Τα μικρά SUV βρέθηκαν για πρώτη φορά στα χρονικά το 2023 στην πρώτη θέση των ταξινομήσεων στην Ελλάδα, περνώντας τα μικρά χάτσμπακ. Συγκεκριμένα πέρυσι το μερίδιό τους έφτασε το 26,64% με 35.830 οχήματα, έναντι 24,99% και 33.613 τα supermini. Μεταξύ των B-SUV ένα μοντέλο αύξησε τις ταξινομήσεις του σε σχέση με το 2022 κατά 84% (!) και βρέθηκε στη δεύτερη θέση της συνολικής κατάταξης των SUV. Πρόκειται για το Suzuki Vitara, το οποίο ειδικά με το δημοφιλή κινητήρα 1.4 Boosterjet 129 hp 48V Hybrid προσφέρει άριστο value for money.
Στην αρχική του έκδοση η τιμή ξεκινά από τις 19.580 ευρώ και είναι η χαμηλότερη της αγοράς για SUV με 1.400άρη turbo κινητήρα υβριδικής τεχνολογίας. Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν 7 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματος κλιματισμός, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, προβολείς LED, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, ηλεκτρικοί καθρέπτες και ράδιο/CD/MP3.
O πολύ αποδοτικός τετρακύλινδρος Boosterjet των 1.373 κ.εκ. βγάζει 129 άλογα και 235 Nm ροπής, ενώ λαμβάνει έξτρα υποβοήθηση ισχύος 14 ίππων και 53 Nm από την ηλεκτρογεννήτρια. Αντλεί ενέργεια από μια μικρή αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Η ηλεκτρογεννήτρια θέτει τον κινητήρα σε λειτουργία ρελαντί και εξαλείφει την κατανάλωση καυσίμου όταν το Vitara είναι σταματημένο, ενώ προσθέτει επιπλέον ροπή όταν ο οδηγός ζητά πιο γρήγορη επιτάχυνση. Έτσι το μοτέρ παρουσιάζει άριστη ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, ενώ εξασφαλίζει γρήγορες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ.). Επιτυχημένο είναι το ταίριασμα και με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, αφού ο λεβιές έχει κοντές διαδρομές και η μακριά 6η ταχύτητα είναι ιδανική για ρυθμούς ταξιδιού, χωρίς να «κρεμάει» τον κινητήρα. Η συνδυαστική κατανάλωση στην πράξη βρίσκεται στα 7 λτ./100 χλμ. και με εκπομπές CO2 από 119 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Το Vitara 1.4 Boosterjet 129 hp 48V Hybrid είναι εύχρηστο και ευχάριστο στην οδήγηση. Ο συνδυασμός του αποδοτικού και ελαστικού κινητήρα, με το δεμένο πλαίσιο και το σχετικά σφιχτό σετάρισμα των αναρτήσεων, καλύπτουν κάθε ανάγκη μετακίνησης εντός και εκτός πόλεως. Οι ανωμαλίες των δρόμων φιλτράρονται με ποιοτικό τρόπο, ενώ ο οδηγός κάθεται ψηλά και απολαμβάνει απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα. Το Vitara στρίβει με ασφάλεια υπό πίεση, ταξιδεύει ξεκούραστα και πατά άφοβα σε χωματόδρομους, χάρις και στην απόσταση από το έδαφος των 175 χιλιοστών. Αν πάλι θέλει κανείς τετρακίνηση, τότε το
Στο εσωτερικό του το Vitara εστιάζει στην πρακτικότητα και την εργονομία και όχι στο να εντυπωσιάζει με φαντεζί σχεδιαστικά στοιχεία και τεράστιες οθόνες. Το πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό, το οποίο αναβαθμίζει αισθητά την ποιότητα της καμπίνας μαζί με τη γεροδεμένη συναρμογή. Τα χειριστήρια είναι εύχρηστα και η θέση οδήγησης θα βολέψει κάθε σωματότυπο. Από πλευράς χώρων, τέσσερα άτομα με ύψος κοντά στα 1,8 μ. έχουν στη διάθεσή τους επαρκή αέρα για τα πόδια και αρκετό για το κεφάλι. Ικανοποιητικό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 362 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα και το εκμεταλλεύσιμο σχήμα.