Η εξαιρετικά δημοφιλής κατηγορία των SUV συγκεντρώνει φέτος το 54% των πωλήσεων της αγοράς στην Ελλάδα, με τα μικρά SUV να έχουν τη μερίδα του λέοντος (26% το πρώτο 8μηνο του 2023). Οι προτάσεις είναι πάρα πολλές και δεν υπάρχει περίπτωση ο ενδιαφερόμενος να μη βρει το μοντέλο που καλύπτει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις όποιες ανάγκες του. Το καθένα προτάσσει τα δικά του προτερήματα, όμως το VW Taigo διαθέτει κάτι το μοναδικό στα B-SUV.
Το Taigo είναι το μόνο μικρό SUV coupe, το οποίο παράλληλα συνδυάζει στοιχεία τόσο από τα «κλασικά» SUV, όσο και από τα χαμηλότερα Crossover. Με ύψος στα 1.515 χιλιοστά το αμάξωμά του είναι πιο κοντό από άλλων SUV (π.χ. 1.573 το T-Cross), αλλά έχει σεβαστή απόσταση από το έδαφος. Επίσης, με μήκος 4.266 χιλιοστά είναι σημαντικά πιο μακρύ από το T-Cross (4.108 χλστ.), ενώ ξεπερνά ελάχιστα και το T-Roc (4.234 χλστ.). Συν του ότι διαθέτει ξεχωριστά σχεδιαστικά γνωρίσματα, όπως είναι η φωτιζόμενη μάσκα και η ενιαία διάταξη των πίσω φώτων, παραπέμποντας τα ηλεκτρικά μοντέλα της VW.
Το εσωτερικό του είναι πιο συμβατικό, αφού το ταμπλό και επιμέρους επιφάνειες προέρχονται από το ανανεωμένο Polo. Η εικόνα είναι πανομοιότυπη με αυτή του supermini VW, έχοντας σε περίοπτη θέση τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 8 ιντσών και την κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών. Η ποιότητα κατασκευής είναι ανωτέρου επιπέδου για τα στάνταρ των μικρών SUV, γεγονός που τονίζει τόσο η γεροδεμένη συναρμογή, όσο και η παρουσία του παχιού μαλακού πλαστικού σε ολόκληρο το ταμπλό, έως και το μεσαίο του τμήμα. Άνω του μέσου όρου βρίσκονται και οι διαθέσιμοι χώροι, αφού τέσσερις επιβάτες θα βρουν τη βολή τους δίχως προβληματισμούς, ακόμα και οι πιο ψηλοί. Κορυφαία χωρητικότητα έχει και το πορτ μπαγκάζ των 440 λίτρων.
Από πλευράς κινητήρων και τιμών, το Taigo προσφέρεται με τους 1.0 TSI 95 PS (από 22.900 ευρώ) και 110 PS DSG7 (26.050 ευρώ) και τον 1.5 TSI 150 PS DSG (από 30.250 ευρώ). Χρυσή τομή αποτελεί το μεσαίο μηχανικό σύνολο 1.0 TSI 110 PS με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Προσφέρει την απαιτούμενη δύναμη (110 PS και 200 Nm στις 2.000-3.000 σ.α.λ.), συν το DSG7 που εξυπηρετεί στην οδήγηση.
Στο κανονικό πρόγραμμα αλλάζει ταχύτητες σε χαμηλές στροφές, ενώ όσοι επιθυμούν καλύτερη απόκριση θα μετακινήσουν το λεβιέ προς τα κάτω για την επιλογή Sport ή θα κάνουν και χειροκίνητα γρήγορα ανεβο-κατεβάσματα μέσω και των paddles που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 191 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σε μεικτές πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 8,1 λτ./100 χλμ., όμως μπορεί εύκολα να πέσει στα 7,3 λτ./100 χλμ. με λίγη σύνεση στο πάτημα του γκαζιού. Με εκπομπές CO2 133 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 85 ευρώ.
Το Taigo δίνει συνολικά την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου εξωτερικά, σε ποιότητα, χώρους, καθώς και σε οδική συμπεριφορά. Οι αναρτήσεις του με το σφιχτό σετάρισμα συνεργάζονται αποτελεσματικά με το στιβαρό πλαίσιο (πλατφόρμα MQB A0) και γεμίζουν σιγουριά τον οδηγό. Αυτός με τη σειρά του λαμβάνει πολύ καλό βάρος και επάρκεια πληροφοριών από το τιμόνι, ενώ οι περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων φιλτράρονται με αρκετά καλό τρόπο και δίχως «παρενέργειες» από τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα.
Την πληρότητα που προσφέρει το Volkswagen Taigo σε όλους τους τομείς, επισφραγίζει και ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός του. Στην αρχική έκδοση Life ανήκουν -μεταξύ άλλων- τα εξής: 7 αερόσακοι • Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης • Διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας • Ψηφιακός πίνακας οργάνων 8 ιντσών • Infotainment με οθόνη 8 ιντσών • Κλιματισμός • Όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις • Δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων • Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.