Στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV οι επιλογές είναι πολλές και δεν αποκλείεται ο ενδιαφερόμενος θα έρθει σε σύγχυση. Όλοι θέλουν ένα μοντέλο με μοντέρνο σχεδιασμό, αποδοτικό κινητήρα, προσεγμένο σε κατασκευή, με φουλ εξοπλισμό και αρκετούς χώρους. Αν τα προαναφερθέντα διατίθενται σε λογική τιμή και συνοδεύονται από πολυετή εγγύηση, συν ισχυρή παράδοση στην αξιοπιστία, τότε πρόκειται για το τέλειο «πακέτο».
Τα παραπάνω ζητούμενα παρέχει πλουσιοπάροχα το ανανεωμένο Kia Stonic 1.0 T-GDi 100 PS, στην κορυφαία έκδοση GT-Line. Στην ανταγωνιστική τιμή των 20.290 ευρώ περιλαμβάνει μακροσκελή εξοπλισμό όπως:
- 6 αερόσακους
- Αυτόνομο φρενάρισμα
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- Φώτα LED
- Αυτόματη λειτουργία μεγάλων φώτων
- Όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες
- Αυτόματο κλιματισμό
- Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω
- Προβολείς ομίχλης
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Όσοι πάλι επιθυμούν Stonic 1.0 T-GDi με χαμηλότερη τιμή, αλλά και λιγότερο εξοπλισμό, τότε θα επιλέξουν τις εκδόσεις GL Inmotion (17.490 ευρώ) ή GL Optimum (18.490 ευρώ). Σημαντικές δωρεάν after sales υπηρεσίες αποτελούν ακόμα τα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και τα 5 χρόνια δωρεάν service.
Σπορτίφ και καλοφτιαγμένο
Το Stonic GT-Line ξεχωρίζει εξωτερικά και στο εσωτερικό από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, για την πιο σπορτίφ εικόνα του. Στο αμάξωμα τη διαφορά κάνουν ο εμπρός προφυλακτήρας με τους 3 αεραγωγούς και το χρωμιωμένο το κάτω μέρος, τα Full LED φώτα, οι ενσωματωμένοι προβολείς ομίχλης, οι δύο απολήξεις εξατμίσεων, ο χρωμιωμένος διαχύτης και οι 17άρες ζάντες με ελαστικά διαστάσεων 205/55.
Στην καμπίνα του διακρίνονται αμέσως οι επενδύσεις των καθισμάτων από συνθετικό δέρμα και ύφασμα, το σπορ δερμάτινο τιμόνι με λογότυπο GT-Line, το διακοσμητικό πάνελ στο ταμπλό τύπου ανθρακονήματος και τα σπορ μεταλλικά πεντάλ. Παράλληλα, το μοντέρνο εσωτερικό του Stonic κερδίζει τις εντυπώσεις με τη στιβαρή συναρμογή των σκληρών πλαστικών του και την πολύ καλή εργονομία. Από πλευράς χώρων, μια τετραμελής οικογένεια θα φιλοξενηθεί δίχως παραχωρήσεις, έχοντας στη διάθεσή της ένα αρκετά ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ 352 λίτρων.
Ζωηρός κινητήρας και ευχάριστο στην οδήγηση
Στο δρόμο το Stonic ταιριάζει με επιτυχία την ευελιξία στην πόλη όπου θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα, με την ασφάλεια στο ταξίδι. Καταρχήν, ο 3κύλινδρος 1.000άρης turbo κινητήρας των 100 ίππων και 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ., είναι κατάλληλος για το αμάξωμα των 1.195 κιλών και 4.140 χλστ. μήκους. Το γνωστό και αποδοτικό μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία, είναι γεμάτο δύναμη, ελαστικό και χαρίζει σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ.). Παράλληλα έχει χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο (5,4-5,9 λτ./100 χλμ.) και εκπέμπει 122-133 γρ./χλμ. CO2, σύμφωνα με την εταιρεία.
Τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του Stonic GT-Line επισφραγίζει και η ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά. Θα περίμενε κανείς ότι η ανάρτηση θα έχει πιο σκληρή ρύθμιση, λόγω της σπορτίφ έκδοσης. Αντιθέτως όμως, το αυτοκίνητο είναι πολύ σωστά στημένο, συνδυάζοντας πολύ καλή απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος με και σίγουρο και ασφαλές πάτημα. Το B-SUV της Kia «καταπίνει» εύκολα χιλιόμετρα στην εθνική οδό, ενώ είναι σε θέση να ικανοποιήσει και τις ορέξεις ενός πιο σβέλτου οδηγού σε μια στριφτερή διαδρομή.