Η Suzuki είναι από τις μάρκες αυτοκινήτου που έχουν μακρόχρονη ιστορία στα SUV και τα 4×4, μια παράδοση που συνεχίζεται μέχρι σήμερα με επιτυχία και σε ασυναγώνιστες τιμές. Βασικά γνωρίσματα που αφορούν τόσο το μικρό SUV Vitara, όσο και το μικρομεσαίο S-Cross για όσους θέλουν περισσότερες ανέσεις, αλλά χωρίς να δαπανήσουν πάρα πολλά χρήματα.
Νέο Suzuki S-Cross από μόνο 22.880 ευρώ
Η τιμή αυτή για νέο μικρομεσαίο SUV με turbo κινητήρα υβριδικής τεχνολογίας και όλα τα κομφόρ μοιάζει απίστευτη για τα τωρινά δεδομένα, αφού είναι με χαμηλότερη συγκριτικά και με μικρότερων SUV. Όσο για τον στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης GL ανήκουν: 7 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, air condition, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες και ζάντες αλουμινίου. Πολύ ανταγωνιστική είναι η τιμή και του μοντέλου GL+ στις 25.080 ευρώ, με πολλά ακόμα στον εξοπλισμό του όπως: Συστήματα αναγνώρισης τυφλού σημείου, υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας και αναγνώρισης οδικών πινακίδων, αισθητήρες φώτων και βροχής, αυτόματη ρύθμιση δέσμης φώτων, κάμερα 360 μοιρών, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, 2ζωνικό κλιματισμό, φώτα ομίχλης εμπρός και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες.
Πολύ συμφέρον παραμένει το S-Cross 1.4 Boosterjet 129 hp 48V Hybrid και με την τετρακίνηση, αφού στην έκδοση GL+ στοιχίζει από 27.880 ευρώ, δηλαδή πολύ πιο κάτω από άλλα 2κίνητα C-SUV. Την γκάμα ολοκληρώνει το φουλ υβριδικό S-Cross 1.5 116 hp Strong Hybrid GL+, με τιμή από 29.180 ευρώ το 2WD και από 31.980 ευρώ το 4WD.
Πάει και δεν καίει το S-Cross 1.4 Boosterjet
Στην κορυφή του αγοραστικού ενδιαφέροντος βρίσκεται το νέο Suzuki S-Cross με τον 1.400άρη turbo κινητήρα και το ήπιο υβριδικό σύστημα. Το μοτέρ αυτό αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και αρκετή ροπή 235 Nm στις 2.000-3.000 σ.α.λ. Επιπλέον ενίσχυση 14 ίππων και 53 Nm ροπής λαμβάνει από το 48V Hybrid σύστημα, αποτελούμενο από μια ηλεκτρογεννήτρια με λειτουργία ηλεκτρικού κινητήρα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V.
Στην πράξη το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και σε συνδυασμό με την έξοχη κλιμάκωση του κιβωτίου, συνθέτουν ένα σύνολο που «πάει» και δεν «καίει». Το S-Cross των 1.195 κιλών φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. και διατηρεί με άνεση ταχύτητες αυτοκινητόδρομου (π.χ. 130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ.). Παράλληλα η μέση κατανάλωση των 7,1 λτ./100 χλμ. επιτυγχάνεται χωρίς δυσκολία από τον οδηγό, με περιθώρια να πέσει τουλάχιστον μισό λίτρο κάτω με λίγο πιο προσεκτικό πάτημα του γκαζιού. Κερασάκι στην τούρτα τα 120 γρ./χλμ. CO2, που το απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας.
Ο κινητήρας ταιριάζει κατάλληλα με το στήσιμο των αναρτήσεων του S-Cross, οι οποίες συμβαδίζουν με τον οικογενειακό και εκτός δρόμου χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η απορροφητική ανάρτηση συνεργάζεται με επαρκέστατη ποσότητα ηχομονωτικού υλικού, κρατώντας εκτός καμπίνας τους περισσότερους παρασιτικούς θορύβους. Πρόσθετα, τα 175 χιλιοστά της απόστασης από το έδαφος εξασφαλίζουν καλό «αέρα» από τις πέτρες, ενώ για πιο δύσβατα σημεία υπάρχει το 4κίνητο. Εφοδιάζεται με το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης AllGrip, αποτελούμενο από κεντρικό ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη και με τέσσερις κατ’ επιλογήν λειτουργίες, μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου (Auto, Sport, Snow και Lock).
Ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό
Τα καλά στοιχεία που εμφανίζει το Suzuki S-Cross συνεχίζονται και στο εσωτερικό του. Καταρχήν θα καλύψει εύκολα τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ατόμων, παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του (μήκος 4,3 μέτρα) για τα δεδομένα των C-SUV. Η καμπίνα του διαθέτει αρκετό ωφέλιμο πλάτος, ύψος και αέρα για τα γόνατα. Επαρκέστατο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων, φτάνοντας τα 1.230 λίτρα όταν αναδιπλωθεί η διαιρούμενη (60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος. Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής, το μαλακό πλαστικό με τη ραφή που συναντάται μπροστά από το συνοδηγό, ανεβάζει επίπεδο και το διάκοσμο, μαζί με τη γεροδεμένη συναρμογή.