Τα SUV και ειδικά τα μικρά είναι πρώτα στην προτίμηση των αγοραστών, αφού καλύπτουν πολλαπλές ανάγκες, τόσο τις καθημερινές ρουτίνας, όσο και ταξίδια φορτωμένα με τέσσερα άτομα και αποσκευές. Όπως ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα, έτσι και αυτά στην πλειοψηφία τους έχουν πάρει τον ανήφορο σε τιμές, ενώ τα πιο πολλά διατίθενται με κινητήρες βενζίνης ή υβριδικά συστήματα.
Τα ντίζελ έχουν λιγοστέψει σε μεγάλο βαθμό και όσα έχουν απομείνει στοιχίζουν όσο είχαν παλαιότερα τα μικρομεσαία SUV. Παρόλα αυτά υπάρχει η πιο οικονομική λύση της αγοράς σε τιμή αντίστοιχη ή και χαμηλότερη από B-SUV βενζίνης. Πρόκειται για το Fiat 500X 1.3 Multijet 95 hp, το οποίο σύμφωνα με τον πιο πρόσφατο τιμοκατάλογο της Fiat στοιχίζει από 22.900 ευρώ.
Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν 6 αερόσακοι, υποβοήθηση διατήρηση λωρίδας, οθόνη αφής 7 ιντσών, Apple Carplay/Android Auto – Smartphone Mirroring, air condition, προβολείς ομίχλης, τιμόνι με δερμάτινη επένδυση, χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω και ηλεκτρικοί καθρέπτες. Προαιρετικά διατίθενται τα πακέτα Tech, Style και Comfort στην τιμή των 1.294 ευρώ έκαστο, όπου ανάλογα περιλαμβάνονται διάφορα πρόσθετα στοιχεία υποβοήθησης του οδηγού και ανέσεων.
Την κίνησή του αναλαμβάνει το γνωστό και καταξιωμένο ντίζελ μηχανικό σύνολο των 1.248 κ.εκ. με απόδοση 95 ίππων. Ο κινητήρας επαρκεί και ικανοποιεί με το τράβηγμά του λόγω της ροπής των 200 Nm από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ η λειτουργία του είναι αρκετά πολιτισμένη με χαμηλό θόρυβο και ανεπαίσθητους κραδασμούς. Σύμφωνα με τη Fiat τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 14,5 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 121 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Όσον αφορά την κατανάλωση, σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται κοντά τα 6 λτ./100 χλμ. Με τρέχουσα μέση τιμή του ντίζελ στα 1,7€/λτ., το κόστος για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι σχεδόν 10 ευρώ.
Το στιλάτο και γεμάτο καμπύλες αμάξωμα του Fiat 500Χ εμφανίζει σχεδιαστικές ομοιότητες με το «500αράκι», αλλά είναι πολύ μεγαλύτερο και έχει μήκος 4.264 χλστ., πλάτος 1.796 χλστ., ύψος 1.595 χλστ. και μεταξόνιο 2.570 χλστ. Αντίστοιχα και στο εσωτερικό κυριαρχούν οι καμπύλες και τα κυκλικά σχήματα, συνθέτοντας ένα νεανικό στιλ. Σε επίπεδο ποιότητας, το μαλακό πλαστικό που καλύπτει το ταμπλό μαζί με τα όμορφα διακοσμητικά, χαρίζουν στην καμπίνα του 500X μια ευχάριστη όψη. Καλά τα πηγαίνει και στον τομέα των χώρων, μιας και τέσσερα ενήλικα άτομα θα βολευτούν χωρίς να στριμωχτούν. Για τις αποσκευές τα 350 λίτρα είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα, συν τις θήκες για μικροαντικείμενα κάτω από το δάπεδο.
Στο δρόμο, το Fiat 500X 1.3 MTJ προσφέρει ασφαλή οδική συμπεριφορά, χάρη στη σχετικά σφιχτή ρύθμιση των ανεξάρτητων αναρτήσεων με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – πίσω. Το αμάξωμα δεν εμφανίζει τάσεις πλεύσης στις ευθείες, αλλά ούτε και μεγάλες κλίσεις στις στροφές, όπου τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και η συμπεριφορά του είναι ουδέτερη και προβλέψιμη. Από την άλλη πλευρά η άνεση από την ανάρτηση δεν είναι η καλύτερη δυνατή, αφού εισέρχονται κραδασμοί στο εσωτερικό, όταν το αυτοκίνητο περνά από ανωμαλίες του οδοστρώματος.