Η επιλογή ενός αυτοκινήτου σίγουρα θέλει αρκετή σκέψη και αποτελεί μια εξίσωση όπου συνδέονται μεταξύ τους πολλά γνωστά και άγνωστα στοιχεία. Στη λύση θα πρέπει να ληφθούν υπόψη αρκετοί παράγοντες, προκειμένου η αγορά να είναι η καλύτερη δυνατή. Καταρχήν στο «πρόβλημα» θα πρέπει να μπουν αρχικά βασικά δεδομένα, όπως είναι η κατηγορία και η τιμή.
Παίρνουμε ως βάση τα SUV και ειδικότερα τα μικρά SUV, δεδομένου ότι πρόκειται για μια πολύ δημοφιλής «κλάση». Επίσης ένα βατό ποσό είναι η περιοχή των 20.000 ευρώ, αρκεί το μοντέλο να μην κάνει «εκπτώσεις» στον εξοπλισμό του -και όχι μόνο. Με αυτά τα δεδομένα και ψάχνοντας στους τιμοκαταλόγους των εταιρειών, βλέπουμε ότι το πολύ μοντέρνο Hyundai Kona καλύπτει πλήρως όλα τα ζητούμενα.
Στην αρχική του έκδοση 1.0 T-GDi 120 PS Exclusive στοιχίζει από 19.390 ευρώ. Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν 6 αερόσακοι, τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, air condition, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων, αυτόματη λειτουργία φώτων, και ζάντες αλουμινίου. Στη δεύτερη έκδοση Premium η τιμή του παραμένει προσιτή στις 20.790 ευρώ, με επιπλέον τα εξής: Αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρα βροχής, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη καθίσματος οδηγού, ατμοσφαιρικό φωτισμό, θήκες στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, αλεξήλια με φωτισμό και δίχτυ συγκράτησης αποσκευών.
Το εσωτερικό του Kona είναι πιο ήπιων τόνων σχεδιαστικά, σε σχέση με το αμάξωμα, αφού οι σχεδιαστές θέλησαν να δώσουν προτεραιότητα στην εργονομία. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά στο σύνολό τους και η συναρμογή τους είναι προσεγμένη και πολύ γεροδεμένη. Ο οδηγός θα εξοικειωθεί γρήγορα με τα διάφορα χειριστήρια, όπως και με την οθόνη αφής που βρίσκεται σε σωστό ύψος. Άνω του μέσου όρου είναι η ευρυχωρία της καμπίνας, ενώ όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 374 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.359 λίτρα.
Μία ακόμα ευχάριστη έκπληξη αφορά τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα των 998 κ.εκ. Αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 172 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Τραβάει πολύ καλά από τις χαμηλές κιόλας στροφές, δίχως εξάρσεις ή μεταπτώσεις στην απόδοσή του, χαρίζοντας σβέλτες επιδόσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ. και τελική ταχύτητα 181 χλμ./ώρα. Οι εκπομπές CO2 είναι 128-138 γρ./χλμ. και η πραγματική μέση κατανάλωσή του βρίσκεται στα 7,2 λίτρα/100 χλμ.
Ο οδηγός του Kona αντιλαμβάνεται και εκτιμά δεόντως το γεγονός ότι είναι ένα εύκολο στους χειρισμούς αυτοκίνητο και ευχάριστο. Οι αναρτήσεις με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση φιλτράρουν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η ποιότητα κύλισης ξεχωρίζει ευχάριστα. Εκτός αστικού περιβάλλοντος και σε πιο σβέλτους ρυθμούς, ο έλεγχος των αντιδράσεων του αμαξώματος είναι αρκετά άμεσος και οι κλίσεις του περιορισμένες, εμπνέοντας σιγουριά στον οδηγό. Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλή αίσθηση κατά το κούμπωμα. Τέλος, τα φρένα είναι δυνατά και με προοδευτική διαδρομή στο πεντάλ.