Τα διαθέσιμα SUV ολοένα και πληθαίνουν με το λανσάρισμα νέων μοντέλων, με αποτέλεσμα ο ενδιαφερόμενος αγοραστής να έχει στη διάθεσή του ακόμα πιο πολλές επιλογές. Οι περισσότεροι εστιάζουν σε αυτά που πωλούνται σε πιο βατές τιμές, όπως είναι για παράδειγμα ποσά στην «περιοχή» των 25.000 ευρώ. Με βάση αυτά τα χρήματα αναζητήσαμε τρία νέα SUV με ξεχωριστά χαρακτηριστικά. Επιλέξαμε το Dacia Duster με τον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG) ECO-G 100 στην πιο πλούσια έκδοση Journey, το σπορτίφ Ford Puma με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και το κορυφαίο σε χώρους B-SUV Hyundai Kona με το νέο 1.600άρη turbo κινητήρα.
Dacia Duster ECO-G 100 Journey
Το νέο Dacia Duster προσφέρει άριστη σχέση τιμής/αξίας με τον κινητήρα διπλού καυσίμου ECO-G 100 (βενζίνη/LPG), εξασφαλίζοντας μεγάλη αυτονομία και οικονομία με το υγραέριο. Οι τιμές του ξεκινούν από μόνο 19.950 ευρώ στην αρχική έκδοση εξοπλισμού Essential με κάποιες ελλείψεις (π.χ. δεν έχει infotainment), στη μεσαία έκδοση Expression (από 22.390 ευρώ) είναι αρκετά καλά εξοπλισμένο, ενώ στην κορυφαία Journey των 25.490 ευρώ είναι φουλ σε όλα του. Διαθέτει όλα τα γνωστά συστήματα ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού και ανέσεων, υποβοήθηση κατάβασης, keyless entry, οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, 17άρες ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας κ.λπ.
Το Duster κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις και με το δυναμισμό που αποπνέει εξωτερικά το αμάξωμα των 4.343 χλστ. μήκους, 1.813 χλστ. ύψους, 1.656 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.657 χλστ. Παράλληλα η μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 217 χλστ. και τα προστατευτικά τμήματα ενισχύουν το off road χαρακτήρα του. Μοντέρνο είναι και το εσωτερικό του, όπου θα μετακινηθούν όλοι οι επιβάτες χωρίς παραχωρήσεις, έχοντας στη διάθεσή τους 453 λίτρα για τις αποσκευές.
Στα σημαντικά πλεονεκτήματα του Duster ανήκει ο 1.000άρης turbo κινητήρας, ειδικά όταν καίει υγραέριο. Με το LPG (επιλέγεται με το πάτημα ενός διακόπτη στο ταμπλό) αποδίδει 100 άλογα και 170 Nm (91 PS και 160 Nm με τη βενζίνη), ενώ με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 8,1 λτ./100 χλμ. και τρέχουσα μέση τιμή LPG 0,9 ευρώ/λτ., τα 100 χλμ. στοιχίζουν σχεδόν 7 ευρώ. Για το LPG υπάρχει μια μεγάλη δεξαμενή 51 λτ., συν άλλα 50 λτ. για τη βενζίνη. To Duster ECO-G 100 επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 δλ. και εκπέμπει 126 γρ./χλμ. Πολύ καλά χαρακτηριστικά εμφανίζει και σε οδική συμπεριφορά, αφού οι αναρτήσεις του πετυχαίνουν ένα ισορροπημένο συνδυασμό άνεσης και σταθερότητας.
Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS Powershift Titanium
Η Ford λανσάρισε εδώ και λίγο το ανανεωμένο Puma με αλλαγές στο αμάξωμα, πλήρως αναβαθμισμένο εσωτερικό και με περισσότερο εξοπλισμό και τεχνολογίες. Οι τιμές του με τον κινητήρα 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV και το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο ξεκινούν από τις 23.647 ευρώ, ενώ με το αυτόματο 7άρι Powershift εκκινεί από τις 25.485 ευρώ. Ποσά που αφορούν την έκδοση Titanium με αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προβολείς Full LED με αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας, οθόνη αφής 12 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,8 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, φιμέ κρύσταλλα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κ.λπ. Το εσωτερικό του διακρίνεται από το νέο τιμόνι, το νέου σχεδιασμού ταμπλό και τα πάνελ των θυρών. Σε ότι αφορά τους χώρους, στο πίσω κάθισμα, ο αέρας για τα πόδια επαρκεί για άτομα μέσου ύψους, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν συνολικά 456 λίτρα, συμπεριλαμβανομένου και του καινοτόμου Megabox των 80 λίτρων.
Την κίνησή του αναλαμβάνει ο 3κύλινδρος 1.0 EcoBoost των 125 ίππων και 170 Nm ροπής με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, που προσφέρει επιπλέον ροπή έως 50 Nm. Μαζί με το πολύ καλά ρυθμισμένο 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Powershift, ο οδηγός απολαμβάνει πολύ ομαλές αλλαγές, έχοντας άνεση και ευκολία στην πόλη και στο ταξίδι. Από πλευράς επιδόσεων φτάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ., ενώ εκπέμπει 130 γρ./χλμ. και καταναλώνει σε μεικτές συνθήκες 8 λτ./100 χλμ. Πίσω από το τιμόνι του νέου Ford Puma ο οδηγός θα απολαύσει κάθε είδους διαδρομή αφού πρόκειται για ένα από τα πιο fun to drive μικρά μοντέλα SUV της αγοράς. Επίσης, ο οδηγός έχει στη διάθεση του τις επιλογές των προφίλ Normal, Sport, Slippery και Eco.
Hyundai Kona 1.6 T-GDI 138 PS Premium
Το κοινό που αναζητά ένα κορυφαίο μικρό SUV με ανέσεις και χώρους που παραπέμπει πιο πολύ προς τα μικρομεσαία SUV, τότε το Hyundai Kona αποτελεί μια κατάλληλη επιλογή. Με το νέο 1.600άρη turbo κινητήρα 138 PS και στην αρχική έκδοση Premium προσφέρεται στην τιμή των 25.290 ευρώ. Στον εξοπλισμό του ανήκουν 7 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, οθόνη αφής 12,3 ιντσών, πλοήγηση, σύστημα τηλεματικής Hyundai Bluelink, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.λπ.
Το νέο Hyundai Kona με το «μπόλικο» (για B-SUV) αμάξωμα των 4.350 χλστ. μήκους, 1.825 χλστ. πλάτους, 1.570 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.660 χλστ. παρουσιάζει εξωτερικά φουτουριστικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Σύγχρονο είναι και το εσωτερικό με τις ευθείες γραμμές στο ταμπλό και το ενιαίο πάνελ που ενσωματώνει τον πίνακα οργάνων και το infotainment. Όλοι οι φιλοξενούμενοι του Hyundai Kona απολαμβάνουν ευρυχωρία όπου και αν κάθονται, έχοντας στη διάθεσή τους ένα μεγάλο πορτ μπαγκάζ χωρητικότητας 466 λίτρων.
Σχετικά με το νέο τετρακύλινδρο 1.600άρη turbo κινητήρα, αποδίδει 136 άλογα και 250 Nm από τις μόλις 1.600 σ.α.λ. Με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων επιταχύνει το Kona στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 194 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τη Hyundai η μεικτή κατανάλωση είναι 6,2 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 141 γρ./χλμ. To νέο Kona δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου SUV και στο δρόμο, όπου οι «απορροφητικές» αναρτήσεις και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης ενισχύουν την άνεση. Παράλληλα το στήσιμο του αυτοκινήτου εξασφαλίζει στιβαρό πάτημα στις ευθείες των εθνικών οδών και ουδέτερη συμπεριφορά ακόμα και σε αρκετά σβέλτους ρυθμούς σε στροφές.