Όλοι γνωρίζουν ότι τα αυτοκίνητα έχουν ακριβύνει τον τελευταίο καιρό, με κάποια να έχουν «τσιμπήσει» μια μικρή και λογική αύξηση και άλλα να έχουν ανέβει πολύ, με αποτέλεσμα να μην τα φτάνει το αγοραστικό κοινό. Για να πάρει κανείς σήμερα ένα μοντέλο από την πολύ δημοφιλή κατηγορία των B-SUV, θα πρέπει να έχει διαθέσιμο ένα ποσό της τάξεως των περίπου 20.000 ευρώ. Ωστόσο με πολύ λιγότερα χρήματα μπορεί να τον εξυπηρετήσει σε μεγάλο βαθμό το μικρότερο SUV της Hyundai, το Bayon.
Φουλ εξοπλισμένο από τη βάση
Με τιμή που ξεκινά από τις 16.290 ευρώ (με την έκπτωση των 500 ευρώ) είναι πιο συμφέρον ακόμα και από πολλά μικρά χάτσμπακ. Μάλιστα από την πρώτη έκδοση 1.2 84hp Exclusive, εξοπλίζεται με 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, σύστημα διατήρησης της λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων και αναγνώριση οδικών σημάτων ταχύτητας. Στάνταρ είναι ακόμα όλα τα ηλεκτρικά «καλούδια», air condition, δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων, φώτα ημέρας και θέσεως LED, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματα φώτα, οθόνη αφής 8 ιντσών και κάμερα οπισθοπορείας. Κοινώς δεν του λείπει τίποτα, ενώ δεν υπάρχει άλλο SUV που να το φτάνει σε αυτά τα λεφτά.
Άνετο στο δρόμο και με χαμηλή κατανάλωση
Στην οδήγηση το Hyundai Bayon είναι ξεκούραστο και ευχάριστο, χάρη στο συνδυασμό των μαζεμένων διαστάσεων, του στιβαρού πλαισίου και των κατάλληλα ρυθμισμένων αναρτήσεων. Οι τελευταίες εξασφαλίζουν συμπαγή αίσθηση, χαμηλό θόρυβο κύλισης και πολύ καλό πάτημα, τόσο στις ευθείες των εθνικών οδών, όσο και σε πιο απαιτητικές επαρχιακές διαδρομές με στροφές.
Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί και ο ατμοσφαιρικός 1.200άρης τετρακύλινδρος κινητήρας των 84 ίππων και 118 Nm ροπής. Σίγουρα δεν έχει τη δύναμη των turbo, όμως το κοντής κλιμάκωσης 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων συμβάλλει στη «ζωηράδα» του, στη θετική απόκριση από τις πολύ χαμηλές στροφές και στο να διατηρεί ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 165 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 124 γρ./χλμ. Όμως και στην πράξη ο 1.2 MPI είναι ολιγαρκής σε καύσιμο, αφού στη δοκιμή βρέθηκε στα 6,5 λτ./100 χλμ.
Χώροι μικρομεσαίου χάτσμπακ
To σχεδιαστικής φιλοσοφίας «Sensuous Sportiness» Bayon με το ξεχωριστής εμφάνισης αμάξωμα των 4.180 χλστ. μήκους, διακρίνεται και για το ευρύχωρο εσωτερικό του. Σε αυτό θα χωρέσουν δίχως καμία παραχώρηση τέσσερα ενήλικα άτομα, μαζί με τις αποσκευές τους, στο μεγάλο -για την κατηγορία- πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων. Πρόσθετα ο οδηγός του Bayon θα εκτιμήσει την πολύ καλή εργονομία και πρακτικότητα της καμπίνας, η οποία είναι πολύ καλά κατασκευασμένη και στιβαρά συναρμολογημένη.