Όταν ένας υποψήφιος αγοραστής αναζητά το επόμενό του αυτοκίνητο, αυτό θέλει να εντυπωσιάζει τόσο με τις όμορφες και δυναμικές γραμμές του, όσο και με την τεχνολογία που ενσωματώνει, το επίπεδο εξοπλισμού, αλλά και με τους αποδοτικούς κινητήρες του. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ένα SUV και μάλιστα της μικρομεσαίας κατηγορίας, όπου οι απαιτήσεις είναι πολλές.
Αυτά και πολλά ακόμα μπορεί να τα βρει κανείς σε ένα ολοκαίνουργιο coupe SUV που συναρπάζει, μιας και συνδυάζει όλα τα παραπάνω, ενώ διατίθεται σε πολύ ελκυστικές τιμές, αναλογικά πάντα με τις αρετές του. Πρόκειται για νέο Renault Arkana, με τη γαλλική μάρκα να γίνεται η πρώτη mainstream αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη που έχει στη γκάμα της ένα κουπέ SUV, σε μια κατηγορία όπου μέχρι τώρα ήταν μονοπώλιο για τις πολυτελείς μάρκες. Το κορυφαίο στην γκάμα μοντέλο της Renault έχει όλα τα εχέγγυα για να προσελκύσει τους αγοραστές που αναζητούν ένα σύγχρονο σε όλα τα επίπεδα και ξεχωριστό αισθητικά SUV.
Φουλ εξοπλισμένο και αυτόματο από 25.290 ευρώ
To Arkana προσφέρεται αποκλειστικά με υβριδικά μηχανικά σύνολα βενζίνης, το 1.3 TCe 140 EDC Mild Hybrid (από 25.290 ευρώ) και το 1.6 E-TECH 145 hp Hybrid (από 29.390 ευρώ). Από την αρχική έκδοση Expression περιλαμβάνονται τα πάντα όπως: 6 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομης πέδησης, διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματος κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κάρτα Renault Handsfree, προβολείς LED κ.λπ. To πιο πλούσιο Dynamic (από 27.790 ευρώ το 1.3 TCe και από 29.390 ευρώ το E-TECH) ενσωματώνει ακόμα Adaptive cruise control, συστήματα αναγνώρισης εμποδίου κατά την οπισθοπορεία και έλεγχο των τυφλών γωνιών, πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, διαφορετικές επενδύσεις, σύστημα πολυμέσων 9,3 ιντσών με Navi, φιμέ κρύσταλλα και ζάντες 18 ιντσών.
Αποδοτικά μοτέρ mild hybrid και full hybrid
Πέρα από τη γοητευτική εμφάνιση του, το Renault Arkana διακρίνεται και με την αποδοτική γκάμα κινητήρων του. Στη βάση συναντάμε τον 1.3 TCe των 140 ίππων και 260 Nm ροπής, συνδυασμένο με ήπια υβριδική τεχνολογία και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία έχει μέση κατανάλωση 5,8 – 6,1 λτ./100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 132-138 γρ./χλμ. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις ο 1.3 ΤCE επιταχύνει το θελκτικό αμάξωμα του Arkana στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα.
Στην κορυφή συναντάμε τον σοφιστικέ E-TECH Hybrid με συνδυαστική ισχύ 145 ίππων. Αυτός αποτελείται από έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λτ. απόδοσης 91 ίππους και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 49 ίππων κι έναν 20 ίππων HSG (High-Voltage Starter Generator). Η μπαταρία των 1,2 kWh που βρίσκεται στο χώρο αποσκευών, εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία για έως και του 80% των μετακινήσεων μέσα στην πόλη, με αυτονομία που φτάνει μέχρι και τα 3 χιλιόμετρα (με ταχύτητα έως και 75 χλμ./ώρα), μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση έως και 40%. Με αυτόν τον κινητήρα, το νέο Arkana E-TECH Hybrid επιτυγχάνει μικτή κατανάλωση 4,9 – 5,2 λτ./100 χλμ. και 112-117 γρ./χλμ. εκπομπές CO2, εξασφαλίζοντας έτσι μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο. Σε αυτή την περίπτωση η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 10,8 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 172 χλμ./ώρα.
