Το πρώτο μικρό SUV της Toyota, το Yaris Cross σκαρφάλωσε γρήγορα στην πρώτη θέση της κατηγορίας των B-SUV σε πωλήσεις. Φέτος, το πρώτο 7μηνο έχει ήδη φτάσει στην Ελλάδα τις 3.097 ταξινομήσεις, ενώ μαζί με το Yaris (3.341 ταξινομήσεις) αποτελούν ένα δυνατό δίδυμο. Τι είναι όμως αυτό που έχει κερδίσει το αγοραστικό κοινό και στο Yaris Cross;
Καταρχήν, στην Ελλάδα το όνομα «Yaris» είναι χρόνια πολύ δημοφιλές. Παράλληλα πολύ ψηλά σε ζήτηση από όλα τα SUV είναι τα μικρά SUV. Οπότε ο συνδυασμός «Yaris» και «SUV» ήρθε και έδεσε. Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί το υβριδικό σύνολο (δεν διατίθεται πλέον το 1.5 125 hp) και οι χαμηλές τιμές. Το ποσό των 23.230 ευρώ που στοιχίζει το αρχικό Yaris Cross Active 1.5 Hybrid βρίσκεται στα ίδια επίπεδα ή και χαμηλότερα από άλλων ανταγωνιστικών SUV με κινητήρες αμιγώς βενζίνης ή mild hybrid.
Πολύ σημαντικό του πλεονέκτημα, είναι ότι τo Full Hybrid μηχανικό σύνολο με την συνδυαστική ισχύ των 116 ίππων είναι εξαιρετικά οικονομικό σε κατανάλωση βενζίνης. Σε μεικτές συνθήκες καίει χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια 5,5 λτ./100 χλμ., ενώ στην πόλη πέφτει κατά 1 λίτρο, γιατί αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας την εκκίνηση και τις χαμηλές ταχύτητες. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποτελείται από το βενζινοκινητήρα των 1.5 λτ. ισχύος 92 ίππων και 120 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 80 ίππων και 141 Nm ροπής. Αυτό αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V, η οποία φορτίζει όταν ο οδηγός πατάει φρένο ή σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, είτε με τη βοήθεια του βενζινοκινητήρα. Η εμπλοκή του θερμικού μοτέρ γίνεται πάντα με ομαλό τρόπο, ενώ η παρουσία του γίνεται αισθητή όταν ζητηθεί έντονη επιτάχυνση ή στην περίπτωση που χρειαστεί φόρτιση η μπαταρία. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα.
Στην οδήγηση το Yaris Cross Hybrid είναι ξεκούραστο λόγω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων e-CVT, της υπερυψωμένης θέσης οδήγησης και της αθόρυβης λειτουργίας που εξασφαλίζει ο ηλεκτροκινητήρας. Οι μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 4.180 χιλιοστά) ευνοούν σημαντικά την ευελιξία και το παρκάρισμα. Οι αναρτήσεις με τη σφιχτή ρύθμιση δεν ενοχλούν ιδιαίτερα όταν έρχονται αντιμέτωπες με διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ωστόσο δεν είναι και το πιο άνετο μικρό SUV. Από την άλλη πλευρά και σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο εξασφαλίζουν σίγουρο πάτημα, τόσο στους αυτοκινητόδρομους σε γρήγορους ρυθμούς, όσο και σε στροφές.
Εξωτερικά το Yaris Cross διαφέρει τελείως από το αδελφό Yaris, όμως το εσωτερικό είναι παρόμοιο. Οι διαφορές εστιάζονται στον πίνακα οργάνων και στις επενδύσεις. Τα υλικά είναι ίδια και ικανοποιητικά, ενώ το περισσότερο εσωτερικό ύψος βελτίωσε τους χώρους και το μακρύτερο αμάξωμα μεγάλωσε το χώρο αποσκευών στα 397 λίτρα. Αναφορικά με τον εξοπλισμό εμφανίζει πληρότητα από την πρώτη κιόλας έκδοση Active των 23.230 ευρώ. Διαθέτει: 8 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα και διατήρηση λωρίδας, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες φωτός και βροχής και κάμερα οπισθοπορείας.