Η τιμή ενός αυτοκινήτου και η κατανάλωση καυσίμου είναι δύο φλέγοντα ζητήματα, γιατί αμφότερα έχουν να κάνουν με σημαντικά χρηματικά ποσά. Ειδικά τώρα που πολλά καινούργια αυτοκίνητα έχουν ακριβύνει και η βενζίνη έχει σπάσει κάθε ρεκόρ (τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή 1,774€/λτ.), ο διαθέσιμος προϋπολογισμός επιβαρύνεται πολύ. Όταν μάλιστα ο υποψήφιος αγοραστής ενδιαφέρεται για ένα νέο SUV, τότε θα πρέπει να βάλει πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Ευτυχώς όμως υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, με μοντέλα που συνεχίζουν να πωλούνται σε άκρως συμφέρουσες τιμές, ενώ δεν «καίνε». Μια τέτοια ιδανική περίπτωση είναι το μικρότερο αλλά με πολλά χαρίσματα SUV της Hyundai, το Bayon. Ένα αυτοκίνητο που είναι σε θέση να καλύψει πολλαπλές ανάγκες με λίγα χρήματα, μιας και μπορεί να αποτελέσει το αυτοκίνητο μιας τετραμελούς οικογένειας.
Με τιμές που ξεκινούν από 15.890 ευρώ στην αρχική έκδοση Exclusive περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού και ανέσεων όπως: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση εκτροπής και διατήρησης λωρίδας, αναγνώρισης οδικών σημάτων, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων, air condition, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, φώτα ημέρας και θέσης LED και αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων. Σημαντική παροχή είναι και τα 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων.
Το Hyundai Bayon με το μοντέρνο σχεδιαστικά αμάξωμα των 4.180 χλστ. μήκους, 1.775 χλστ. πλάτους, 1.500 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.580 χλστ., εντυπωσιάζει και με τους χώρους του. Παρά τις κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις, προσφέρει αυξημένες ανέσεις σε τέσσερα άτομα, τα οποία δεν θα χρειαστεί να κάνουν καμία παραχώρηση. Μεγάλο και πρακτικό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων. Σημεία αναφοράς της καμπίνας αφορούν την ιδιαίτερα γεροδεμένη κατασκευή και την πολύ καλή εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων.
Τα θετικά γνωρίσματα του Bayon συνεχίζονται και στο δρόμο, όπου το αυτοκίνητο εκπλήσσει ευχάριστα με την ισορροπημένη του οδική συμπεριφορά. Πρώτο στοιχείο που εκτιμά ο οδηγός είναι ο χαμηλός θόρυβος κύλισης, σε συνδυασμό με την άνεση από τις αναρτήσεις και το πολύ καλό κράτημα. Υψηλό είναι το αίσθημα της ασφάλειας και σε πιο απαιτητικές επαρχιακές διαδρομές με στροφές, όπου το Bayon εμφανίζει μικρές κλίσεις, πατάει με σιγουριά και με μπόλικη πρόσφυση από τους τροχούς.
Όσον αφορά τον αρχικό 1.200άρη 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα, οι 84 ίπποι και τα 118 Nm ροπής φαντάζουν λίγα την εποχή του turbo downsizing, όμως στην πράξη το μοτέρ έχει το απαραίτητο νεύρο. Σε αυτό συμβάλλει η «σφιχτή» κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου, ενισχύοντας την ελαστικότητα και το τράβηγμα σε χαμηλές στροφές και ρυθμούς εντός πόλεως. Σε πιο ανοιχτούς δρόμους η κοντή 5η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 4.100 σ.α.λ.) κρατά ζωντανό το μοτέρ, δίχως ο θόρυβος που παράγει να ενοχλεί τους επιβάτες. Με τη γλώσσα των αριθμών, το Bayon 1.2 MPi επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 165 χλμ./ώρα, με εργοστασιακή μεικτή κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 124 γρ./χλμ. Ωστόσο και στην πράξη είναι ολιγαρκές σε καύσιμο, καθώς σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 6,5 λτ./100 χλμ.