Οι κατηγορίες των μικρών 5θυρων μοντέλων και των μικρών SUV βρίσκονται πολύ ψηλά στην προτίμηση των αγοραστών και στην Ελλάδα, γεγονός που αποδεικνύουν και οι ταξινομήσεις στα καινούργια. Ενδεικτικά, το πρώτο 5μηνο του 2022 το μερίδιο των μικρών 5θυρων έχει φτάσει το 25,04% και των B-SUV το 26,26% (51,3% στο σύνολο).
Ανάμεσα σε αυτά, ένα πολύ δημοφιλές μικρό SUV που συγκεντρώνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, είναι το Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 48V Hybrid. Ειδικά με αυτές τις τόσο ανταγωνιστικές τιμές που πωλείται, γίνεται ακόμα πιο δελεαστικό. Συγκεκριμένα οι 18.830 ευρώ που ξεκινά η πρώτη έκδοση GL και οι 20.780 ευρώ η δεύτερη GL+, είναι στα ίδια επίπεδα (ή και χαμηλότερα) με αρκετών μικρών χάτσμπακ.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό, το GL διαθέτει 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, προβολείς LED, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ράδιο/CD/MP3 με χειριστήρια στο τιμόνι και προσαρμοζόμενο cruise control. To Vitara GL+ με 1.950 ευρώ επιπλέον ενσωματώνει ακόμα αναγνώριση τυφλού σημείου, υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, οθόνη 7 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, δερμάτινο τιμόνι, φιμέ πίσω παράθυρα και ζάντες αλουμινίου. Κοινώς δεν του λείπει απολύτως τίποτα.
Πάμε να δούμε τώρα τον 1.400άρη turbo 4κύλινδρο κινητήρα, ο οποίος συνδυάζει και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Η απόδοσή του φτάνει τους 129 ίππους και τα 235 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ., τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα, εκπομπές CO2 121-125 γρ./χλμ. και πραγματική κατανάλωση δοκιμής στα 7,0 λτ./100 χλμ. Πέρα από τα απόλυτα νούμερα, το μοτέρ διακρίνεται από το ραφιναρισμένο τρόπο λειτουργίας σε όλο το φάσμα στροφών, με το τράβηγμα να είναι καλό από χαμηλά. Κάτι που συνδράμει και το υβριδικό σύστημα, αφού στην εκκίνηση και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις το ηλεκτρικό μοτέρ «μπουστάρει» με 14 ίππους και 53 Nm ροπής.
Πολύ καλή είναι η συνεργασία του κινητήρα και με το σφιχτό σετάρισμα των αναρτήσεων, αφού εξασφαλίζει πολύ καλή σταθερότητα σε κάθε διαδρομή. Επιπλέον, τα 185 χλστ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος βοηθούν στην εκτός δρόμου κίνηση, μέχρι εκεί που θέτει τα όρια η κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Φυσικά υπάρχει και το 4κίνητο Vitara, σε τιμές που ξεκινούν από 24.130 ευρώ το GL+.
Παρά το γεγονός ότι το Vitara ανήκει στην κατηγορία των μικρών SUV, είναι σε θέση να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας με 1 ή 2 παιδιά. Στο εσωτερικό του οι χώροι είναι αρκετοί, όπως ικανοποιητικό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 375 λίτρων. Από πλευράς κατασκευής το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό αναβαθμίζει τη συνολική εικόνα, όπως και η οθόνη των 7 ιντσών του συστήματος infotainment.