Το ποσό των 20.000 ευρώ είναι για αρκετούς αγοραστές «ταβάνι» και αναζητούν ένα αυτοκίνητο που θα τους καλύπτει σε πολλούς τομείς. Ωστόσο, δεν χρειάζεται να εξαντλήσει κανείς όλα αυτά τα χρήματα, αφού με λιγότερα υπάρχουν μοντέλα που τα παρέχουν όλα, ακόμα και SUV.
Μια τέτοια ολοκληρωμένη και συμφέρουσα πρόταση καινούργιου SUV, είναι το Kia Stonic. Οι τιμές του στην αρχική έκδοση 1.2 84 PS GL Inmotion ξεκινούν από 15.990 ευρώ, ωστόσο όσοι θέλουν περισσότερα σε εξοπλισμό και δύναμη κινητήρα θα ικανοποιηθούν πλήρως με το 1.0 T-GDi 100 PS GL Inmotion, στις 18.490 ευρώ. Ας δούμε αρχικά τι στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, οθόνη 8 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, κεντρικό υποβραχιόνιο, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, φώτα LED και κάμερα οπισθοπορείας. Σημαντικές after sales παροχές είναι η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση της Kia και τα 5 χρόνια δωρεάν service.
Το μοντέρνο και δυναμικό σχεδιαστικά Kia Stonic των 4.140 χλστ. μήκους και βάρους 1.195 κιλών, κινεί το γνωστό και αποδοτικό 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο των 998 κ.εκ. Με την ισχύ των 100 ίππων και 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ. επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 183 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Kia, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,4-5,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 122-133 γρ./χλμ. Στην πράξη ο 1.0 T-GDi διακρίνεται για το θετικό του τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και την απουσία κραδασμών ή ενοχλητικών δονήσεων και θορύβων στο εσωτερικό. Πολύ καλή είναι και η συνεργασία με το σωστής κλιμάκωσης 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.).
Ευχάριστο δεν είναι μόνο να βλέπεις το Stonic, αλλά και να το οδηγείς. Γεγονός που ενισχύεται από τον πολύ καλό συνδυασμό του κινητήρα με τις σχετικά σφιχτές αναρτήσεις και τις μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις. Στην πόλη είναι ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς, ενώ η υπερυψωμένη θέση οδήγησης ευνοεί την ορατότητα. Η παρεχόμενη άνεση ικανοποιεί, αν και ορισμένοι πιθανώς να ήθελαν πιο αποτελεσματικό φιλτράρισμα των μυρίων ανωμαλιών του οδοστρώματος. Από την άλλη πλευρά οι αναρτήσεις χαρίζουν στο αυτοκίνητο σταθερότητα σε κάθε διαδρομή, τόσο σε ευθείες όσο και σε στροφές, όπου το άμεσο τιμόνι με τις 2,5 στροφές από άκρη σε άκρη, είναι σύμμαχος του οδηγού.
Στο εσωτερικό του Stonic έχει δοθεί έμφαση στην εργονομία και την πρακτικότητα. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τις θέσεις και λειτουργίες των επιμέρους χειριστηρίων. Επίσης, έχει στη διάθεσή του αρκετές θήκες στην κονσόλα, ανάμεσα από τα καθίσματα και στις πόρτες. Από πλευράς κατασκευής τα σκληρά πλαστικά είναι στιβαρά σε συναρμογή, ενώ η ασημί επένδυση στο ταμπλό το αναβαθμίζει. Επιπλέον, η καμπίνα του Stonic είναι σε θέση να φιλοξενήσει δίχως παραχωρήσεις τέσσερις ενήλικους επιβάτες και προσφέρει ένα αρκετά ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ 352 λίτρων με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.