Από τον κατασκευαστή που δημιούργησε τα υβριδικά αυτοκίνητα και στην ουσία προφήτευσε τα σημερινά δεδομένα, κοντά 30 χρόνια πριν, δεν περιμένεις τίποτα λιγότερο από σεμινάρια οικονομίας. Σε ρόλο πρύτανη η Toyota και σε εκείνον του καθηγητή, το C-HR.
To urban SUV από το Αΐτσι δεν είναι απλά μια ξεχωριστή σχεδιαστικά πρόταση στην κατηγορία, που συνδυάζει χαρακτήρα με χαμηλή κατανάλωση και καλή τιμή. Μιλάμε για το φθηνότερο full hybrid SUV της ελληνικής αγοράς, καθώς στις 25.140 ευρώ που τιμάται η βασική έκδοση C-Enter δεν βρίσκεις παρά mild hybrid προτάσεις από τον ανταγωνισμό. Ο εξοπλισμός δεν έχει να ζητήσει κάτι παραπάνω, προσφέροντας στάνταρ 7 αερόσακους, τα συστήματα αποφυγής πρόσκρουσης, ελέγχου διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, Adaptive Cruise Control, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου.
Πέρα από το μοντέρνο και δυναμικό σχεδιασμό, που λειτουργεί ως «κράχτης», το C-HR διακρίνεται επίσης στην ουσία. Η οποία σε ένα υβριδικό όχημα, είναι η αποδοτικότητα και η χαμηλή κατανάλωση. Και το σύνολο του compact Toyota διαπρέπει σε αμφότερους τους τομείς. Ο βενζινοκινητήρας των 1.8 λίτρων λειτουργεί σε κύκλο Attkinson, παράγοντας 98 ίππους και 142 Nm ροπής. Το ηλεκτρικό μοτέρ, με τη σειρά του, συνδράμει 72 ίππων και 163 Nm ροπής για μια συνδυαστική απόδοση 122 ίππων, που είναι ικανή για επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δλ. και πραγματική μέση κατανάλωση 5,8 λίτρων/100 χλμ. Στην πόλη, δε, όπου μεγάλο μέρος των μετακινήσεων γίνεται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, το trip μπορεί να εμφανίσει μέχρι 2 λίτρα/100 χλμ. λιγότερα!
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 207,2V φορτίζει πρωτίστως μέσω της ανάκτησης ενέργειας, κατά το φρενάρισμα και ρολάρισμα του αυτοκινήτου, αλλά όταν χρειαστεί επεμβαίνει και το θερμικό μοτέρ. Το e-CVT κιβώτιο φροντίζει για τη μεταφορά της ισχύος στους εμπρός τροχούς, στοχεύοντας κυρίως στην ευκολία οδήγησης παρά τα σπορ χαρακτηριστικά. Παρόλα αυτά όταν ο οδηγός θελήσει, το στήσιμο του C-HR θα ανταποκριθεί με ευχαρίστηση. Πατάει πολύ καλά σε κάθε διαδρομή και εμπνέει ασφάλεια, χάρη στο συνδυασμό του πολύ καλής ακαμψίας πλαισίου με την σχετικά σφιχτή ανάρτηση. Η τελευταία είναι ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω) και παρέχει παράλληλα καλή άνεση και ποιότητα κύλισης.
Στα πρακτικά ζητήματα η καμπίνα των επιβατών θα φιλοξενήσει 4 ενήλικες, σε ένα ποιοτικό και μίνιμαλ σχεδιαστικά διάκοσμο. Το ταμπλό στο μεγαλύτερο μέρος του καλύπτεται από μαλακό υλικό, όπως και ένα τμήμα των εμπρός θυρών. Επιπλέον, οι ραφές στο άνω τμήμα τη επένδυσης και τα διακοσμητικά μαύρης λάκας πιάνου, δίνουν τον απαραίτητο τόνο πολυτέλειας. Μοναδικές παραφωνίες τα πολύ μικρά παράθυρα στις πίσω πόρτες, που δημιουργούν μια ελαφριά αίσθηση κλειστοφοβίας, αλλά και το (αναμενόμενα λόγω μπαταρίας) μέτριο πορτμπαγκάζ των 377 λίτρων.