Η υβριδική τεχνολογία έχει πλέον διευρυνθεί σε μεγάλο βαθμό, γιατί εξασφαλίζει μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, συν του ότι ενισχύει το θερμικό κινητήρα με έξτρα ηλεκτρική δύναμη. Ακόμα και τα λιγότερο πολυσύνθετα Mild Hybrid 48V προσφέρουν όλα τα προαναφερθέντα οφέλη στον οδηγό ειδικά στις αστικές μετακινήσεις, όπου λόγω της ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση η μπαταρία 48V φορτίζει πιο γρήγορα για να παρέχει ρεύμα στην ηλεκτρογεννήτρια. Στα εξαιρετικά δημοφιλή μικρά SUV οι επιλογές των υβριδικών μοντέλων είναι αρκετές, μεταξύ των οποίων επιλέξαμε και σας παρουσιάζουμε τα τρία μοντέλα στις πιο χαμηλές τιμές.
Hyundai Bayon
Το ανανεωμένο Hyundai Bayon στην έκδοση 1.0 T-GDI 100 PS 48V Hybrid προσφέρεται σε πολύ χαμηλή τιμή, από 21.390 ευρώ (από 20.790 ευρώ το αμιγώς βενζίνης). Ο 1.000άρης turbo κινητήρας αποδίδει 100 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 172 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ., ενώ λαμβάνει έξτρα ισχύ έως 17 ίππους και πρόσθετη ροπή από την ηλεκτρογεννήτρια – μίζα, ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Αυτή έχει χωρητικότητα 0,44 kWh και είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, στη θέση της ρεζέρβας. Το 48V Hybrid συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, ενώ παράλληλα ομαλοποιεί τη λειτουργία Stop/Start του κινητήρα, τόσο με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, όσο και με το 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη (από 22.690 ευρώ). Από πλευράς επιδόσεων τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,7 δλ., η τελική φτάνει τα 183 χλμ./ώρα, η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται κοντά στα 7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι στα 113 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας – ελεύθερη είσοδος στο Δακτύλιο της Αθήνας).
Το Bayon F/L είναι και πλούσια εξοπλισμένο από την αρχική έκδοση Premium. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής πολυμέσων 10,25 ιντσών με πλοήγηση και υπηρεσίες τηλεματικής Hyundai BlueLink, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, air condition, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις και ζάντες αλουμινίου. Το Bayon μετά την ανανέωση απέκτησε πιο κομψό και μοντέρνο εμπρός τμήμα, ενώ αναβαθμίσεις έγιναν και στο εσωτερικό του. Αυτό ξεχωρίζει και για τους άνετους χώρους που παρέχει σε όλους τους επιβάτες, ακόμα και όταν πρόκειται για πιο ψηλούς. Τέλος, το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 344 λίτρα.
Kia Stonic
Από τα πιο οικονομικά νέα μικρά SUV με υβριδική τεχνολογία είναι και το δημοφιλές Kia Stonic. Στην έκδοση 1.0 T-GDI 100 PS GL Optimum 48V Hybrid πωλείται από 22.790 ευρώ και περιλαμβάνει 5 χρόνια δωρεάν service, συν την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 100 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 172 Nm ροπής στις 1.500-3.500 σ.α.λ. Στις πολύ χαμηλές στροφές, υπό των 1.500 σ.α.λ., και τις εκκινήσεις, το Mild Hybrid Starter Generator (MHSG) συνδράμει το έργο του μοτέρ και, επί της ουσίας, εξαλείφει τυχόν ραθυμία του στροβιλοσυμπιεστή. Ο κινητήρας αυτός δεν ενοχλεί τους επιβάτες με ανεπιθύμητους θορύβους ή δονήσεις, ενώ εξασφαλίζει σβελτάδα. Επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,3 δλ., φτάνει τα 185 χλμ./ώρα τελικής, καίει κοντά στα 7 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 122 γρ./χλμ. CO2, που σημαίνει ότι μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο και τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά. Επίσης, διατίθεται και με το 7DCT κιβώτιο ταχυτήτων σε τιμές από 24.190 ευρώ.
Το αναβαθμισμένο σε εξοπλισμό και τεχνολογίες Kia Stonic Model Year 2025 εφοδιάζεται από τη βάση με 6 αερόσακους, αυτόματη έκτακτη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών, πλοήγηση, air condition, όλα τα ηλεκτρικά καλούδια, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, κάμερα οπισθοπορείας κ.λπ. Το εσωτερικό του Stonic με τη μινιμάλ αισθητική εστιάζει στην εργονομία, ενώ είναι σε θέση να φιλοξενήσει άνετα τέσσερις επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους (352 λτ. πορτ μπαγκάζ).
Suzuki Vitara
To Vitara αποτελεί το οικονομικότερο σε τιμή B-SUV της αγοράς με υβριδική τεχνολογία, αφού εκκινεί από τις 20.580 ευρώ. Μάλιστα μετά την πρόσφατη ανανέωση που δέχτηκε διαθέτει πολύ περισσότερο εξοπλισμό από την αρχική έκδοση GL. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής πολυμέσων 9 ιντσών, υπηρεσία τηλεματικής Suzuki Connect, σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, ηλεκτρικούς καθρέπτες, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος κ.α. Παράλληλα, το Vitara εξυπηρετεί σε χώρους τέσσερις ενήλικους επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους στο πορτ μπαγκάζ των 368 λίτρων.
Στα πολύ βασικά ατού του Suzuki Vitara ανήκει ο αποδοτικός και εύρωστος turbo τετρακύλινδρος κινητήρας 1.4 Boosterjet 48V Hybrid. Αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 235 Nm στις 2.000-3.000 σ.α.λ. Η ηλεκτρογεννήτρια προσφέρει μέγιστη ισχύ 17 ίππων και 50 Nm, μπουστάροντας το βενζινοκινητήρα κατά τις επιταχύνσεις και εξασφαλίζοντας ακόμα πιο γεμάτο τράβηγμα. Από πλευράς επιδόσεων, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,5 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σε μεικτή διαδρομή βρίσκεται στα 7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 119 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη – καθημερινή είσοδος στο Δακτύλιο).