Η σχεδίαση παίζει μεγάλο ρόλο σε όλα τα πράγματα, από τα πιο απλά έως τα πιο πολυσύνθετα. Πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο, το οποίο αποτελεί μια περιουσία ανεξαρτήτως χρημάτων, ενώ με αυτό κάθε οδηγός συμβιώνει για αρκετά χρόνια. Οπότε θέλει να έχει ξεχωριστή αισθητική, έτσι ώστε να του κεντρίζει πάντα το ενδιαφέρον, κάθε φορά που το βλέπει, αλλά και να διατηρεί ένα μοντέρνο προφίλ με το πέρασμα των ετών.
Όπως ισχύει για το νέο Hyundai Tucson, αφού μαγνητίζει αμέσως τα βλέμματα και εντυπωσιάζει με τον ευφάνταστο ντιζάιν του και την πληθωρικότητά του. Από όποια μεριά και να το δει κανείς είναι ιδιαίτερα μυώδες και αιχμηρό, χάρη στις σμιλεμένες επιφάνειές του. Το νέο Tucson είναι το πρώτο SUV της Hyundai που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Sensuous Sportiness και παραπέμπει σε «muscle car». Ανατρεπτικό είναι το εμπρός άκρο του με τολμηρά γεωμετρικά σχήματα, τις έντονες γωνίες και τα πρώτα στον κόσμο παραμετρικά κρυμμένα φώτα, ή «Parametric Hidden Lights».
Αυτά δεν γίνονται αντιληπτά εάν είναι σβηστά, όμως όταν ανάβουν, τα εξωτερικά, πλαϊνά τμήματα της μάσκας, μετατρέπονται σε φωτεινά σώματα σε σχήμα φτερού. Ασυνήθιστα είναι και τα πίσω φανάρια με τις κρυφές παραμετρικές λεπτομέρειες, ενώ ο κρυμμένος υαλοκαθαριστήρας κάτω από την αεροτομή της οροφής είναι ακόμα μια πρωτιά για τη Hyundai. Την επιβλητικότητά του ενισχύουν με τη σειρά τους και οι διαστάσεις, με μήκος 4.500 χλστ., πλάτος 1.865 χλστ., ύψος 1.650 χλστ. και μεταξόνιο 2.680 χλστ.
Επιφωνήματα ενθουσιασμού συγκεντρώνει και το εσωτερικό του νέου Tucson, όχι μόνο για τον σχεδιασμό, αλλά για την τεχνολογία, τους χώρους, την ποιότητα κατασκευής και την πολυτέλεια που αποπνέει. Πρόσθετα, ο πλήρης ενδείξεων ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών και η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών (8 ιντσών στις βασικές εκδόσεις) με τα πλήκτρα αφής στην κεντρική κονσόλα αποτελούν επιπλέον σημεία αναφοράς. Νέο στοιχείο αποτελεί η τεχνολογία Multi-Air Mode με τους κρυφούς και ορατούς αεραγωγούς. Η καμπίνα του Tucson διακρίνεται και για τους γενναιόδωρους χώρους. Στο πίσω κάθισμα ο χώρος για τα πόδια είναι υπεραρκετός ακόμα και για τους πιο ψηλούς, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 577 λίτρων χωράει πολλές βαλίτσες.
Πληρότητα εμφανίζει και σε εξοπλισμό. Από την πρώτη έκδοση 1.6 T-GDi 48V Hybrid 150 hp Exclusive των 27.590 ευρώ διαθέτει 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων, διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, φώτα LED, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.λπ. Όσοι θελήσουν την έκδοση των 180 ίππων, τότε με 29.190 ευρώ το αρχικό Premium εφοδιάζεται επιπλέον με πλήρη φώτα LED πίσω, μοχλό ανάκλησης των πίσω καθισμάτων και ζάντες 18 ιντσών.
Εξετάζοντας τους κινητήρες, ο αρχικός 1.600άρης turbo με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm, επιταχύνει το Tucson στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δλ. και η τελική αγγίζει τα 189 χλμ./ώρα. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση και εκπομπές CO2 είναι 6,6 λτ./100 χλμ. και 150 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Το «180άρι» έχει και περισσότερη ροπή (265 Nm), επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ. και φτάνει τα 205 χλμ./ώρα τελικής, με ίδια εργοστασιακή κατανάλωση και ρύπους με το Tucson των 150 ίππων.
To νέο Tucson εντυπωσιάζει και με την οδική του συμπεριφορά. Το πρώτα στοιχεία που ενθουσιάζουν τον οδηγό είναι η υψηλή άνεση που παρέχουν οι ανεξάρτητες αναρτήσεις, όπως και ο αρχοντικός τρόπος που κινείται, μαζί με τη σιγουριά που αποπνέει σε κάθε διαδρομή. Κύριο πεδίο δράσης του είναι τα ταξίδια στις εθνικές οδούς, όπου μεταφέρει ξεκούραστα στους επιβάτες του. Εξίσου σταθερό είναι και επαρχιακούς δρόμους με στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και οι τάσεις υποστροφής με πιεσμένο το γκάζι «σβήνουν» ομαλά από το ESP.