Νέο SUV στον… αυτόματο με 21.000 ευρώ

Τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ολοένα και προτιμώνται από πολλούς οδηγούς, ειδικά όταν μετακινούνται καθημερινά στα πηγμένα από κίνηση αστικά κέντρα. Παράλληλα σε αρκετά νέα μοντέλα έχουν καταργηθεί τα χειροκίνητα, η έχουν ελαχιστοποιηθεί. Όπως κάθε τι στα καινούργια αμάξια, έτσι και τα αυτόματα κιβώτια έχουν εξελιχθεί στην πλειοψηφία τους, με τα διπλού συμπλέκτη να βρίσκονται στην κορυφή από πλευράς λειτουργίας. Με τέτοιας τεχνολογίας 7τάχυτο σασμάν εξοπλίζεται το οικονομικότερο μικρό αυτόματο SUV της ελληνικής αγοράς, το δημοφιλές Kia Stonic 1.0 T-GDI 100 PS 7DCT.

Η τιμή εκκίνησής του βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τις 21.000 ευρώ (21.140 ευρώ με την έκπτωση των 400 ευρώ), συνοδεία 7ετούς εργοστασιακής εγγύησης (ή 150.000 χλμ.) και με εξοπλισμό που δεν του λείπει τίποτα. Από την αρχική έκδοση GL Inmotion διαθέτει infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών και σύνδεση Android Auto ή Apple CarPlay, πλοήγηση, Kia Connect για έλεγχο λειτουργιών του οχήματος εξ αποστάσεως και ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στάνταρ είναι ακόμα τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακοι κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, κλιματισμός και όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες.

Το αυτόματο Stonic των 21.140 ευρώ κινεί το αποδοτικό 1.000άρι 3κύλινδρο turbo μοτέρ με την ισχύ των 100 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και τη ροπή των 172 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο δίνει την αίσθηση ότι έχει παραπάνω δύναμη, γεγονός που αποδίδεται και στο πολύ καλής κλιμάκωσης 7τάχυτο κιβώτιο που δεν αφήνει κενά. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και τα Drive Modes Eco, Normal και Sport, μεταξύ των οποίων αυτό που ενδείκνυται για καθημερινή χρήση είναι το Normal, γιατί οι αλλαγές γίνονται στις πιο κατάλληλες στροφές. Δηλαδή ούτε πολύ χαμηλά όπως συμβαίνει με το Eco, αλλά ούτε ψηλά όπως με το Sport. Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με τη μετακίνηση του λεβιέ πάνω για ανέβασμα ή κάτω για κατέβασμα σχέσης. Οι επιταχύνσεις είναι σβέλτες από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 δλ.) και εν κινήσει με το άμεσο kickdown, ενώ στο ταξίδι η 7η σχέση κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (π.χ. 130 χλμ./ώρα με 2.900 σ.α.λ.). Όσον αφορά την κατανάλωση, σε μεικτές ρεαλιστικές συνθήκες βρίσκεται στα 7,5 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 123 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 79 ευρώ.

Το Kia Stonic με το 7DCT είναι ένα πάρα πολύ ξεκούραστο και εύκολο στην οδήγηση μικρό SUV, γεγονός που ενισχύεται και από τις κόμπακτ διαστάσεις του (μήκος 4.140 χλμ. και πλάτος 1.760 χλστ.). Είναι ελάχιστα πιο μακρύ από τα τετράμετρα supermini, που σημαίνει ότι ελίσσεται με ευκολία στους στρυμωγμένους δρόμους και δεν δυσκολεύει στο παρκάρισμα (ειδικά με τους αισθητήρες παρκαρίσματος και την κάμερα οπισθοπορείας). Ταυτόχρονα, η ελαφρώς αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (165 χλστ.) διευκολύνει την είσοδο και έξοδο από το όχημα και βελτιώνει την περιμετρική ορατότητα. Οι αναρτήσεις του Stonic πετυχαίνουν μια κατάλληλη ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος στο δρόμο, το τιμόνι είναι άμεσο στις εντολές του χρήστη και τα φρένα με τους τέσσερις δίσκους αναλαμβάνουν την αποτελεσματική επιβράδυνση του κόμπακτ SUV των 1.155 κιλών.

Το μικρότερο SUV της Kia, είναι σε θέση να βολέψει και τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Τέσσερα άτομα με ύψος γύρω στα 1,8 μ. έχουν στη διάθεσή τους επαρκή αέρα για τα πόδια, ενώ ικανοποιητική χωρητικότητα έχει το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων με το τετραγωνισμένο σχήμα (1.155 λτ. με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα). Το εσωτερικό του Stonic αποτελείται από σκληρά αλλά συμπαγή πλαστικά με γεροδεμένη συναρμογή. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν ακόμα η πολύ καλή εργονομία και θέση οδήγησης.

Get it on Google Play Download on the App Store