Η κατηγορία των μικρομεσαίων SUV είναι από τις δημοφιλέστερες, καθώς τα μοντέλα που την απαρτίζουν είναι σε θέση να καλύψουν τις όποιες ανάγκες του οικογενειακού κυρίως κοινού. Οι προτάσεις είναι σίγουρα πολλές και στην πλειοψηφία τους αξιόλογες, ωστόσο μεταξύ αυτών ορισμένα μοντέλα έχουν το κάτι παραπάνω που τα κάνει να ξεχωρίζουν.
Όπως ο «πρωτεργάτης» των C-SUV, το Nissan Qashqai με τη βαριά κληρονομιά. Έκανε την πρώτη εμφάνισή του το 2006 και έκτοτε «αγαπήθηκε» πολύ από το κοινό, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Από πέρυσι βρίσκεται στην τρίτη κατά σειρά γενιά του και ανέβηκε πολλά σκαλοπάτια, αφού στο μόνο που θυμίζει το προγενέστερο, είναι η ονομασία.
Πλέον, το νέο Qashqai (όπως και η πλειοψηφία της κατηγορίας), βρίσκεται κοντά στην περιοχή των 30.000 ευρώ, για μια έκδοση που δεν της λείπει απολύτως τίποτα. Να σημειωθεί ότι το αρχικό Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid Elite ξεκινά από τις 26.990 ευρώ, όμως από τον εξοπλισμό του απουσιάζουν κάποια στοιχεία, όπως είναι οι ζάντες αλουμινίου και το σύστημα πολυμέσων. Αυτά και πολλά ακόμα διατίθενται στο μοντέλο Premium των 29.290 ευρώ.
Ξεκινώντας από τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, εφοδιάζεται με 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, υποβοήθηση τυφλού σημείου, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, Intelligent Cruise Control με Speed Limiter, σύστημα προειδοποίησης κάθετης κίνησης αντικειμένου ή οχήματος κατά την οπισθοπορεία και σύστημα παρέμβασης σύγκρουσης κατά την έναρξη της οπισθοπορίας. Στάνταρ είναι ακόμα σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, διζωνικός κλιματισμός, αισθητήρας βροχής, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αυτόματα αναδιπλούμενοι καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων, αισθητήρες φωτός, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και πολλά ακόμη.
Το νέο Qashqai με το εμφαντικό και μεγαλύτερο αμάξωμα των 4.425 χλστ., κινείται στην εν λόγω έκδοση από το αποδοτικό 4κύλινδρο 1.300άρι turbo μηχανικό σύνολο, με απόδοση 140 ίππους και 240 Nm ροπής. Ενσωματώνει ήπιο υβριδικό σύστημα 12V, παρέχοντας υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα στη στάση, γρήγορη και ομαλή επανεκκίνηση μέσω του start/stop. Στην πράξη ο 1.3 DIG-T 140 PS διακρίνεται αρχικά για την ομαλή του λειτουργία, το χαμηλό θόρυβο, το θετικό του τράβηγμα από το σημείο που αποδίδεται η ροπή (1.650 σ.α.λ.) και τη δύναμη από τις μεσαίες στροφές και άνω. Σύμφωνα με τη Nissan, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,2 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 188 χλμ./ώρα, με 145 γρ./χλμ. CO2. Η κατανάλωση δοκιμής βρέθηκε στα 9,8 λτ./100 χλμ.
Στο δρόμο, ο οδηγός εκτιμά αμέσως την άνεση και τη στιβαρότητα, χάρη στη νέα πλατφόρμα CMF-C με την αυξημένη ακαμψία και τις κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις. Οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων «ισοπεδώνονται», ενώ μαζί με την πολύ ποιοτική κύλιση επικρατεί ησυχία στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Παρά τον οικογενειακό του προσανατολισμό, το Qashqai δεν θα αρνηθεί στο στρίψει με ασφάλεια και να εκτελέσει με ουδετερότητα τις ορέξεις ενός πιο σβέλτου οδηγού.
Τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα τονίζει και το άρτιο σε όλους τους τομείς εσωτερικό του. Αποπνέει πολυτέλεια δίχως να είναι γεμάτο σχεδιαστικές ακρότητες, αλλά εστιάζοντας στη χρηστικότητα και τις ανέσεις. Η κατασκευή του εσωτερικού είναι γεροδεμένη, με μαλακό υλικό να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των επενδύσεων των εμπρός θυρών. Συνολικά 4 επιβάτες θα φιλοξενηθούν πολύ άνετα, με έναν ακόμα στη μέση να μη νιώθει στρυμωγμένος. Μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 504 λίτρων.