Όλοι θέλουν να έχουν ένα νέο αυτοκίνητο, γιατί συγκριτικά με κάποιο αντίστοιχο παλαιότερο είναι πιο ασφαλές, διαθέτει πιο πολύ εξοπλισμό, καίει λιγότερο καύσιμο, πληρώνει λιγότερα ή καθόλου τέλη κυκλοφορίας και δεν παύει να είναι καινούργιο σε όλα του. Ωστόσο, η απόκτησή του συνεπάγεται αρκετά χρήματα, αφού λόγω των απανωτών ανατιμήσεων οι 20.000 ευρώ φτάνουν οριακά πλέον για λίγα μικρά χάτσμπακ. Τι γίνεται όμως όταν απαιτεί κανείς περισσότερους χώρους και πρακτικότητα, τα οποία θα βρει σε SUV, αλλά χωρίς να μείνει… ρέστος;
Λύση το Hyundai Bayon με έως 20.000 ευρώ
Όσοι έχουν διαθέσιμα 20.000 ευρώ και ψάχνουν για ένα νέο SUV με όλα τα κομφόρ, τότε μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των τεσσάρων εκδόσεων του Hyundai Bayon:
- 1.2 84 hp Exclusive: από 18.840 ευρώ
- 1.2 84 hp Premium από 19.840 ευρώ
- 1.2 84 hp Distinctive: από 20.540 ευρώ
- 1.0 T-GDi 100 hp Exclusive: από 20.240 ευρώ
Σχετικά με τα επίπεδα εξοπλισμού, στο πρώτο Exclusive ανήκουν στάνταρ τα εξής: 6 αερόσακοι • Αυτόματο φρενάρισμα • Διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας • Αναγνώριση οδικών σημάτων • Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων • Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες • Οθόνη infotainment 8 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω • Ηλεκτρικοί καθρέπτες. Στο Bayon Premium προστίθενται ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, ατμοσφαιρικός φωτισμός, σκούρα πίσω τζάμια, μεταλλικά πεντάλ, κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός και ζάντες αλουμινίου. Στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Distinctive τοποθετούνται ακόμα είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί, πλήρη φώτα LED εμπρός και πίσω, ηλεκτροχρωματικός καθρέπτης και μεταλλικές εσωτερικές λαβές θυρών μεταλλικές. Προσθέστε και τη σημαντική παροχή των 5 χρόνων εργοστασιακής εγγύησης απεριορίστων χιλιομέτρων, που ισχύει για κάθε νέο Hyundai.
1.200άρι ατμόσφαιρα ή 1.000άρι turbo;
Από πλευράς κινητήρων, οι επιλογές που προσφέρονται μέχρι τις 20.000 ευρώ αφορούν τον «παραδοσιακό» 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό των 1.2 λτ. ή τον 3κύλινδρο 1.0 turbo. Έτσι καλύπτει τόσο εκείνους που αναζητούν απλές λύσεις, όσο και αυτούς που θέλουν περισσότερη απόδοση με λιγότερα κυβικά. Στην πρώτη περίπτωση η ισχύς φτάνει τους 84 ίππους και τα 118 Nm ροπής. Η κίνηση μεταδίδεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο σφιχτής κλιμάκωσης, προκειμένου να συμβάλλει στην ελαστικότητα και στην απαιτούμενη σπιρτάδα. Τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 13,5 δλ. και η μεικτή κατανάλωση (δοκιμής) βρίσκεται χαμηλά, στα 6,5 λτ./100 χλμ. Το 1.000άρι turbo με τους 100 ίππους και τα 172 Nm ροπής συνδυάζεται με 6άρι σασμάν (προαιρετικά και με το 7DCT). Εκτός από τις καλύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ.), το μοτέρ αυτό δεν χρειάζεται υψηλές στροφές για να αποδώσει, συν του ότι σε ρυθμούς ταξιδιού δουλεύει σε πολύ χαμηλότερες στροφές (π.χ. 130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ. έναντι 4.100 σ.α.λ. το 1.2). Η κατανάλωση είναι υψηλότερη κατά 1 λτ./100 χλμ. (7,5 λτ./100 χλμ.), ωστόσο και πάλι κυμαίνεται σε λογικά πλαίσια.
Πρακτικό, ευρύχωρο και ευέλικτο
Ανεξαρτήτως εξοπλισμού και κινητήρα, το Hyundai Bayon με το κόμπακτ αμάξωμα των 4.180 χιλιοστών μήκους, είναι πάρα πολύ εξυπηρετικό. Και αυτό γιατί από τη μια πλευρά εξασφαλίζει άριστη ευελιξία, ενώ από την άλλη οι χώροι του μπορούν να καλύψουν εύκολα τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Το Bayon παρέχει χώρους επιπέδου μικρομεσαίου χάτσμπακ, μιας και στο πίσω κάθισμα θα φιλοξενηθούν δίχως καμία παραχώρηση 2 ενήλικα άτομα. Αρκετό με τη σειρά του είναι και το πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων.
Στην οδήγηση αποπνέει ασφάλεια και σιγουριά, χάρις τη στιβαρή του κατασκευή, το ενισχυμένο πλαίσιο και τις αναρτήσεις με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση. Το αμάξωμά του επιδεικνύει πολύ καλή σταθερότητα σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, όπως και σε διαδρομές με στροφές, όπου πατάει με σιγουριά, μικρές κλίσεις και μπόλικη πρόσφυση.