σε λογικά επίπεδα και οι δυνάμεις κατά τη διέλευση από ανωμαλίες του οδοστρώματος απορροφώνται ιδεατά από πλαίσιο-ανάρτηση, διατηρώντας την πορεία ατάραχη.