Large σε όλα του C-SUV, αλλά φειδωλό στη βενζίνη

Από ένα καινούργιο αυτοκίνητο τα θέλει κανείς όλα πλουσιοπάροχα, εκτός από την κατανάλωση καυσίμου, η οποία θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν λιγότερη. Πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για SUV, δεδομένου ότι στοιχίζει περισσότερα λεφτά από ένα αντίστοιχης κατηγορίας χάτσμπακ, συν του ότι καίει παραπάνω.

Ένα νέο SUV που είναι large σε όλα του, εκτός από τις απαιτήσεις του κινητήρα του σε βενζίνη, είναι το νέο φουλ υβριδικό Kia Niro HEV. Σε πραγματικές συνθήκες κίνησης στην πόλη καίει μόλις 4,5 λτ./100 χλμ., γιατί αναλόγως φορτίου γκαζιού και ενέργειας μπαταρίας, το Niro HEV μπορεί να κινείται μόνο με το ρεύμα, εμπλέκοντας το βενζινοκινητήρα κατά βούληση. Εξάλλου η μπαταρία χωρητικότητας 1,32 kWh φορτίζει αυτόματα κατά την επιβράδυνση, το ρολάρισμα και με τη βοήθεια του βενζινοκινητήρα. Σε μεικτές συνθήκες η κατανάλωση παραμένει και πάλι χαμηλή στα 5,3 λτ./100 χλμ., προσφέροντας μεγάλη οικονομία στον οδηγό του. Συν του ότι με εκπομπές CO2 από 100 γρ./χλμ., το Niro HEV απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο της Αθήνας.

Το υβριδικό σύνολο του μικρομεσαίου SUV της Kia αποδίδει συνδυαστικά 141 ίππους και 265 Nm ροπής. Αποτελείται από ένα τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.6 λτ. με ισχύ 105 ίππων και 147 Nm ροπής και ένα ηλεκτροκινητήρα 43,5 ίππων και 170 Nm ροπής. Πολύ καλό είναι το ταίριασμα και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 ταχυτήτων, αντί του CVT που συνηθίζεται και συνοδεύεται από βουητά και δισταγμούς. Εκτός από μεγάλη οικονομία σε βενζίνη, το full hybrid σύνολο εξασφαλίζει γρήγορες επιδόσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. και 80-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. Η τελική ταχύτητα σταματά στα 165 χλμ./ώρα, ενώ μέχρι τα 120 χλμ./ώρα μπορεί να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση.

Στα πολύ βασικά θετικά γνωρίσματα του Kia Niro ανήκει και η άνεση που παρέχει στην οδήγηση, χάρις στον επιτυχημένο συνδυασμό της ηλεκτρικής κίνησης, του 6DCT και της ποιοτικής λειτουργίας των ανεξάρτητων αναρτήσεων. Τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω αμβλύνουν με αποτελεσματικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ ταυτόχρονα κοντρολάρουν με επιτυχία τις κινήσεις του αμαξώματος. Το Kia Niro HEV μετρά σε μήκος 4.420 χλστ., πλάτος 1.825 χλστ., ύψος 1545 χλστ., μεταξόνιο 2.720 χλστ. και απόσταση από το έδαφος 160 χλστ.

Το νέο Kia Niro με τον πολύ ξεχωριστό σχεδιασμό εξωτερικά, διαθέτει ένα μοντέρνο και πλουσιοπάροχο εσωτερικό. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ προσεγμένη και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό, τόσο στα τμήματα από μαλακό πλαστικό, όσο και τα σκληρότερα, τα οποία στο σύνολό τους είναι πολύ καλά «δεμένα». Τεχνολογικό highlight αποτελεί το ενιαίο οριζόντιο πάνελ που ενσωματώνει τον πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και infotainment των 10,25 ιντσών (από τη δεύτερη έκδοση Titanium και άνω). Γενναιόδωρο είναι το Kia Niro HEV και σε χώρους, μιας και στο πίσω κάθισμα θα κάτσουν άνετα και οι πιο ψηλοί, αφού διαθέτει αρκετό αέρα για τα πόδια. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών των 451 λίτρων.

Το νέο Niro HEV πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από τις 33.690 ευρώ, συνοδευόμενο με 7ετή εργοστασιακή εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν service. Στο βασικό του εξοπλισμό ανήκουν μεταξύ άλλων: 8 αερόσακοι, αυτόματη έκτακτη πέδηση, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματα μεσαία και μεγάλα φώτα, οθόνη αφής 8 ιντσών, διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου.

Get it on Google Play Download on the App Store