Οι απανωτές ανατιμήσεις τα τελευταία χρόνια έχουν οδηγήσει τις τιμές όλων των αγαθών στα ύψη, από τα πιο απλά και καθημερινά είδη πρώτης ανάγκης, έως και τα μεγαλύτερα και ακριβότερα προϊόντα, όπως είναι τα αυτοκίνητα. Κάποια έχουν ακριβύνει αισθητά μέσα σε ένα έτος, ενώ κάποια άλλα -ελάχιστα- διατηρούν τις προσιτές τους τιμές.
Το οικονομικότερο σε τιμή SUV της αγοράς
Το Kia Stonic αποτελεί μια τέτοια περίπτωση καινούργιου αυτοκινήτου, αφού από τον περσινό Φεβρουάριο μέχρι σήμερα οι τιμές του έχουν παραμείνει στα ίδια επίπεδα. Η αύξηση των μόλις 200 ευρώ που έχει δεχτεί είναι ουσιαστικά αμελητέα, ειδικά εάν τη συγκρίνουμε με άλλα αμάξια που έχουν ακριβύνει πολλές εκατοντάδες ευρώ. Με αρχική τιμή από 18.540 ευρώ, το Kia Stonic παραμένει το πιο προσιτό μικρό SUV στην Ελλάδα. Παράλληλα ο κάτοχός του απολαμβάνει μοναδικά after sales προνόμια που εξασφαλίζουν σημαντικό έμμεσο όφελος, όπως είναι τα 5 χρόνια δωρεάν service και η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση.
Στις 18.540 ευρώ διατίθεται το Stonic 1.2 84 PS GL Inmotion, το οποίο στοιχίζει λιγότερα λεφτά ακόμα και σε σύγκριση με supermini μοντέλα. Γεγονός που το κάνει ακόμα πιο ελκυστικό και συμφέρον ως αγορά. Στον εξοπλισμό του ανήκουν 6 αερόσακοι, infotainment με 8άρα οθόνη, χειριστήρια στο τιμόνι, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, air condition, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος και ράγες οροφής. Όσον αφορά τον 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό 1.200άρη βενζινοκινητήρα με την ισχύ των 84 ίππων και 118 Nm ροπής είναι επαρκέστατος για την πόλη (0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ.)
Με 1.500 ευρώ παραπάνω, προσφέρεται το Stonic στην ίδια έκδοση εξοπλισμού, αλλά με τον πιο δυνατό 1.000άρη turbo κινητήρα, για περισσότερη άνεση ειδικά στο ταξίδι. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τα 100 άλογα και τα 172 Nm ροπής παρέχει σαφώς πιο γρήγορες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ.), όμως η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι ελάχιστα πιο κάτω από το 1.200άρι μοτέρ (βλ. παρακάτω τεχνικά χαρακτηριστικά).
Οι πελάτες που θέλουν πιο πολύ εξοπλισμό αλλά χωρίς να ξεφύγουν πολύ από τον αρχικό τους προϋπολογισμό, θα κοιτάξουν το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού GL Optimum. Το πρόσθετο κόστος είναι 1.000 ευρώ και με τους δύο κινητήρες, που σημαίνει ότι το 1.2 84 PS ξεκινά από τις 19.540 ευρώ και το 1.0 T-GDI 100 PS από 21.040 ευρώ. Επιπλέον (του GL Inmotion) προστίθενται ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, φώτα LED, cruise control, πίσω θύρα USB, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων και κεντρικό υποβραχιόνιο.
Εύχρηστο και ευχάριστο
Ανεξαρτήτως έκδοσης και κινητήρα, το Stonic είναι ένα νεανικό SUV με σπορτίφ γνωρίσματα εξωτερικά και με λειτουργικό και στιβαρής κατασκευής εσωτερικό. Στην καμπίνα του θα χωρέσουν τέσσερα άτομα κανονικού αναστήματος χωρίς πρόβλημα, ενώ ικανοποιητικό είναι το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων. Ο οδηγός του Stonic θα νιώσει αμέσως ευχάριστα και στην οδήγηση, καθώς το αυτοκίνητο είναι πολύ εύκολο στους χειρισμούς και εργονομικό. Επίσης, η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με τα μικρά χάτσμπακ κάνει πιο εύκολη την είσοδο και έξοδο από το όχημα, βελτιώνει την ορατότητα και το αίσθημα της ασφάλειας. Εξάλλου το Stonic είναι και πολύ καλά «στημένο» στο δρόμο, συνδυάζοντας με ισορροπημένο τρόπο την άνεση με το κράτημα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Κινητήρας | 1.2 MPI | 1.0 Τ-GDI |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.197 | 999 |
Ταχύτητες | 5 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 84/6.000 | 100/4.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 118/4.200 | 172/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,5 | 10,7 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 165 | 183 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* | 5,5 | 5,4 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 125 | 122 |
*Εργοστασιακή |