Η αγορά οποιουδήποτε καινούργιου αυτοκινήτου συνεπάγεται ένα σεβαστό ποσό χρημάτων, ανάλογα πάντα με τις οικονομικές δυνατότητες καθενός. Σε κάθε περίπτωση ο πελάτης θέλει να πιάσουν τόπο τα λεφτά του και να αποκτήσει εκείνο το μοντέλο, που θα του καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες του.
Η πλειοψηφία των ενδιαφερόμενων στρέφεται προς τα μικρότερα αυτοκίνητα, όπως είναι τα πολύ δημοφιλή B-SUV. Πληροφοριακά, στην Ελλάδα το πρώτο 6μηνο του 2022 έχουν αποσπάσει το 25,42% του συνολικού μεριδίου της αγοράς, με 13.928 ταξινομήσεις. Ανάμεσα στο πλήθος των μικρών SUV, ξεχωρίζει μια άκρως συμφέρουσα πρόταση, με πολλά πλεονεκτήματα και σε πολύ συμφέρουσες τιμές.
Το «προνομιούχο» αυτό μοντέλο είναι το κομψό, κόμπακτ SUV Hyundai Bayon. Οι τιμές του ξεκινούν από 16.940 ευρώ για την αρχική έκδοση 1.2 λτ. 84 hp Exclusive, από την οποία δεν λείπει κάτι το ουσιαστικό. Όσοι όμως θέλουν ακόμα περισσότερα, χωρίς να ξεφεύγουν πολύ από τον προϋπολογισμό τους, τότε το Bayon 1.0 T-GDi 100 hp Premium με 19.140 ευρώ αποτελεί ιδανική λύση.
Καταρχήν, η πληρότητα του εξοπλισμού προκαλεί… ίλιγγο. Ξεκινάμε με 6 αερόσακους, τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, διατήρησης λωρίδας, αναγνώρισης οδικών σημάτων και αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων. Συνεχίζουμε με αυτόματο κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, συναγερμό, φώτα ημέρας και θέσης LED, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ατμοσφαιρικό φωτισμό, σκούρα κρύσταλλα και μεταλλικά πεντάλ. Κλείνουμε με κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Μαζί με όλα αυτά ο κάτοχος παίρνει 5 έτη εργοστασιακής εγγύησης απεριορίστων χιλιομέτρων, 5 χρόνια δωρεάν τεχνικό έλεγχο και 5ετή οδική βοήθεια.
Στα πολύ θετικά γνωρίσματα του, είναι και ο αποδοτικός 3κύλινδρος 1.000άρης turbo κινητήρας. Με 100 ίππους και 172 Nm ροπής, κινεί με άνεση το αμάξωμα των 4.180 χλστ. μήκους και βάρους 1.095 κιλών. Σύμφωνα με τη Hyundai, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,7 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 183 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση δοκιμής στα 7,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 122 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Στην πράξη, ο 1.0 T-GDi διακρίνεται για τη ραφιναρισμένη του λειτουργία, την ελαστικότητά του από τις χαμηλές στροφές και τον πολύ καλό συνδυασμό με τον εύχρηστο επιλογέα των 6 ταχυτήτων.
Παρά το οικογενειακό κατά βάση προφίλ του, το Bayon παρουσιάζεται ευχάριστο στην οδήγηση και με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς. Στις ευθείες και καμπές των εθνικών οδών πατάει με σιγουριά και ασφάλεια σε σβέλτες ταχύτητες, τις οποίες φτάνει και διατηρεί χωρίς δυσκολία. Επίσης, ταξιδεύει ήσυχα και ξεκούραστα. Στις στροφές δεν θα αρνηθεί να ανταποκριθεί στις ορέξεις ενός πιο «ανήσυχου» οδηγού, χάρη στο κατάλληλο ταίριασμα του στιβαρού πλαισίου και των σχετικά σφιχτών αναρτήσεων.
Τα καλά νέα συνεχίζονται και στο σύγχρονο, πρακτικό και στιβαρό εσωτερικό. Το Bayon είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς καμία παραχώρηση τέσσερα ενήλικα άτομα, μαζί με τις αποσκευές τους (411 λτ.). Εξαιρετικά πρακτική είναι η δυνατότητα αποθήκευσης της εταζέρας στην πλάτη του πίσω καθίσματος, μαζί με τον επιπλέον χώρο που υπάρχει κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ για μικροπράγματα.