Τα SUV βρίσκονται ψηλά στην προτίμηση και των Ελλήνων, όπως άλλωστε αποδεικνύεται και από τις ταξινομήσεις τους, αφού φέτος το 53% προέρχονται από αυτή την κατηγορία. Παράλληλα, τα B-SUV είναι αυτά που έχουν το μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα του μεριδίου (26%), καθώς προσφέρουν πολλά και πωλούνται σε βατές τιμές.
Ποιο είναι όμως το νέο μοντέλο που έχει κλέψει τις καρδιές και βρέθηκε με το «καλημέρα» στη 2η θέση των πωλήσεων; Το Yaris Cross! Θα λέγαμε ότι δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένης της πρωτιάς που απολαμβάνει εδώ και χρόνια το χάτσμπακ αδελφάκι του στην εγχώρια αγορά. Παρόλο που τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται -εν μέρει- το ίδιο όνομα δεν έχουν καμία απολύτως συγγένεια εξωτερικά, όπως και σε διαστάσεις.
Το δυναμικής αισθητικής Yaris Cross έχει μήκος 4.180 χλστ., πλάτος 1.765 χλστ., ύψος 1.595 χλστ. και μεταξόνιο 2.560 χλστ. Τα ψηλά τοποθετημένα και αιχμηρά φωτιστικά σώματα εμπρός – πίσω, οι ογκώδεις προφυλακτήρες, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά τμήματα και η απόσταση από το έδαφος των 170 χιλιοστών, συνθέτουν ένα αυτοκίνητο που συγκεντρώνει βλέμματα πάνω του.
Το εσωτερικό είναι πιο γνώριμο, καθώς διαφέρει ελάχιστα από το αντίστοιχο του «χαμηλού» Yaris. Το γεμάτο καμπύλες ταμπλό του αποτελείται σε ένα τμήμα του από μαλακό πλαστικό, ενώ συνολικά η ποιότητα κατασκευής της καμπίνας είναι προσεγμένη. Στο κέντρο κυριαρχεί η οθόνη αφής των 8 ιντσών με το εύχρηστο μενού και τα πιο σύγχρονα γραφικά σε σχέση με άλλων Toyota. Το Yaris Cross θα φιλοξενήσει δίχως στρίμωγμα τέσσερα άτομα, με το πολύ χαμηλό κεντρικό τούνελ να διευκολύνει τις ανέσεις στο πίσω κάθισμα. Αρκετό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 397 λίτρων, όπου η εύκαμπτη εταζέρα αυξάνει την πρακτικότητα.
Για την κίνησή του διατίθενται δύο μηχανικά σύνολα 1.5 λτ., το αμιγώς βενζίνης και το υβριδικό. Το πρώτο αποδίδει 125 ίππους και 153 Nm ροπής, ισχύς που επιταχύνει το B-SUV στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα 7,7 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 133 γρ./χλμ. Το υβριδικό έχει συνδυαστική ισχύ 116 ίππων και αποτελείται από το βενζινοκινητήρα των 92 ίππων και 120 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 80 ίππων και 141 Nm ροπής. Με τη συνδρομή του e-CVT επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. και αγγίζει τα 170 χλμ./ώρα τελικής. Μεγάλο ατού είναι η χαμηλή πραγματική κατανάλωση δοκιμής των 5,5 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 100 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα το δακτύλιο.
Οι τιμές του Yaris Cross ξεκινούν από 19.170 ευρώ με τον 1.5 λτ 125 HP κινητήρα και από 22.020 ευρώ το 1.5 Hybrid 115 HP. Από τον εξοπλισμό της πρώτης έκδοσης Active δεν λείπει κάτι, αφού περιλαμβάνονται τα εξής: 8 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, adaptive cruise control, αυτόματη λειτουργία προβολέων, αισθητήρες φώτων και βροχής, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition (αυτόματο κλιματισμό το Hybrid), δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων και ζάντες αλουμινίου.