Η έρευνα για την απόκτηση ενός καινούργιου αυτοκινήτου είναι ένας ευχάριστος «πονοκέφαλος», γιατί θα πρέπει να εξυπηρετηθούν πολλαπλές ανάγκες, ενώ οι απαιτήσεις είναι αυξημένες. Πλέον σε ένα σύγχρονο μοντέλο δεν αρκεί να έχει air condition και ηλεκτρικά παράθυρα όπως παλιά, αλλά θα πρέπει να εξοπλίζεται με όλα τα συστήματα ασφαλείας και ανέσεων. Συν του ότι θα πρέπει να είναι και λίγο πιο ψηλό (βλ. SUV), έτσι ώστε να παρέχει καλύτερη πρακτικότητα. Και όλα αυτά θα πρέπει να συνδυάζονται σε μια προσιτή τιμή και με την προοπτική ότι θα το κρατήσει ο ιδιοκτήτης του για αρκετά χρόνια.
Μια τέτοια πρόταση που καλύπτει όλα τα παραπάνω ζητούμενα και συμφέρει μέχρι τελευταίου ευρώ, είναι το μικρότερο, αλλά χαρισματικό SUV της Hyundai, το Bayon. Η έκδοση που επιλέξαμε και προτείνουμε είναι η 1.0 T-GDi 100 PS Premium, καθώς έχει πολύ βατή και λογική τιμή για όλα αυτά που παρέχει. Συγκεκριμένα κοστίζει από 18.390 ευρώ και συνοδεύεται από ένα πλουσιότατο στάνταρ εξοπλισμό, όπως θα δείτε παρακάτω αναλυτικά:
- 6 αερόσακους
- Αυτόνομη πέδηση
- Διατήρηση λωρίδας
- Αναγνώριση οδικών σημάτων
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων
- Έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών
- Πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Αυτόματο κλιματισμό
- Όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες
- Αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων
- Δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων
- Ατμοσφαιρικό φωτισμό
- Μεταλλικά πεντάλ
- Φώτα ημέρας και θέσης LED
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Επίσης, κάθε Bayon (και Hyundai γενικότερα) συνοδεύεται με 5 έτη εργοστασιακής εγγύησης απεριορίστων χιλιομέτρων, συν 5 χρόνια δωρεάν τεχνικό έλεγχο και 5ετή οδική βοήθεια.
Ευχάριστο, ευέλικτο και ασφαλές στο δρόμο
Το μοντέρνο σχεδιαστικά Bayon με το καλλίγραμμο αμάξωμα των 4.180 χλστ. μήκους κινείται στην συγκεκριμένη έκδοση από το γνωστό πλέον και αποδοτικό 3κύλινδρο turbo μοτέρ των 998 κ.εκ. Με απόδοση 100 ίππους στις 4.500-6.000 σ.α.λ. και ροπή 172 Nm στις 1.500-4.000 σ.α.λ., ο εν λόγω κινητήρας είναι επαρκέστατος σε κάθε διαδρομή και ανεξαρτήτως «φορτώματος». Αρχικά διακρίνεται για την απουσία κραδασμών και δονήσεων, την ελαστικότητα που εμφανίζει από τις χαμηλές στροφές και τον πολύ καλό συνδυασμό με τον εύχρηστο επιλογέα των 6 ταχυτήτων. Η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 183 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ. Όσον αφορά την κατανάλωση, σε πραγματικές συνθήκες «καίει» 7,5 λτ./100 χλμ.
Ο μπριόζος κινητήρας συνδυάζεται με ένα στιβαρό πλαίσιο και πολύ καλά σεταρισμένες αναρτήσεις. Έτσι το Bayon αποδεικνύεται ευχάριστο στην οδήγηση, ενώ παράλληλα είναι ευέλικτο, εμπνέει σιγουριά και πατάει πολύ καλά σε κάθε διαδρομή. Το μικρό SUV της Hyundai είναι σε θέση να καλύψει με ασφάλεια και άνεση μακρινές αποστάσεις, παρουσιάζοντας ευθυβολία στους αυτοκινητόδρομους και αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης στις στροφές.
Ευρύχωρο και γεροδεμένο εσωτερικό
Τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του συμπληρώνει και το προσεγμένο συνολικά εσωτερικό του. Πέρα από τον πλούσιο εξοπλισμό, κερδίζει τις εντυπώσεις και για την πολύ στιβαρή του κατασκευή, αφού ακόμα και σε κακοτράχαλα οδοστρώματα δεν ακούγεται το παραμικρό «τσικ». Παράλληλα, τέσσερις ενήλικοι επιβάτες ή και πέντε με παιδιά, θα χωρέσουν πολύ εύκολα στην ευρύχωρη καμπίνα του Bayon. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων, με την εξαιρετικά πρακτική αποσπώμενη εταζέρα που μπορεί να τοποθετηθεί στην πλάτη του πίσω καθίσματος.