Ένα από τα πολυτιμότερα αγαθά και τα μεγαλύτερα έξοδα της καθημερινότητας χιλιάδων οδηγών και νοικοκυριών αποτελεί η βενζίνη, από την στιγμή που η μέση πανελλαδική της τιμή έχει ξεπεράσει τα 2,1 ευρώ το λίτρο. Εύλογα αποτελεί το πρώτο στοιχείο που δίνει ιδιαίτερη έμφαση όποιος κάνει έρευνα αγοράς ενός καινούργιου αυτοκινήτου, αφού ανεβάζει πολύ τον προϋπολογισμό. Ένα μέσο αυτοκίνητο που καίει κοντά στα 8 λτ./100 χλμ. βενζίνη και ειδικά στην πόλη όπου διανύονται τα περισσότερα χιλιόμετρα, στοιχίζει πάνω από 16€/100 χλμ.
Παρόλα αυτά, ένα νέο μοντέλο και μάλιστα μικρομεσαίο SUV που έχει χαμηλές απαιτήσεις σε βενζίνη και κατά επέκταση μειώνει τη δαπάνη, είναι το νεοαφιχθέν, Kia Niro HEV. Σε μεικτή διαδρομή και νορμάλ οδήγηση, η ζήτηση σε καύσιμο διαμορφώνεται άκοπα στα 5,3 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε αστικές συνθήκες μπορεί να πέσει κατά 1 λίτρο ακόμα. Κάτι που σημαίνει ότι η κατανάλωση μειώνεται κοντά στα 4,5 λτ./100 χλμ., με το κόστος να είναι κάτω των 10€/100 χλμ. Εάν παράλληλα ο οδηγός εκμεταλλευτεί στο μέγιστο δυνατό την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, τότε το συνολικό όφελος είναι ακόμα μεγαλύτερο. Μέχρι τα 60-70 χλμ./ώρα, και αναλόγως φορτίου γκαζιού – ενέργειας μπαταρίας, μπορεί να κινείται μόνο με το ρεύμα, εμπλέκοντας το βενζινοκινητήρα κατά βούληση. Συν του ότι με εκπομπές CO2 μεταξύ 100-107 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Το Full Hybrid σύνολο του νέου Kia Niro HEV αποτελείται από τον 1.6 GDI βενζινοκινητήρα των 105 ίππων και 147 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 43,5 ίππων και 170 Nm ροπής. Συνδυαστικά φτάνει τους 141 ίππους και τα 265 Nm. Θετικό γνώρισμα αποτελεί και η μετάδοση μέσω του 6τάχυτου αυτόματου διπλού συμπλέκτη, αντί της πεπατημένης που θέλει CVT σε ανάλογες εφαρμογές. Από πλευράς επιδόσεων, το Niro HEV φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 165 χλμ./ώρα. Επιπλέον, ο χρήσης έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα Eco και Sport, τα οποία κάνουν εξαιρετικά ό,τι αναφέρουν.
Το νέο Niro με το ευφάνταστο και ξεχωριστής σχεδίασης αμάξωμα των 4.420 χλστ. μήκους αξιοποιεί στο έπακρο τις αρετές της τρίτης γενιάς πλατφόρμας «K», όπου ταιριάζουν η υψηλότερη ακαμψία με το χαμηλότερο βάρος στο πλαίσιο. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, φιλτράρουν αποτελεσματικά την πλειονότητα των ανωμαλιών των δρόμων. Η πολύ καλή άνεση που παρέχει εκτιμάται δεόντως και σε συνθήκες ταξιδιού. Παράλληλα είναι ευθύβολο στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων και στρίβει με σιγουριά σε επαρχιακούς «σφιχτούς» δρόμους.
Στα προτερήματα του αυτοκινήτου ανήκει και το άρτιο εσωτερικό του, όπου γίνεται αμέσως αισθητή η πολύ σοβαρή που έχουν κάνει οι τεχνικοί της Kia. Καταρχήν με μια ψηλάφηση του ταμπλό και των επιμέρους επιφανειών αντιλαμβάνεται άμεσα κανείς την προσοχή στην ποιότητα κατασκευής, τόσο σε υλικά, όσο σε συναρμογή και φινίρισμα. Την παράσταση κλέβει και το ενιαίο πάνελ πίνακα οργάνων και infotainment (από τη δεύτερη έκδοση Titanium και πάνω), με τις οθόνες των 10,25 ιντσών, όπως έχουμε δει και στο νέο Sportage. Γενναιόδωρο είναι το νέο Kia Niro και σε χώρους, τόσο για όλους τους επιβάτες ακόμα και για τους πιο ψηλούς, όσο και για τις αποσκευές (451 λίτρα).
Σχετικά με τις τιμές του, το νέο Kia Niro HEV ξεκινά από τις 33.490 ευρώ. Ποσό ανταγωνιστικό συγκρινόμενο με άλλων μικρομεσαίων full hybrid SUV αυτού του μεγέθους, σε συνάρτηση και με τον πλήρη στάνταρ εξοπλισμό. Από την πρώτη έκδοση Dynamic περιλαμβάνει 8 αερόσακους, αυτόματη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, οθόνη αφής 8 ιντσών, διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματη λειτουργία φώτων και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Πρόσθετη αξία δίνουν η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση και τα 5 χρόνια δωρεάν service.