Τα μικρά SUV «σαρώνουν» και το 2024, αφού το πρώτο 3μηνο έχουν πετύχει το μεγαλύτερο μερίδιο της τάξης του 30,47% με 11.174 ταξινομήσεις. Μεταξύ δημοφιλέστερων της κατηγορίας είναι και το Suzuki Vitara, το οποίο άλλωστε εδώ και χρόνια είναι από τα πιο αγαπημένα SUV στην Ελλάδα. Βασικά του αβαντάζ αποτελούν τα ενισχυμένα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά, η πρακτικότητα, η αξιοπιστία, οι αποδοτικοί κινητήρες και οι προσιτές τιμές. Γνωρίσματα που αφορούν και το τετρακίνητο Vitara, το οποίο σε συνδυασμό με πλούσιο εξοπλισμό προσφέρεται σε τιμές αντίστοιχες με δικίνητων SUV άλλων εταιρειών.
Βέβαια κάποιοι θα σκεφτούν «τι χρειάζομαι την 4κίνηση, αφού δεν πάω εκτός δρόμου». Αυτό το σκεπτικό είναι τελείως λάθος, αφού η μετάδοση σε όλους τους τροχούς μπορεί να φανεί χρήσιμη ακόμα και σε στεγνή άσφαλτο. Σε μια στροφή για παράδειγμα που γλιστράει, το σύστημα Allgrip με τη λειτουργία Auto μόλις διαγνώσει απώλεια πρόσφυσης των εμπρός τροχών, αμέσως θα μεταφέρει κίνηση και στον πίσω άξονα και έτσι θα μειωθεί σημαντικά το γλίστρημα. Παράλληλα, η λειτουργία Sport βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού και την κατανομή της ροπής για πιο δυναμική οδήγηση, ενώ η λειτουργία Lock προσφέρει ιδανική διαμόρφωση για χιονισμένες, ολισθηρές επιφάνειες. Μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου υπάρχει και η λειτουργία Lock για την απομάκρυνση του οχήματος από τη λάσπη, την άμμο ή το χιόνι, κατανέμοντας συνεχώς μεγάλη ποσότητα ροπής στους πίσω τροχούς για μέγιστη πρόσφυση. Εάν πάλι θέλει ένας οδηγός να κάνει πιο απαιτητικό off roading, τότε θα πρέπει να τοποθετήσει ένα σετ μεικτών ελαστικών.
Το Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 48V Hybrid GL+ 4WD διατίθεται στην τιμή των 25.530 ευρώ και αποτελεί την πιο προσιτή τετρακίνητη επιλογή της αγοράς. Αν πάλι θέλει κάποιος κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, τότε στο 2WD τιμή πέφτει στα μόνο 19.580 ευρώ στην εισαγωγική έκδοση GL, ή στα 22.030 ευρώ στην GL+. Τι παρέχει το Vitara GL+; Απλά τα πάντα, όπως είναι -μεταξύ άλλων- 7 αερόσακους, τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας και έλεγχο τυφλών σημείων, αυτόματο κλιματισμό, όλα τα ηλεκτρικά καλούδια, Infotainment με 7άρα οθόνη, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, 17άρες ζάντες αλουμινίου, Adaptive Cruise Control και πολλά ακόμη.
Ιδανικός και για το 4κίνητο Vitara είναι ο δημοφιλής και αποδοτικός Mild Hybrid 4κύλινδρος 1.400άρης turbo κινητήρας με τα 129 άλογα και τα 235 Nm ροπής. Μαζί με το μπουστάρισμα που εξασφαλίζει το σύστημα 48V Hybrid με την ηλεκτρογεννήτρια των 14 ίππων και 53 Nm ροπής, το τράβηγμα από τις πολύ χαμηλές στροφές και η ελαστικότητα εντυπωσιάζουν. Το εν λόγω μοτέρ προσφέρει γρήγορες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.), οι απαιτήσεις του σε καύσιμο είναι λογικές (7,5 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή), ενώ με εκπομπές CO2 132 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 84 ευρώ. Πολύ καλά χαρακτηριστικά εμφανίζει και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, αφού αποπνέει σιγουριά, οι αναρτήσεις του παρέχουν καλή άνεση και εκτός δρόμου, όπου σε χωματόδρομους βοηθούν και τα 175 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος.
Η στιβαρή κατασκευή του γίνεται αισθητή και στο εσωτερικό του, όπου το ταμπλό με το μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος, η κεντρική κονσόλα και τα σκληρά πλαστικά εμφανίζουν στο σύνολό τους γεροδεμένη συναρμογή. Παράλληλα ο οδηγός κάθεται βολικά στο αναπαυτικό κάθισμα και απολαμβάνει απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα. Το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους επιβάτες, με εκείνους στο πίσω κάθισμα να έχουν στη διάθεσή τους επαρκή αέρα για τα πόδια και μπόλικο ύψος. Αρκετά ικανοποιητικός είναι και χώρος αποσκευών των 362 λίτρων, ο οποίος φαίνεται μεγαλύτερος λόγω κανονικότητας σχήματος και μεγάλου ανοίγματος της πόρτας.