Το πολύ δημοφιλές μικρό SUV της Kia, το αναβαθμισμένο Stonic Model Year 2025 αποτελεί μια πολύ προσιτή αγορά καινούργιου αυτοκινήτου, εφοδιασμένο με όλα τα κομφόρ και σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και συνδεσιμότητας. Συγκεκριμένα με τον κινητήρα 1.2 MPi 79 PS ξεκινά στις 18.990 ευρώ, ενώ το πιο δυνατό 1.0 T-GDI 100 PS προσφέρεται από μόνο 20.590 ευρώ. Τιμές που είναι παρόμοιες ή και χαμηλότερες από μικρών χάτσμπακ μοντέλων.
Από το αρχικό επίπεδο εξοπλισμού GL Inmotion δεν του λείπει κάτι το ουσιαστικό. Καταρχήν διαθέτει τα συστήματα αυτόματης έκτακτης πέδησης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, συν την αυτόματη εναλλαγή φώτων από την υψηλή στην μεσαία σκάλα και αντίστροφα, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και 6 αερόσακους. Για το παρκάρισμα εξυπηρετούν πολύ η κάμερα οπισθοπορείας και οι εργοστασιακοί αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω. Ο οδηγός έχει ακόμα στη διάθεσή του την οθόνη αφής 8 ιντσών με σύνδεση Android Auto ή Apple CarPlay, Bluetooth handsfree με δυνατότητα streaming, εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης και το Kia Connect με δυνατότητες ελέγχου λειτουργιών του οχήματος εξ αποστάσεως μέσω smartphone. Επιπλέον εφοδιάζεται με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition και φιμέ κρύσταλλα. Μαζί με όλα αυτά πρόσθεση αξία δίνει στον πελάτη η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση.
Πέρα από φουλ εξοπλισμένο, το Stonic είναι και πολύ βολικό αυτοκίνητο για τις καθημερινές αστικές διαδρομές. Το κόμπακτ αμάξωμα των 4.140 χλστ. μήκους, 1.760 χλστ. πλάτους, 1.500 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.580 χλστ. είναι ό,τι πρέπει για να ελίσσεται κανείς άνετα στην πόλη και στο παρκάρισμα. Στην οδήγηση είναι εύκολο και ευχάριστο, ενώ ταυτόχρονα εμφανίζει σίγουρο πάτημα σε πιο γρήγορους ρυθμούς ταξιδιού και οι αναρτήσεις του εξασφαλίζουν καλά επίπεδα ανέσεων. Κάτι ακόμα σημαντικό που δεν έχουν κάποια ακριβότερα αυτοκίνητα, είναι τα δισκόφρενα (αντί ταμπούρα) και στους πίσω τροχούς.
Τα πολύ καλά χαρακτηριστικά του Kia Stonic συνεχίζονται και στο εσωτερικό του, το οποίο εστιάζει στην εργονομία και στο να κάνει τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη. Γεγονός που συμβάλλουν η εύχρηστη 8άρα οθόνη του infotainment, η παρουσία φυσικών χειριστηρίων, ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων με τις αναλογικές ενδείξεις και την κεντρική οθόνη των 4,2 ιντσών και ο μινιμάλ σχεδιασμός χωρίς περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού. Για την κατασκευή του εσωτερικού έχει γίνει χρήση συμπαγών σκληρών πλαστικών στιβαρά συναρμολογημένων και με προσεγμένο φινίρισμα. Παρότι κόμπακτ σε εξωτερικές διαστάσεις, το Stonic είναι σε θέση να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι είναι αρκετός, ενώ το πορτ μπαγκάζ με το τετραγωνισμένο σχήμα έχει 352 λτ. και φτάνει μέχρι τα 1.155 λτ. εφόσον πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Σχετικά με τους κινητήρες, ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 1.2 MPi αποδίδει 79 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 113 Nm στις 4.200 σ.α.λ. Συνδυάζεται με κοντής κλιμάκωσης χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων που βοηθά στην πιο άμεση απόκριση και στο να κρατά σβέλτους ρυθμούς στον αυτοκινητόδρομο. Σύμφωνα με την Kia επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ., φτάνει τα 165 χλμ./ώρα τελικής, καταναλώνει 5,8 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 135 γρ./χλμ. CO2. Ο πιο δυνατός 1.000άρης 3κύλινδρος turbo των 100 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 172 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ. φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 11,3 δλ., η τελική αγγίζει τα 179 χλμ./ώρα, εκπέμπει 133 γρ./χλμ. και καίει 5,4 λτ./100 χλμ. Η μετάδοση γίνεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7DCT.