Στην κορυφή των προτιμήσεων των αγοραστών καινούργιων αυτοκινήτων βρίσκονται τα SUV και κυρίως τα μικρά SUV, αφού φέτος σχεδόν 1 στα 3 νέα αμάξια που έχουν κυκλοφορήσει στην Ελλάδα είναι B-SUV. Παράλληλα η ζήτηση για αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ολοένα και μεγαλώνει γιατί πλέον οι οδηγοί θέλουν περισσότερη άνεση, ειδικά όσοι διανύουν τα… βασανιστικά χιλιόμετρα εντός των μεγάλων αστικών κέντρων. Τι καλύτερο λοιπόν ένα σύγχρονο μικρό SUV με αυτόματο σασμάν και σε χαμηλή τιμή αγοράς; Ας δούμε παρακάτω τρία νέα μοντέλα που διαθέτουν αυτά τα χαρακτηριστικά και εξυπηρετούν πολλαπλές ανάγκες εντός ή εκτός πόλης, ακόμα και οικογενειακές μεταφορικές υποχρεώσεις.
Hyundai Bayon
Πολύ προσιτή και αξιόλογη αγορά για όσους θέλουν ένα πρακτικό και ευέλικτο μικρό SUV με αποδοτικό κινητήρα και για να κάνει άνετα ταξίδια, μαζί με σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και ήπια υβριδική τεχνολογία, αποτελεί το Hyundai Bayon. Συγκεκριμένα το 1.0 T-GDI 100 PS 48V Hybrid 7DCT Premium ξεκινά από την τιμή των 22.690 ευρώ, συνοδευόμενο με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων. Την πολύ καλή σχέση τιμής/αξίας ενισχύει περεταίρω και ο πλήρης στάνταρ εξοπλισμός του. Διαθέτει 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη infotainment 10,25 ιντσών, σύστημα τηλεματικής Hyundai Bluelink, κ.λπ. Στα πλεονεκτήματά του ανήκει και το ευρύχωρο εσωτερικό του, όπου τέσσερα άτομα με ύψος άνω του κανονικού θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα. Το πορτ μπαγκάζ ικανοποιεί και έχει χωρητικότητα 334 λίτρων.
Ο 1.0 T-GDI κινητήρας με την ισχύ των 100 ίππων και των 200 Nm στις 2.000-2.500 σ.α.λ. λαμβάνει έξτρα ροπή και ισχύ έως 17 ίππους από την ηλεκτρογεννήτρια, ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 0,44 kWh. Μαζί με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT, το μοτέρ παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και ανεβάζει εύκολα ρυθμούς εξασφαλίζοντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ. και σβέλτες ρεπρίζ. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και χειροκίνητες αλλαγές με Rev Matching στο Sport Mode, λειτουργία που ρυθμίζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα όταν ο οδηγός κατεβάζει ταχύτητα, προσαρμόζοντας την τεχνική «μύτη – τακούνι». Η εργοστασιακή κατανάλωση είναι στα 5,2 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 115 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).
Kia Stonic
Με τιμή που ξεκινά από 22.440 ευρώ, το Kia Stonic MY25 1.0 T-GDI 100 PS 7DCT GL Inmotion αποτελεί την πιο οικονομική επιλογή στα αυτόματα B-SUV με turbo κινητήρα και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Συνοδεύεται με την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση της Kia και με 5 χρόνια δωρεάν service, που σημαίνει ότι εξασφαλίζει επιπλέον κέρδος στον κάτοχό του. Στο βασικό του εξοπλισμό ανήκουν τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, οθόνη infotainment 8 ιντσών, πλοήγηση, σύστημα τηλεματικής Kia Connect, 6 αερόσακοι, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, air condition κ.α. Το Stonic με το κόμπακτ αμάξωμα των 4.140 χλστ. μήκους είναι πολύ βολικό από πλευράς ευελιξίας, ενώ παράλληλα οι χώροι στο εσωτερικό του είναι αρκετοί για τέσσερα ενήλικα άτομα. Ικανοποιητικό με τη σειρά του είναι και το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων.
Πολύ ταιριαστός στο Stonic είναι ο συνδυασμός του 1.0 Turbo κινητήρα με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο 7DCT. Περιλαμβάνει και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με τη μετακίνηση του λεβιέ προς τα πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα, έτσι ώστε ο οδηγός να είναι πιο συμμετοχικός εφόσον θελήσει να κινηθεί πιο σβέλτα σε μια ορεινή διαδρομή για παράδειγμα. Τα ανεβο-κατεβάσματα των ταχυτήτων γίνονται άμεσα και ομαλά σε κάθε περίπτωση, ενώ το Drive Mode με τις επιλογές Eco, Normal και Sport διαμορφώνει ανάλογα τις στροφές που πραγματοποιούνται οι αλλαγές των ταχυτήτων, την απόκριση του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού. Το 1.000άρι μοτέρ με τα 100 άλογα και τα 172 Nm ροπής παρέχει σβέλτες επιδόσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ. Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τα 7 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 από 119 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).
Opel Frontera
Το νέο μικρό SUV της Opel, το Frontera εισέρχεται με αξιώσεις στην ελληνική αγορά παρουσιάζοντας ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά, μεταξύ των οποίων και οι ανταγωνιστικές του τιμές. Συγκεκριμένα το νέο Opel Frontera 1.2 Hybrid ξεκινά από 22.900 ευρώ (με την προωθητική ενέργεια) στην αρχική έκδοση Edition 1.2 100 hp eDCT, τιμή που είναι η πιο χαμηλή από κάθε άλλο υβριδικό SUV με δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης. Στον εξοπλισμό του εξοπλισμό ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, υποβοήθηση διατήρηση λωρίδας, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, air condition, ηλεκτρικό χειρόφρενο κ.λπ. Το μόνο που λείπει είναι η οθόνη του infotainment, στη θέση της οποίας υπάρχει βάση smartphone station με ασύρματη τεχνολογία NFC, ράδιο και Multimedia μέσω smartphone, Bluetooth και αναγνώριση φωνητικών εντολών.
Το νέο Opel Frontera με μήκος 4.385 χλστ. και μεταξόνιο 2.670 χλστ. είναι από τα μεγαλύτερα B-SUV, γεγονός που ωφελεί τους χώρους τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (460 λίτρα πορτ μπαγκάζ). Τη ζωή του οδηγού κάνει πιο άνετη το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 ταχυτήτων, στο οποίο είναι ενσωματωμένος ο ηλεκτροκινητήρας του 48V Hybrid. Καρδιά του συστήματος είναι ο 1.2 Turbo κινητήρας των 100 ίππων και 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δλ. και 180 χλμ./ώρα τελικής, ενώ η μεικτή κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι στα 5,4 λτ./100 χλμ. και 122 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).