Οι τιμές των καυσίμων, αλλά και η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου, βρίσκονται στο επίκεντρο των τετράτροχων -κι όχι μόνο- συζητήσεων, καθώς κάθε λίτρο (και ευρώ) μετράει. Τα υβριδικά έρχονται αυτομάτως σε πρώτο πλάνο, καθώς καταφέρνουν να συνδυάζουν χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο και ανύπαρκτες σε τέλη κυκλοφορίας, αποτελώντας βάλσαμο για την τσέπη του καταναλωτή. Μια από τις καλύτερες επιλογές, ανεξαρτήτου κατηγορίας, είναι το Hyundai Kona Hybrid.
Η φουλ υβριδική έκδοση του υπερ-επιτυχημένου crossover συνδυάζει όλες τις χάρες του Kona (σχεδίαση, χαρακτήρα, χώρους, οδική συμπεριφορά κλπ), με ελάχιστη κατανάλωση και πάμπλουτο εξοπλισμό, από τη βασική κιόλας έκδοση. Με 25.940 ευρώ για το Kona Hybrid Premium αγοράζεις 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση,
διατήρηση λωρίδας, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών και κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό και φώτα, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, δερμάτινη επένδυση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων, LED ημέρας και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Βασικό σημείο αναφοράς του Kona Hybrid είναι το υβριδικό σύνολο, με τη συνδυαστική απόδοση των 141 ίππων και 265 Nm ροπής. Ένας ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων παράγει 105 ίππους και 147 Nm ροπής, δεχόμενος την αρωγή ενός ηλεκτρικού μοτέρ 43,5 ίππων και 170 Nm ροπής. Η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (και όχι CVT ως συνήθως) 6 ταχυτήτων, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία χωρητικότητας 1,56 kWh.
Το πάντρεμα με το 6DCT είναι ιδανικό, αφού δεν υφίστανται μονότονα βουητά, ούτε δισταγμοί, ούτε γενικότερα κάποια παράταιρη αίσθηση και οι αλλαγές γίνονται γρήγορα και ομαλά. Από πλευράς επιδόσεων, η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 11,3 δλ. και τελική 161 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 112 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδος στο δακτύλιο). Η κατανάλωση σε ρεαλιστικές συνθήκες και σε μεικτή διαδρομή βρίσκεται στα 5,9 λτ./100 χλμ., όμως ανάλογα τις διαδρομές μπορεί να πέσει τουλάχιστον 1,0 – 1,3 λίτρα/100 χλμ.! Τα 112 γρ. CO2/χλμ., δε, εξασφαλίζουν ελευθέρας στο Δακτύλιο και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Στα της καμπίνας 4 ενήλικες θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ αν συμπτυχτούν λίγο θα χωρέσει και πέμπτος. Για τις αποσκευές οι τεχνικοί της Hyundai κατάφεραν να εξασφαλίσουν 374 λίτρα, παρότι η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το πορτμπαγκάζ. Αν απαιτηθεί περισσότερος χώρος αποσκευών, αναλαμβάνει η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, που ανεβάζει τον χώρο για τα μπαγκάζια στα 1.156 λίτρα.
Το Kona Hybrid εμφανίζεται και πολύ ισορροπημένο στο δρόμο, χάρη και στην ύπαρξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα (έναντι ημιάκαμπτου σε άλλες εκδόσεις). Αυτομάτως η άνεση αλλάζει επίπεδο, τα χαρακτηριστικά απόσβεσης και διαχείρισης ανωμαλιών βελτιστοποιούνται, ενώ και η οδική συμπεριφορά είναι αξιοσημείωτα ομοιογενής. Το αυτοκίνητο παραμένει ατάραχο στις καμπές, ακόμα κι αν βυθιστεί κάποιο αμορτισέρ σε λακκούβα ή συμπιεστεί δραματικά από σαμάρι, λειαίνοντας ολόκληρη τη συμπεριφορά του σασί.