Χαίρεσαι να το βλέπεις από όλες τις πλευρές του!
Πέρα από τις εξοπλιστικές και μηχανολογικές αρετές του Renault Arkana, το coupe SUV της γαλλικής μάρκας ξεχωρίζει με τη μοναδική του εξωτερική εμφάνιση. Η εμφατική του σχεδίαση συνδυαστικά με τις πληθωρικές του διαστάσεις, καθιστούν το Arkana ως ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα αυτοκίνητα που είναι διαθέσιμα αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά. Το Arkana χρησιμοποιεί την αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B του ομίλου, με το μήκος του να αγγίζει τα 4.568 χλστ., το πλάτος τα 1.800 χλστ., το ύψος τα 1.571 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.720 χλστ., ενώ η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 200 χλστ., νούμερο που επιτρέπει στο Arkana να κινηθεί και σε βατές εκτός ασφάλτου διαδρομές. Σε επίπεδο σχεδίασης το εμπρόσθιο μέρος θα σας κεντρίσει το ενδιαφέρον χάρη στα full LED φωτιστικά σώματα σχήματος «C». Εκεί όμως πραγματικά που θα σταθείτε για ώρα και θα το παρατηρείτε, είναι στο προφίλ του, μιας και θα σας ενθουσιάσει ο τρόπος με τον οποίο χαμηλώνει η οροφή προς τα πίσω, καταλήγοντας σε μια αεροτομή. Πίσω, τα φωτιστικά σώματα αξιοποιούν και αυτά την υπογραφή «C» με μία λωρίδα που τα ενώνει νοητά, δίνοντας έμφαση στο πλάτος του αυτοκινήτου.
Ευρύχωρη και μοντέρνα καμπίνα!
Τα καλά νέα συνεχίζονται όταν ανοίξετε και την πόρτα του Renault Arkana, μιας και προσφέρει ότι ακριβώς επιζητά ο αγοραστής ενός νέου C-SUV. Η εικόνα της καμπίνας πέρα από ποιοτική, χαρακτηρίζεται και μοντέρνα, έχοντας κι αρκετή δόση τεχνολογίας. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας υπάρχει η κεντρική οθόνη αφής 7 ή 9,3 ιντσών τύπου tablet, ενώ την πληροφόρηση του οδηγού εξασφαλίζει ο έγχρωμος πίνακας οργάνων που ανάλογα την έκδοση, η διαγώνιος είναι 4,2, 7, ή 10.2 ιντσών! Τα υλικά που απαρτίζουν τον εσωτερικό κόσμο του Arkana είναι μαλακά, ενώ στα θετικά θα συνυπολογίζεται το πολύ καλό φινίρισμα, και η προσεγμένη συναρμογή. Οι επιβάτες θα απολαμβάνουν άνεση κι αρκετούς χώρους για τα αντικείμενα τους, με το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 513 λίτρων (480 λίτρα για την έκδοση E-TECH Hybrid με κιτ επισκευής ελαστικού), να χωράει δίχως περιορισμούς τις αποσκευές τους.
Άρχοντας στο δρόμο!
Στο νέο Renault Arkana ο οδηγός κάθεται ψηλά απολαμβάνοντας άφθονη περιφερειακή ορατότητα, ενώ η ανάρτηση προσφέρει υψηλά ποσοστά άνεσης, αλλά και πρόσφυση σε κάθε είδους καμπή. Ο κινητήρας ανεβάζει πρόθυμα στροφές και χιλιόμετρα στο κοντέρ σε κάθε είδους διαδρομή, με το πλαίσιο να διαχειρίζεται άνετα τη δύναμη του κινητήρα, ενώ τα φρένα σε κάθε πάτημα σου εμπνέουν εμπιστοσύνη.