Μόνο καφέ δεν φτιάχνει το Suzuki Vitara με 21.980 ευρώ

Το επί σειρά ετών δημοφιλέστερο SUV της Suzuki, το νέο Vitara αποτελεί ένα best value for money αυτοκίνητο στην κατηγορία του. Δεν του λείπει κάτι, ενώ ειδικά στη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού GL+ με τιμή από 21.980 ευρώ «σφύζει» από εξοπλισμό σε όλα τα επίπεδα. Σε συνδυασμό με τον πολύ καλό mild hybrid 1.400άρη turbo κινητήρα, τα αξιόλογα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του και την ισχυρή του παράδοση στην αξιοπιστία, αποτελεί μια πληρέστατη πρόταση στα μικρά SUV.

Ξεχειλίζει από εξοπλισμό ασφαλείας και ανέσεων

Το Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 129 hp 48V Hybrid GL+ κοστίζει από 21.980 ευρώ, ωστόσο όσοι θέλουν Vitara με λιγότερα λεφτά και εξοπλισμό, υπάρχει και η βασική έκδοση GL στις 19.580 ευρώ. Ας δούμε παρακάτω τις κυριότερες διαφορές μεταξύ τους σε εξοπλισμό.

Εξοπλισμός GL+ GL
7 αερόσακοι
Αυτόματο φρενάρισμα
Σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας
Σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου
Υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας
Αυτόματη λειτουργία φώτων
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
Προβολείς LED
Οθόνη αφής 7 ιντσών
Αυτόματος κλιματισμός
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω •/• •/-
Θερμαινόμενοι καθρέπτες
Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός
Δερμάτινο τιμόνι
Φιμέ πίσω κρύσταλλα
Κεντρικό υποβραχιόνιο
Adaptive cruise control
Ζάντες αλουμινίου

Εκτός από τα παραπάνω η έκδοση GL+ διαθέτει και άλλα στοιχεία, όπως είναι καθρέπτη στα αλεξήλια, πρίζα 12V στο χώρο αποσκευών, χρωμιωμένα διακοσμητικά, διπλό δάπεδο στο χώρο αποσκευών, καθρέπτες και πόμολα θυρών στο χρώμα του αμαξώματος.

Σταθερή αξία ο 1.4 Boosterjet 129 hp 48V Hybrid

Ο 4κύλινδρος 1.400άρης turbo κινητήρας με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V ταιριάζει ιδανικά στο Vitara, γιατί παρέχει ένα πολύ καλό συνδυασμό γρήγορων επιδόσεων με λογική κατανάλωση. Το μηχανικό αυτό σύνολο των 129 ίππων και 235 Nm ροπής διαθέτει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, αφού και η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα (14 hp και 55 Nm ροπής) εξαλείφει τα όποια πιθανά κενά. Παράλληλα ανεβάζει με ευκολία στροφές, κρατά άνετα γρήγορους ρυθμούς στην εθνική οδό και η κατανάλωση σε κανονική μεικτή οδήγηση βρίσκεται στα 7 λτ./100 χλμ. Συν του ότι με εκπομπές CO2 119-121 γρ./χλμ., ο κάτοχός του απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.373
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 129/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 235/2.000-3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 190
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 7,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 119-121
*Δοκιμής

Ευκολοδήγητο και πολύ σταθερό

Η αυξημένη απόσταση του Vitara από το έδαφος (185 χιλιοστά) και ο εκτός δρόμου χαρακτήρας του γενικότερα, δεν επιδρούν αρνητικά ως προς την οδική του συμπεριφορά. Αντιθέτως θα λέγαμε, οι αναρτήσεις του με τη σφιχτή ρύθμιση δίνουν στη δυνατότητα τον οδηγό του να εκμεταλλευτεί τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα και στις στροφές, όπου το αυτοκίνητο εμφανίζει υπό πίεση προβλεπόμενες αντιδράσεις, λογικές κλίσεις με ήπια υποστροφή και με καλή πληροφόρηση από το τιμόνι. Οι πατημένοι χωματόδρομοι είναι βούτυρο στο ψωμί του 2κίνητου Suzuki Vitara, όμως για τα πιο δύσκολα υπάρχει το 4κίνητο, με τιμή που ξεκινά από 25.480 ευρώ (GL+). Στα ίδια περίπου χρήματα διατίθεται το 1.5 GL+ 116 hp Strong Hybrid (από 25.580 ευρώ) ή από 28.380 ευρώ το 4WD.

Εξυπηρετεί άνετα τέσσερα άτομα

Το μήκους 4.175 χλστ. Suzuki Vitara παραμένει από τα πιο κόμπακτ σε διαστάσεις αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Ωστόσο, είναι σε θέση να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ατόμων. Στο πίσω κάθισμα το πλάτος είναι αρκετό, όπως επίσης ισχύει για τον αέρα στα πόδια και το ωφέλιμο ύψος. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών των 375 λίτρων έχει μεγάλο άνοιγμα και τετραγωνισμένο σχήμα. Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής, το μαλακό πλαστικό που «ντύνει» το ταμπλό αναβαθμίζει σημαντικά την εικόνα. Μεγαλύτερη προσοχή θα μπορούσε να δοθεί στα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στις πόρτες. Κατά τα λοιπά, πρόβλημα με την εργονομία και τη θέση οδήγησης δεν θα υπάρξει, ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και όλα είναι τοποθετημένα εκεί που τα περιμένει κανείς.

Get it on Google Play Download on the App Store